hybernation Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hei, jeg, samboeren min og ett vennepar har lagt reisen til Thailand nå i sommer ( monsun tiden, ja vi vet og lurer på hva deres erfaringer med Thailand er? Vi tenker hovedsaklig på priser på overnatting, for det finnes jo mange tilbud, og vi har de første 3 dagene kjøpt overnatting på 4 stjernes hotell til 300 kr pr. dobbeltrom pr. natt. Har dere noen erfaring med forhåndsbestilling foran det å møte opp i resepsjonen og be om overnatting ? Vi blir i området Phuket, Kata, Koh Phi Phi, Phru Nai, Krabi og så blir det Don Sak / Koh Samui. Så om du har noe erfaring fra områdene, så del dem gjerne, er interessert i alt fra din reise Mvh Thor & Co Lenke til kommentar
hybernation Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Her var det jaggu mye.. Ingen vært i området eller? Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Beklager at jeg skriver uten de norske bokstavene, men min laptop ble stjalet i Hanoi for en uke siden. Om sommeren er det hoeysesong paa Thailand's vestkyst, saa det loenner seg aa forhaandsbestille hotell, det er min erfaring. Dere kan jo selvfoelgelig satse paa walk-in, men da kan det bli dyrere. Bor dere i Phuket saa vaer forberedt paa horder av nordmenn, svensker, dansker, russere og tyskere. Det er like ille der som paa Mallorca eller Gran Canaria. Feriesteder mister mye av sjarmen naar servitoeren snakker svensk og menyene er paa skandinavisk. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei Jeg har vært i Thailand flere ganger i regntiden og det er en herlig destinasjon selv om det regner litt. Her er et reisebrev fra en tur til Samui for et par år siden: http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . Vi var også på Phuket ifjor men det fremstår mer og mer som en ren "syden" plass ;-) Jeg liker best å booke hotell på forhånd før jeg drar fordi jeg ikke ønsker å bruke tid av ferien min til å løpe rundt for å finne et passende hotell. Lenke til kommentar
hybernation Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Hei Jeg har vært i Thailand flere ganger i regntiden og det er en herlig destinasjon selv om det regner litt. Her er et reisebrev fra en tur til Samui for et par år siden: http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . Vi var også på Phuket ifjor men det fremstår mer og mer som en ren "syden" plass ;-) Jeg liker best å booke hotell på forhånd før jeg drar fordi jeg ikke ønsker å bruke tid av ferien min til å løpe rundt for å finne et passende hotell. Har lest gjennom guiden din, veldig godt beskrevet og morsom Jeg har sett på mange dykkerfirma som holder til ved Koh Samui, og ser at prisene kan være rimelige, men det inkluderer som du sier ikke svømmeføtter eller evt en maske, så det er en god heads-up for oss som skal dykke "pro" siden vi har sertifikat for utstyrsdykk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå