Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal lage ett program som gjør det mulig å følge med på en person sine oppdateringer (twitter, blog, OSv.) og til dette tenkte jeg at jeg skulle bruke visual basic (er nesten bare det jeg kan), men med det designet jeg skal bruke (iPad Mail horisontal-lignende uteseende), tror jeg at jeg må bruke en nettside som kan styre programmet littegran (styre hva som vises), så er det noen måte å bruke ASP eller noe annet som kan styre objekter i programmet, som en nettleser i programmet? (grunnen til at jeg valgte ASP er fordi det bruker .net (tror jeg), og at jeg da kan bruke samme programmet til å utvikle det)

 

er takknemlig for alle hjelpende svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel gjøre litt hokey pokey med WebBrowser-kontrollen og implementere noen form for egne javascript-objekter som kontrollerer selve applikasjonen... Men det høres litt overkill ut.

 

du kan også bruke VB.NET til å lage en ASP.NET applikasjon som gjør det samme, men det er veldig mye forskjell på å lage en webapplikasjon i forhold til en vanlig windowsapplikasjon.

 

Klarer du forklare litt bedre hva du er ute etter?

 

-C-

Lenke til kommentar

Du kan vel gjøre litt hokey pokey med WebBrowser-kontrollen og implementere noen form for egne javascript-objekter som kontrollerer selve applikasjonen... Men det høres litt overkill ut.

 

du kan også bruke VB.NET til å lage en ASP.NET applikasjon som gjør det samme, men det er veldig mye forskjell på å lage en webapplikasjon i forhold til en vanlig windowsapplikasjon.

 

Klarer du forklare litt bedre hva du er ute etter?

 

-C-

Har du sett hvordan Mail appen i iPad fungerer når iPad-en er snudd? (horisontalt) Da har du en liste med alle emailene dine på venstre siden, og selve eposten på høyre siden. Det jeg vil ha, er omtrent det samme, hvor en webbrowser viser alle innlegg fra personen, med en kort beskrivelse, som brukeren kan trykke på, og da vil så innlegget opp på den andre webbrowseren, som er større :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...