Gå til innhold

Logitech Z-5500 problem :(

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått Logitech Z-5500 som forhånds-bursdags gave (bursdag i morra). Problemet er bare at når jeg prøver å bruke det, så spiller det av musikken en liten stund, før LCD skjermen på kontroll-senteret mister lys, displayet forsvinner og blir erstattet med tilfeldige streker og prikker, og det værste: lyden forsvinner.

Så går det en liten stund mens høytalerne er i denne tilstanden, før de "skrur seg på igjen". Men da er lyden på default (0), og kort tid etter at jeg har skrudd den opp igjen gjentar prosessen seg.

Veldig frustrendes når man ikke har hatt anlegget i mer enn 15 min (tiden det tok å sette det sammen). Har bursdag i morgen og håper på å slippe å måtte vente til etter helga med å få erstatning, så jeg lurer på om noen andre har støtt på dette problemet, eller om det er jeg som har gjort noe feil. Takker på forhånd for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Fikk et slikt sett på jobb\eller tok det fra søpla siden det skulle kastes. I.O.M at jeg hadde begrenset plass på hjemturen så plukket jeg ut "bassen", strømforsyningen, selve forsterkeren og kontroll-enheten. Det viser seg at enheten er død, ingen liv i det hele tatt! Tenkte da først at likeretterbroen var defekt, men denne var god siden jeg klarte å kortslutte den med et uhell, må nevne at det ble en real gnist\smell her, det er over 80V på denne. Strømforsyningen har hovedsakelig 3 utganger på sekundærsiden, 2 stk 26.6V med en felles (0V) og en 14.4V (og 0V). Det viser seg at 14.4 utgangen på denne strømforsyningen er død, eller nesten død med sine 1.3V. Og så snart jeg satte 12V her så virket alt slik det skulle!

Problem løst, nå trenger jeg bare en bass-kasse og et sett med satelitthøytalere.

En annen ting som er verdt å nevne, er at det ikke er NOEN form for beskyttelseskretser (bortsett fra sikringen) eller filtre verken på primær eller sekundærsiden av strømforsyningen. Så skulle det oppså et spenningshopp på strømnettet så er det ingen ting som kan filtrere bort dette. Kontroll-enheten er den mest sårbare i denne situasjonen, da den inneholder en del logiske kretser. Forsåvidt så er spenningene noe høyere en hva som er påstemplet siden nettspenningen er noe høy her jeg bor.

EDIT: Og så må jeg nevne at nå først så jeg hvor gammel denne tråden var.

En annen ting, det går en strøm på ca 600mA på "12V" kretsen.

Endret av k0n
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...