Bladoman Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Hvor høy pris må jeg opp i før jeg finner et 2.1-anlegg som kan måle seg med z-5500 på musikk? Z-5500'en er flytta i stua på hybelen, så nå skal jeg ha noe nytt til musikk på pcen. Vil gjerne komme unna så billig som mulig, men vil ikke ha dårligere musikk-kvalitet enn jeg hadde med z-5500... Trenger ikke være like høyt vell og merke. Om det er relevant så sitter jeg med et "Creative Xtreme Sound"-lydkort. Takk på forhånd for tips og tanker rundt dette. Forøvrig har jeg sommerferie fra og med i dag, so BE HAPPY! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 enda ett z-5500 anlegg ellers så har jeg ikke peiling, skal du ah noe som kan måle seg med z-5500 så er finnes det ikke i en prisklasse lavere. Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Slik jeg har forstått det er ikke Z-5500 noe spesielt overlegent når det kommer til musikk? Det er fantastisk til film ja, det er jeg enig i, men mener det mangler litt mellomtone når jeg lytter til musikk. Hva er det beste 2.1-anlegget i klassen 1000-2000 da..? Er det kjedelige Z-2300, eller fins det noe mer fancy til den prisen? Endret 20. mai 2010 av Bladoman Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 20. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Bassen til Z-2300 trøkker jo ganske greit da, men taper litt når det kommer til dype frekvenenser, der tror jeg Z-5500 bassen drar ifra. Jeg syntes Z-2300 fungerer yppelig til den prisen, men litt kjedelig med bare to fronthøytalere, men hvis du virkelig vil ha et 2.3 anlegg så. Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2010 Ja, greia er at det egentlig ikke er plass til alle satelittene til Z-5500 på soverommet, hvor jeg har pcen. Siste året har jeg bare brukt Center, L-R og sub. Derfor tenkte jeg at 2.1 var like greit der, så brukes 5.1 i stua. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2010 z-2300 er enda værre på musikk enn z-5500 er. En jeg kjenner koblet på et par bokhyllehøytalere på sin z-5500, det ble helt ok. (istedenfor satelittene foran). Ellers må du nok opp i pris for å få noe tilsvarende z-5500, i hvert fall om du skal ha nytt og samme basstrykk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2010 Hvis du er ute etter kvalitet vil jeg heller anbefale et godt 2.0-sett. De har større mellomtoner og gir bedre lyd "all over". 2.1-sett (og surround-sett med sub) har alt for ofte noen pinglete mellomtoner. Noen bruker til og med subben for å spille mellomtone. Noe som blir forferdelig å høre på. Men vil du bare ha masse bass er det bare å gå for et sett med en diger sub. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 24. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2010 Evt kjøper du denne Denon stereoforsterkeren (på tilbud til 1300,- er den et kupp!) og et par gode bokhyllehøyttalere til et par lapper, så har du ekte hifi til ca prisen av et Z5500. Er mye å velge i her av bokhyllehøyttalere: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/smastativ/ eller her http://www.avshop.no/CBC.aspx?q=c:100187;s:2 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg vurderer å selge mitt Klipsch iFi (til fordel for Dynaudio MC15), men det er muligens litt over ditt budsjett? Hadde tenkt 2500,- inkl. frakt., nypris var 3500,-. Har dessverre gått ut av produksjon nå Spiller nok minst like høyt som z-5500, men har (i mine ører) langt bedre musikalske egenskalper, en mye fastere og mer musikalsk bass og den typiske Klipsch-morofaktoren. Litt Cerwin-Vega! for voksne om du vil. Har ingen problemer med å fylle stua her på ~20 kvm med bra nivå uten å låte presset, samtidig som det er bra med hifikvaliteter om man jobber med plassering av satelitter og sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå