mikkeg Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg er 15 år gammel og skal kanskje kjøre opp til lett-MC neste år Jeg kan lite om motorsykler og trenger så mye informasjon som mulig. Under er ting jeg hovedsakelig trenger å vite Ekstra informasjon er greit det også. -Hva koster lappen (billigst mulig) -Eksempler på steder hvor jeg kan ta lappen (billig) -Hva koster sykkel. -Ambefalinger av sykkel. Lenke til kommentar
noreg Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 finn.no/ så søke du på lett-mc lappen koste rundt 15 000 kr sykkelen rundt 35 000 - 55 000 allt i sammen rundt 50 000 - 70 000 Lenke til kommentar
maurenjoe Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 det trenger ikke være fullt så dyrt.. Jeg fikk en fin sykkel for litt over tyve tusen, og lappen for ca tretten tusen! jeg anbefaler å se og sammenligne de du liker og kunne vært interessert i å ta en titt på. Finn.no og AutoDB.no er to veldig gode sider Lappen må du nesten ta hos nærmeste kjøreskole, for du får det for ca samme pris uansett hvor i landet du tar lappen. Lenke til kommentar
Limpidphreek Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Helt enig med maurenjoe! Du kan få lappen fra 11 000 til 17/18. Forskjell fra kjøreskole til kjøre skole. En sykkel kan koste fra 16 tusen og oppover. Anbefaling på sykkel, det er veldig inviduelt, liker du ordentlig racing så er nok Aprilia RS og/eller Cagiva Mito de beste racing. Om du vil ha en litt mindre racing så er Honda NSR og Yamaha YZF(4-takter) helt geniale sykler. NSRen har en veldig god komfort for de som sitter på i tillegg, Honda CBR er heller ikke så ille! Men, det er jo mange fler type sykler å kikke på! Lykke til med valget! Lenke til kommentar
maurenjoe Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 vel.. NSR er ikke helt på topp med Mito og RS i toppfart, men om alle er uplombert, så er ikke akselerasjonen på NSR-en så mye dårligere enn de andre to. Den bruker også mindre bensin enn Mito og RS. NSR Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Vil anbefale deg å ta teorien så snart du kan, det vil si når du er 15 1/2 år gammel.. Da kan kjørelærern din melde deg opp på oppkjøring straks du begynner kjøretimene og du vil må en mer målrettet kjøreopplæring Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå