Altobelli Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hei! kjøpte ny ruter ifjor sommer men det er allerede problemer, problemet er at nettet går så utrolig greit at det gjør helt vondt (kan ikke spille eller noe som helst) vi har bestilt oppgradering, men dette går grusomt treigt og iflg. nextgentel er det ikke klart før om et par uker. Så, jeg lurte - er det noe jeg kan gjøre for å bedre internettforbindelsen? (Gjøre noe med ruteren - det er den som svikter antar jeg, ettersom alle pcene i huset har samme problemet) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Du kan teste hvor problemet ligger hvis du tar en pc og kobler deg rett på modemet. Hvis hastigheten er grei der så er det nok routeren som har problemer. Det kan hjelpe og resette routeren til factory settings, dette foregår oftest ved å bruke en binders og trykke inn resetknappen i x antall sekunder. Manualen til routeren din har sikkert en veiledning. Hvis det ikke hjelper så kan man prøve og oppgradere firmware på routeren, ny firmware finner du på produsentens supportsider. Hvis heller ikke det hjelper så vil nok en ny router være den enkleste løsningen. Du kan forøvrig sjekke hastigheten på linja di mot www.speedtest.net, det ligger også en pingtest der for å sjekke linja for latency. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hvilken router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå