24erBest Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Hei! Dere som hadde matematikk eksamen (1T) i går 19. mai, hadde dere forberedelsesdag hjemme 18. mai? Takk for svar. PS: Har fått fravær for å ha jobbet hjemme! Endret 20. mai 2010 av 24erBest Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det står da oppgitt i eksamenspapirene dine om forberedelsesdag var medberegnet eller ikke. Om du skulle ha det kan du simpelthen levere det til din kontaktlærer eller liknende for å få dette fraværet fjernet. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Det står da oppgitt i eksamenspapirene dine om forberedelsesdag var medberegnet eller ikke. Om du skulle ha det kan du simpelthen levere det til din kontaktlærer eller liknende for å få dette fraværet fjernet. Ok, men jeg var syk, og hadde ikke eksamen, så jeg vet ikke om det står eller ikke.. Takk for svar. :-) Er det noen som vet om det stod noe om det? :-) Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 hmm, hvis du var syk må du nok ha legeerklering (ikke vanskelig å få fatt i om man er syk), både for å unngå fravær og for å kunne ta eksamen senere (uten avgift). Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 hmm, hvis du var syk må du nok ha legeerklering (ikke vanskelig å få fatt i om man er syk), både for å unngå fravær og for å kunne ta eksamen senere (uten avgift). Problemet er at når jeg skal ta eksamen på nytt til julen, så blir det omtrekning! Så det kan hende jeg kommer opp i engelsk i stedenfor matte. Er dette riktig? Har jeg ikke rett på matteeksamen, siden det var det jeg først fikk? Hvis ikke, kan jeg ikke ta matteeksamen som privatist? Eller må jeg gjennom denne omtrekningen? :-) Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Hvis det blir omtrekning høres det ut som om du har gyldig fravær på eksamensdagen, og da er det vel det du skal forholde deg til, (altså det er noe som skjer i regi av skole eller fylke?). Har aldri helt klart å finne ut hvordan det fungerer, og når jeg i fjor (gikk ut av vgs da) snakket med min skolerådgiver ang dette klarte han simpelthen ikke å svare på spm. Han var ikke sikker på hvordan det fungerte når man gikk glipp av eksamener det i utgangspunktet var trekning på. Kan man bare ta faget som privatist, eller må man sørge at det blir omtrekk? Og la oss nå si man potensielt er ferdig på vgs(-skole); hvordan får man isåfall organisert omtrekk? Har i det hele tatt problemer med å forstå hvorfor en har alle fagene en har på skolen da fagkravene/antall fag og timer en trenger for å kunne søke på høyere utdanning er betraktelig lavere enn det man har på skolen. Men det er kanskje en litt annen sak. Endret 21. mai 2010 av blured Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Er 1T virkelig så vanskelig at du må skulke? Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Er 1T virkelig så vanskelig at du må skulke? Hva er det du snakker om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå