Brad Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Fikk i dag brev fra skolen. Sak: Hærverk på skolens PC-er. Det vart ved flere tilfeller i fjor høst gjort hærverk på skolens datamaskiner. Hele seks datamaskiner vart power supplyet sprengt på. I møte med dere ble ******* konfrontert direkte med denne saka. Han kunne da fortelle at han var ansvarlig for den ene av de skadde datamaskinene. Det er beklagelig at saka har dratt ut i tid. Skolen har på bakgrunn av dette valgt å stille ****** ansvarlig for forholdet. Power supplyet koster 500,- + arbeid 300,- = totalt 800,-. Jeg er veldig bitter, selvom det er snakk om småpenger. Føler jeg er blitt dårlig behandlet tidligere av skolen, og vil på en måte "hevne" meg på en måte, ved å ikke betale for dette. Men har jeg ingen andre valg? Har skolen rett til å gjøre dette? Det er jo en god stund siden. Men jeg kan ikke noe om lover og sånt, det er derfor jeg spør her. Har jeg i det hele tatt noe som helst som jeg kan bruke mot dem for å slippe å betale? Er takknemlig for hjelp Endret 20. mai 2010 av Brad Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hvem skal betale for det da synes du? De som betaler skatt? Lenke til kommentar
brillan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hevne deg på skolen? Som i skolen det fysiske bygget? Hva gjorde det mot deg noen gang? Det er vel heller lærerne du har noe i mot. Ødelegge noen datamaskiner har ingen betydning for lærerens lønn. Går derimot ut over fremtidige elever som får mindre maskiner. Ta å betal du Tor Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hva gjorde du da Tor? Ingen vits å innrømme noe til skolen, da de aldri greier og skaffe beviser. Om noen sladrer på deg si at de alltid har prøvd og ødelegge for deg og hater deg. Nei, om det var et uhell lar du være og betale. Men om du med vilje ødela en av skolens maskiner får du hversegod og betale. Hater når folk ødelegger med medelever ved og ramponere pcer, stoler og pulter. Det går bare utover deg, klassen din og resten av elevene med skolen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Ser for meg følgende muligheter: 1. du betaler, saken er ute av verden. 2. du betaler ikke, skole anmelder forholdet, resultatet blir antagelig ikke positivt for deg. Når du faktisk innrømmer at det var du som gjorde det, så stiller du deg jo også ansvarlig for det. Å ikke gjøre opp for deg, som hevn, høres veldig dumt ut. Så lenge du driver med hærverk må du regne at skolens ansatte ikke har deg som favoritt og behandler deg deretter. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hva gjorde du da Tor? Ingen vits å innrømme noe til skolen, da de aldri greier og skaffe beviser. Om noen sladrer på deg si at de alltid har prøvd og ødelegge for deg og hater deg. Siden saken omhandlet ødelagt strømforsyning, så tipper jeg at han endret på den lille, "røde bryteren" fra å stå på 230VAC (som er spenninga på nettet i Norge), til 110 VAC (spenning i USA). Resultatet blir deretter overspenning. At du nekter å betale fører nok ikke til noe godt. Å ha på "papiret" at du ikke er egna til å betale etter deg, egner seg ikke når du skal ta lån. Hvorfor ikke ta det som en mann, og betale for deg? Hva er det skolen har gjort mot deg, som gjør at du føler for å "hevne deg"? Når du tross alt har innrømt at du har gjort hærverk på skolens PC-er, så tviler jeg sterkt på at det hjelper dersom du finner en lov... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg er veldig bitter, selvom det er snakk om småpenger. Føler jeg er blitt dårlig behandlet tidligere av skolen, og vil på en måte "hevne" meg på en måte, ved å ikke betale for dette. Så fordi du ikke liker din kreditor skal du få slippe å betale regningen... Dette var jo et originalt argument. Noen som vil forsøke den mot Skatteetaten hvis de får restskatt? Men har jeg ingen andre valg?Har skolen rett til å gjøre dette? Det er jo en god stund siden. Foreldelsesfristen er på 3 år. Dette ble gjort for under et halvt år siden. Dersom du skulle hatt noe på skolen måtte det vært at du ikke var ansvarlig for dine handlinger eller at skolen står nærmest til å bære risikoen for det du gjør. På bakgrunn av det du presenterer ser jeg ikke noe grunnlag for noen slike argumenter. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 "Har skolen rett til å gjøre dette? Det er jo en god stund siden." -------------------------- Hadde du rett til å herpe PC'n da ? Betal for det du gjorde,og slutt å oppføre deg som en tosk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå