akristina92 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Heisann. Her i huset har vi internett fra SKL på cirka 15mbit opp og ned, som hele familien deler (naturligvis). Jeg kan laste opp og ned i nærmest full fart (1.7 mb/s) uten at det påvirker meg når jeg spiller spill online, eller snakker på Ventrilo (VoIP). Men i de siste ukene har jeg hatt en del problemer med ufattelig treigt internett. Opp til 1000 ping i Ventrilo, 150-200 i spillene jeg spiller, oppdatering av nettsider går i sneilefart og så videre. Det viste at når broren min laster ned, blir ruteren/"hjemmesentralen" overbelastet. Det er egentlig utrolig merkelig. Det er ofte han ikke når full fart heller, og ligger nedi cirka 1 mb/s, men ting blir fremdeles overbelastet. Er det noen som har peiling på hva som kan forårsake dette? Jeg vet ikke hva jeg skal begynne å se etter engang. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det er jo helt åpenlyst at du vil få tregere nett når andre siter og laster ned via samme forbindelsen. Det er som å stå i dusjen når alle andre varmvannskraner blir skrudd på - da blir det kaldere. Du får be din bror om å begrense hastigheten hans på nedlastingen. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Leste du hele posten? Broren min kan laste ned i 1 megabyte i sekundet og sakke ned hele nettverket, mens jeg kan laste ned i 1.7 megabyte i sekundet uten noen nevneverdige problemer. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hvis det er noe som har oppstått plutselig så kan det jo ha blitt en fysisk feil på nettverkskortet hans slik at det "jammer ned" nettet e.l. - Prøv et annet ett. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Ruteren er problemet? Kanskje ha en ruter tilbkoblet switch ell noe. Lenke til kommentar
Zense Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det enkleste og mest banale rådet jeg kan gi deg er å trekke ut/slå av routern, vente i fem minutter for så å skru den på Men i og med at problemet mest sannsynlig ligger på broren din sin side så er det nok nettverkskort. Avinstaller drivere og installer på nytt kan funke (om ikke å oppdatere driverne duger da). Ellers er det noe DOS-fanatikere pleier å kjøre (gjennom dos vindu) som er veldig greit å få til selv, uavhengig av erfaring. Dette rensker opp ett eller annet ved veien til kommunikasjonen mellom pc'en og internet. Tviler litt på at dette løser det hele (har aldri erfart at det har det), men i verste fall går trykking på internet raskere Husker ikke kommando'en på sparket, men vent på en mer lærd person til å komment'e. Make sense? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå