Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hallo. Jeg skal ta norskeksamen VG3 i morgen, og lurer på den greia med at du bare kan stryke 3 ganger før du må ta opp hele faget på nytt? stemmer dette for VGS eller bare høgskoler? Takker til svar. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg går vg2, men regner med at det er samme regler. Her fikk vi beskjed om at hvis vi stryker på eksamen, så må du ta opp faget. Tror nok den 3 gjentakelser gjelder bare for universiteter og høyskoler. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Om du stryker du på VG3 eller VG2-eksamen må du vente til neste gang med å ta det opp igjen, dette er som regel høsten neste skoleår. Dersom du stryker i VG2 trenger du ikke å ta faget opp igjen, man må bare ta opp igjen eksamen man strøk i til høsten mens du går i VG3 (så i bunn og grunn er det ikke farlig å stryke i VG2). Stryker du på VG3-eksamen får du ikke vitnemål og må vente til neste eksamensomgang igjen, og har dermed ingen mulighet til å søke videre utdanning til året 2011. Men å stryke 3 ganger? Jeg hadde nok heller skjerpet meg så man slipper å vente 3 år før man kan søke videre utdanning! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Stryker du på VG3 eksamen kan du jo begynne på skole i 2011, bare ikke nå i 2010. Du kan vel alltids forbedre karakteren din uansett hvor mange ganger du stryker. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Sitt hele tiden ut så stryker du ikke. Så forbanna vanskelig er ikke eksamen. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Stryker du på VG3 eksamen kan du jo begynne på skole i 2011, bare ikke nå i 2010. Du kan vel alltids forbedre karakteren din uansett hvor mange ganger du stryker. Sorry mente i år ja, er så normalt for meg å tenke "neste" skoleår som år 2011 :-) var i høsten 2010 jeg mente selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå