Gå til innhold

Ownbeef sitt treningsprogam

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte at jeg skulle legge opp hele programmet mitt for en uke og så kan dere som har trent en god stund kanskje gi meg noen tips om hva jeg kan gjøre annerledes :)

Dag 1: bryst og triceps

benk med maualer på hver hånd (20 kg per hand) 3x8

Skråbenk med manualer 14-16kg 3x8

Wings med manualer 10kg 3x8

Dips 3x8

triceps- drar to tau ned til hofta og slepper den opp sånn at underarmen står i 90 grader. vet ikke om det er lbs eller kg, men jeg tar 20 3x8

Dag 2 Biceps

Nedtrekk- vet ikke om det er lbs eller kg, men jeg tar 42-48 8x3

Roing- 40 kg eller lbs 3x8

Hammer 14-16 kg 3x8

Den sister sitter jeg med det ene kneet på en benk og løfter en manual opp til skuldra 20-22 kg 3x8

Dag 3: bein

30 min jogging på tremølle.

vet ikke hva den heter, men du ligger på skrå og presser en plate med vekter opp med beina.

+ en til som er litt vanskelig å forklare hehe :)

Dag 4 begynner jeg på nytt med bryst igjen. + at jeg trener mage hjemme 4 dager i uka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva trener du når du sier du trener "mage". Om det bare er situps og slik uten progresjon på vekter, vil du heller ikke bli sterkere i magen, bare mer utholdende.

Husk at du ikke får sterkere bein av å jogge, så hvorfor jogging er under bein skjønner jeg ikke.

Og for "mye bedre kondis" anbefaler jeg 4x4 (står om det i RYP), og ikke bare vanlige joggeturer. :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg tenkte at jeg skulle legge opp hele programmet mitt for en uke og så kan dere som har trent en god stund kanskje gi meg noen tips om hva jeg kan gjøre annerledes :)

Dag 1: bryst og triceps

benk med maualer på hver hånd (20 kg per hand) 3x8

Skråbenk med manualer 14-16kg 3x8

Wings med manualer 10kg 3x8

Dips 3x8

triceps- drar to tau ned til hofta og slepper den opp sånn at underarmen står i 90 grader. vet ikke om det er lbs eller kg, men jeg tar 20 3x8

Dag 2 Biceps

Nedtrekk- vet ikke om det er lbs eller kg, men jeg tar 42-48 8x3

Roing- 40 kg eller lbs 3x8

Hammer 14-16 kg 3x8

Den sister sitter jeg med det ene kneet på en benk og løfter en manual opp til skuldra 20-22 kg 3x8

Dag 3: bein

30 min jogging på tremølle.

vet ikke hva den heter, men du ligger på skrå og presser en plate med vekter opp med beina.

+ en til som er litt vanskelig å forklare hehe :)

Dag 4 begynner jeg på nytt med bryst igjen. + at jeg trener mage hjemme 4 dager i uka.

1) Du har ingen store baseøvelser (bøy, mark, press over hode eller benkpress)

2) Du baserer programmet ditt på masse isolasjon øvelser.

3) For høy treningsvolum.

Først må du få riktig ordning på programmet ditt, altså ikke bryst, biceps og bein.

Slik ville jeg ha hatt det;

Dag1: Bryst, tric og skuldre

Dag2: Rygg og baksidelår

Dag3: Bein

---

Beinmusklene er kosale store muskler, og all manskraft kommer fra bein. Så å sett fokus på å trene mye bein.

Så må du også velge ut riktige øvelser som terrer mest muskler, altså, isolasjonøvelser gjør ikke det. Men fullverdige baseøvelser gjør det.

Dag1: Benkpress, Dips, Milltær press

Dag2: Markløft, roing, trekk eller chins

Dag3: Knebøy, Step ups, Legg press

--

Resten ja.. les, les og les.

Lenke til kommentar

Jeg bruker dette treningsprogrammet. Er veldig fornøyd. Jeg trener styrke to eller tre dager i uka og bruker de to rutinene som du ser. En til hver dag

For stor foks på unødvendige øvelser. For høyt treningvolum også. Kan jeg spørre om du progresserer fra uke til uke med det programet, fordi det har jeg lite tro på. Kjører du maks på benk, så vil nok ikke progresjonen på dips gå noe bra eller omvendt.

Lenke til kommentar

Knebøy synes jeg er helt umulig har prøvd og prøvd, men jeg får det ikke til :(. Uansett så hadde broren mitt fått dette programmet fra Spenst. Det er mye av det du sa nå pijus som jeg ikke engang aner hva er :S.

Knebøy kan byttast ut med bulgarske utfall.

Hvis det er noko du ikkje veit kva er så slår du det opp på google/youtube, evt. les veiledninga slik som eg allerede har foreslått.

Lenke til kommentar

Jeg bruker dette treningsprogrammet. Er veldig fornøyd. Jeg trener styrke to eller tre dager i uka og bruker de to rutinene som du ser. En til hver dag

For stor foks på unødvendige øvelser. For høyt treningvolum også. Kan jeg spørre om du progresserer fra uke til uke med det programet, fordi det har jeg lite tro på. Kjører du maks på benk, så vil nok ikke progresjonen på dips gå noe bra eller omvendt.

Takker for svar. Har ikke progressert så mye i det siste nei. Hva mener du jeg bør gjøre annerledes og hvorfor? :)

Lenke til kommentar

Gå for RYP. Det er et kjempeprogram.

www.TN.no

RYP programmet så ganske bra ut :) tror jeg skal starte med grunnprogrammet. Det står Uke 1: mage, knebøy osv, men skal jeg da trene det tre ganger i uka? + jeg tviler på at jeg ikke klarer det diett programmet her : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...