Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal jeg, eller skal jeg ikke dra på min bestevenninnes 18-årsdag?

Gjest Conni

Anbefalte innlegg

Gjest Conni

Selv om dette i utgangspunktet er et utrolig lett valg for de fleste, er det flere faktorer som spiller inn:

- Jeg er 16 år (ett år yngre enn venninnen min)

- Jeg er nødt til å være edru pga. medisiner jeg tar

- Jeg kjenner så og si ingen der

- Vi to (venninnen min og jeg) er egentlig svært forskjellige, og henger ikke med de samme type folkene

- Det er "kle deg ut som en kjendis"-tema

- Venninnen jeg hadde alliert meg med kan ikke komme

- Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse foreldrekabalen

- Jeg er redd for at jeg vil dumme meg ut, og ikke få snakket med noen

Egentlig så har jeg lyst til å hoppe i det, lære meg hvordan fester foregår og få meg noen nye bekjentskaper. Men alle disse tingene er med på å hemme meg, spesielt at jeg ikke vet om noen jeg kan dra med meg. Har en litt begrenset krets med folk jeg kjenner godt nok til å dra med på fest.

Jeg har tre valg ang. fest-venn-problemet:

- Ta med en rimelig spesiell venninne av meg som GARANTER ikke vil ha noe som helst til felles med de andre gjestene

- Ta sjangsen på å spørre en fyr i klassen som ikke drikker og som jeg ikke vet om går noe særlig på fest. Har lyst til å bli mer kjent med fyren (som venn), men er redd for å drite meg ut ved å spørre/at vi skal dø sosialt sammen om vi slipper opp for snakk

- Dra alene og satse på å treffe noen/klenge på de jeg kjenner mikrolite

Har noen noen tips på noen av problemene mine? Alt taes i mot med takk, fra hvordan jeg skal kle meg til deres erfaringen med å ikke kjenne noen.

(PS: Jeg drikker ikke og har ikke vært på skikkelig fest før. Sier dette for at det ikke skal se ut som om jeg er komplett alkis og vinkler edru-greiene skikkelig negativt. For det er jeg faktisk litt lettet for, at jeg har en god unnskyldning for å ikke drikke.

Jeg er heller ikke veldig pen, går på roaccutane for mitt fantastiske kviseproblem. Men jeg liker å innbille meg at jeg er nydelig innenfor kvisene, og at jeg faktisk er en kul person som bare sier teite ting inne i mellom.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med INeo. Halve poenget med fest er jo å være sosial, og du trenger ikke være det utelukkende med folk du ikke kjenner. Hvis det blir dølt kan du bare dra hjem. På den måten vil du heller ikke såre venninnen din ved å ikke dukke opp.

Lenke til kommentar

Enig med de to over her. Jeg syns du bør dra, og det er ikke farlig å snakke med folk der. De aller, aller fleste er hyggelige, og det er også bursdagen til bestevenninna di, og hun setter nok veldig stor pris på at du kommer. Du kan ha det like gøy uten drikke som med, så ikke bekymre deg for det! Og som 'srbz' nevner, så er det bare å dra hvis du føler deg utilpass.

Antar at du vil kle deg litt pent, selv om det finnes mange morsomme varianter innen "kjendis" temaet :p Bare ta på deg et plagg du liker og som er litt fint, så holder nok det.

Ang. foreldrene dine, så burde vel ikke det være noe problem, da det er bestevenninnen din sin bursdag det er snakk om. Hvis de er skeptiske, så er det bare å legge tyngden din på at det faktisk er bestevenninnen din sin bursdag osv. ;)

Ikke bekymre deg for kvisene heller. Du sminker deg vel, så da blir de jo ikke så synlige heller. Men ikke vær redd for at de skal hemme deg. Det er ikke akkurat noen som ikke gidder å snakke med deg av den grunn, og hvis de gjør det, så er det mennesker du burde holde deg unna uansett. Bare gå, ha det gøy, si 'hei' og smil til folk, ikke vær redd for at en samtale skal dø ut, men bare snakk med folk.

Håper du får en fin fest! :)

Lenke til kommentar

Dra selv, husk at du skal feire dagen til din beste veninne, da er ikke dine behov du setter høyest.

Spør foreldrene dine lov om å dra, si at du skal hjem tidlig

Hold deg unna roaccutane, det er farlig for deg, bruk heller sminke/dekkstift eller andre alternativer for å bli kvitt kviser.

Hvis du er kul, så prater folk med deg.

Og om du fortsatt ikke tør, ta med spesiell vennine, ingenting er så tøff som en tør å skille seg ut fra mengden.

Lenke til kommentar
Gjest Conni

Hey, det er trådstarter. : )

Jeg dro, og det funket overraskende bra! Snakket for det meste med en venninne av venninnen min som jeg har møtt en eller to ganger og som heller ikke kjente noen. Siden musikken var såpass høy sto vi mye ute og i en annen etasje. Var koselig, og jeg har skjønt at jeg ikke må stresse så mye. Takk for råd!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Såfint at det endte bra!.

Er det roaccutan som holder deg fra å drikke? jeg gikk på roaccutan gjennom hele russetiden, ble kvitt alt av kviser(og det var en del for å si det sånn). Etter russetiden tok testa de meg igjen og skulle kontakte meg om det var noe. jeg har enda ikke blitt kontakta. Roaccutan gav meg heller ingen andre bivirkninger enn litt tørre lepper.

Men for all del jeg er ingen lege så jeg skal ikke råde deg til noe.

Lykke til med kuren og fremtidige fester1 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...