Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

205 000 km, er det langt for en Audi A4 og Passat?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk er så useriøse at jeg nesten ikke gidder å svare, men ok.. Min A4. Rullet 285000 nå. Like fin nå som for 100.000km siden. Bruker lite olje, lite feil med motor. Kun byttet vanlige slitedeler. Starter og går. Ikke tikking i motor en gang. Forventer en del tusen km til med den bilen

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Det er ganske langt ja. Til og med jeg vet det. Klarer ikke å starte en bil en gang. Men jeg synes det er litt rart at det er så langt da. For da må vi bytte ut bilen hvert halvår. Om man kjører en del. For min bil har gått rundt 140 allerede!!! og det betyr at jeg må kjøpe ny snart. Det høres helt uprasktisk ut. Men det er det vi må kanskje?

Lenke til kommentar

Det er ganske langt ja. Til og med jeg vet det. Klarer ikke å starte en bil en gang. Men jeg synes det er litt rart at det er så langt da. For da må vi bytte ut bilen hvert halvår. Om man kjører en del. For min bil har gått rundt 140 allerede!!! og det betyr at jeg må kjøpe ny snart. Det høres helt uprasktisk ut. Men det er det vi må kanskje?

Uhm, what? Du kjører 200.000 km på et halvt år?

Hvis vi nå er snille og sier at du har en gjennomsnittshastighet på 60 km/h, så er det snakk om å kjøre rundt 280 dager i året - og dette er konstant kjøring.

Lenke til kommentar

205 000 km, er det langt for en Audi A4 og Passat? Veit at på Mercedes og Honda Accord er 205 000 km ingen ting.

om bilen er tatt godt vare på, servicer fulgt opp osv, så kan du med trygghet forvente endel tusen km til med kjøring, de fleste biler som er tatt godt vare på skal kunne rulle godt over 200.000. men alt er relativt, er bilen "horkjørt" masse så vil levetiden dens med stor sannsynelighet minke

Lenke til kommentar

Det er snakk om å vurdere kostnadene som følger med å holde bilen gående/trillende eller bytte ut. Bare til informasjon så vet jeg om en A6 2.5tdi som har rullet nærmere 800 000 km. Men at et eksemplar av en Audi modell klarer det betyr ikke at resten er problemfri.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Passat som hadde gått ca 222222km for et halvt år siden (1999 mod).

Siden den gang har jeg byttet:

- En aksel: 7000kr

- Tannstang + Servopumpe, dette hadde en prislapp på nesten 30000kr på verksted, dog fikk jeg en til å gjøre det privat med brukte deler så ble godt under 10000kr.

- Bremseskiver, Klosser: ett par tusen, dette er dog slitedeler.

Det som gjenstår er muligens et filter til klimaanlegget.

Den har også brukt noen liter olje siden jeg kjøpte den.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Hvis du sjekker ut denne for ti år gamle biler så ser dere hvor pålitelig Passat/Audi er.

Passat

Plassering Bilmodell Feilandel

209 VW,Passat B5,Sedan,Bensin, 1997,2005 36,8%

224 VW,Passat Variant B5,Kombi,Bensin, 1997,2005 38,9%

240 VW,Passat B5,Sedan,Diesel, 1997,2005 43,7% 407 25 117

242 VW,Passat Variant B5,Kombi,Diesel, 1997,2005 44,9%

A4

Plassering Bilmodell Feilandel

183 AUDI,A4,Sedan,Bensin, 1995,2000 32,4% 2 153 15 345

198 AUDI,A4 Avant,Kombi,Bensin, 1995,2001 34,6%

246 AUDI,A4,Sedan,Diesel, 1995,2000 46,6%

252 AUDI,A4 Avant,Kombi,Diesel, 1995,2001 50,5%

Viktig å huske på at det er 256 plasser på listen.

Lenke til kommentar

Tar den hensyn til antall kjørte kilometer per bilmodell?

Hvis ikke er det svært misvisende. En bil som blir mye brukt vil som regel ha mer som må fikses på. Og Passat med diesel er kjent for å bli kjørt svært langt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...