friheim Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Meget mulig dette skal være i en tråd som alt eksisterer, men da vil vel den bli flytta dit. Det er tre PCer her i huset med Win xp sp3 norsk og Outlook Express 6.0 og det er ikke mulig og sende mail fra noen av dem. I går var det ingen problemer. Det er ikke forandra noe på konto innstillingene. Feilmeldingen som kommer er denne; Det har oppstått en ukjent feil. Konto: '<sletta>', Server: 'mail.broadpark.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '421 ', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 421, Feilkode: 0x800CCC67 Min nettverksleverandør er NextGenTel og jeg har vært i kontakt med dem og dem sier at det er min PC det er noe galt med så der er det ingen hjelp og få. Jeg har Windows7RC med Thunderbird og Ubuntu 10.04 med Evolution installert på VirtualBox og det går ikke an og sende mail fra dem heller. Er det noen som kan gi meg et tips om hva jeg kan gjøre for og finne feilen dersom den er på alle de tre PCene og ikke hos NextGenTel. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eg går ut frå at du brukar adresser som sluttar på @broadpark.no. Om du gjer det, gjer det som står på denne sida: http://linuxspy.info/184/outlook-error-number-0×800ccc67/ Om du ikkje brukar broadpark-adresser, må du, i staden for å velje "bruk samme innstillinger som for innkommende e-postserver", velje "logg på med". I felta skriv du inn eit broadpark-brukarnavn og passord til dette brukarnavnet. Om ikkje det hjelper kan du opne eigenskapane for kontoen, velje avansert, og velge port 587 for utgåande e-post. Lenke til kommentar
friheim Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Eg går ut frå at du brukar adresser som sluttar på @broadpark.no. Om du gjer det, gjer det som står på denne sida: http://linuxspy.info...ber-0×800ccc67/ Om du ikkje brukar broadpark-adresser, må du, i staden for å velje "bruk samme innstillinger som for innkommende e-postserver", velje "logg på med". I felta skriv du inn eit broadpark-brukarnavn og passord til dette brukarnavnet. Om ikkje det hjelper kan du opne eigenskapane for kontoen, velje avansert, og velge port 587 for utgåande e-post. Jeg bruker NetCom (pop3.netcom.no) for inngående og NGT (mail.broadpark.no) for utgående. NGT ba meg prøve port 587 og med og uten SSL, men det hjalp ikke. Det underlige er jo at NGT sier dem ikke har forandra på noe angående sending av mail og likevel er det fullstendig umulig og få sendt en eneste mail. I går kveld funka det helt fint. Hadde det bare vært på en PC så kunne jeg ha "svelgt" NGT sin påstand om at det er PCen det er noe feil med, men at alle de tre bærbare får akkurat samme feilen over natta klarer jeg ikke og forstå. Jeg har hadd akkurat du samme innstillingene siden 1997 og bare forandra for utgående etter hvert som jeg har fått nye Internett leverandører og sist jeg fikk det var i 2009 da Start.no la inn årene og solgte meg til NGT. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Om du ikkje brukar broadpark-adresser, må du, i staden for å velje "bruk samme innstillinger som for innkommende e-postserver", velje "logg på med". I felta skriv du inn eit broadpark-brukarnavn og passord til dette brukarnavnet. Eg ser ikkje at du har svart på dette. Lenke til kommentar
friheim Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Om du ikkje brukar broadpark-adresser, må du, i staden for å velje "bruk samme innstillinger som for innkommende e-postserver", velje "logg på med". I felta skriv du inn eit broadpark-brukarnavn og passord til dette brukarnavnet. Eg ser ikkje at du har svart på dette. Jeg risikerer vel at du blir veldig irritert når jeg svarer nå , men jeg trodde svaret mitt var klart. Jeg bruker det du krever svar på og har alltid gjort det. Jeg har NetCom som innmail server og NGT som utmail server. Derfor har jeg også to forskjellige brukernavn og passord. Ingen ting av dette er forandra fra min siden siden jeg fikk nytt brukernavn og passord fra NGT i 2009. Jeg får vel bare gi opp og begynne og bruke webmail. Blir en "helvetes" jobb og legge inn alle mailadressene, men slik det er nå har jeg ikke noe valg. Godt jeg er så asosial at jeg mailboksen min ikke rett full av mail om krever svar . Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eg såg at du brukte Netcom sin innkommande server og NGT sin utgåande, men det sto ikkje at du hadde satt opp brukarnavn og passord for SMTP-server (det er ikkje teknisk sett nødvendig, og OE gjer det ikkje automatisk når du brukar separat inn- og utgåande server, difor spurte eg). Eg måtte sette opp dette for nokon eg skulle hjelpe, ettersom spamfilteret til NGT reagerte på e-post sendt utan SMTP-godkjenning. Om du har ein Gmail-konto kan du jo prøve å sette opp den med Gmails SMTP-server, for å teste om den virkar - den brukar å vere problemfri. Lenke til kommentar
friheim Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Eg såg at du brukte Netcom sin innkommande server og NGT sin utgåande, men det sto ikkje at du hadde satt opp brukarnavn og passord for SMTP-server (det er ikkje teknisk sett nødvendig, og OE gjer det ikkje automatisk når du brukar separat inn- og utgåande server, difor spurte eg). Eg måtte sette opp dette for nokon eg skulle hjelpe, ettersom spamfilteret til NGT reagerte på e-post sendt utan SMTP-godkjenning. Om du har ein Gmail-konto kan du jo prøve å sette opp den med Gmails SMTP-server, for å teste om den virkar - den brukar å vere problemfri. Nei jeg har ikke Gmail-konto. Mannen min skal til landstedet til helga og der har vi også NGT adsl så han skal teste ut om det er like håpløst når han logger seg på ruteren der og er det ikke det får NGT bare finne ut hva som er feil. Er det slik der også vet jeg ikke hva jeg skal gjøre annet enn og blir aktiv bruker av webmail. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Kan NGT ha sperret porter pga infisert PC i nettverket (har dere kryptert trådløsnettet)? Du kan jo bare opprette en gmailkonto. http://mail.google.com/mail/signup Sett så opp gmailkontoen på nett til å hente mail (forwarding av POP/IMAP) fra NGT automatisk. Sett så opp Gmail mot mailprogrammet ditt. Bruk gjerne IMAP, for da slipper du forsinkelse før mail kommer. Lønner seg å gå bort fra mail som tilhører nettleverandører, for disse er som regel mindre proffe enn f.eks Gmail. I tillegg slipper man å bytte epost om en skulle bytte nettleverandør. Gmail har også utmerket spamfilter og du kan beholde mailen som backup online (over 7GB). Greit dersom man skulle slette mail på PC. Siste versjon av Mozilla Thunderbird har forresten en automatisk søkefunksjon som hjelper en å koble opp epostkonto mot ISP. Endret 21. mai 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Det høres jo merkelig ut at 3 mskiner konker på mailen samtidig ja. Ved mindre du har en eller annen firewall løsning som er felles for alle tre, eller evt. de går gjennom samme punkt (som en hardware firwall), så er det ikke så mye som kan forårsake samme feilen på alle maskinene samtidig. Når du hadde NGT på tråden, ba du dem sjekke om du var sperret for utgående epost? Jeg vil tro dette er den mest sansynlige feilkilden siden det er 3 seperate maskiner det er snakk om. Om utgående mail trafikk har blitt sperret (for eksempel pga. et virus på en maskinene i nettverket som sender spam), så vil det virke ganske så likt som det problemer du har nå. hvis de du snakket med ikke spesifikt sjekket dette så be dem gjøre det for deg. tips: prøv NGT sin chat tjeneste så "slipper" du å sitte i kø. Det er som oftest mye raskere også. mindre stress kort sagt Jeg er forøvrig enig med la7dfa.com at gmail er en langt bedre løsning totalt sett, og du bør i grunn sette sikte på å migrere over før eller siden. Ikke bare er tjenesten rent teknisk sett mange ganger bedre enn NGT sin (og alle de andre ISPene sine løsninger også), men den er også helt uavhengig av din ISP. Hva skjer om du en dag flytter til et område som ikke kan få levert NGT bredbånd for eksempel? jo - da går email kontoen din til resirkulering desverre. Dumt om du da har brukt den i 10 år og det er den som alle bruker for å få kontakt med deg -Stigma Endret 21. mai 2010 av Stigma Lenke til kommentar
friheim Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 svar til la7dfa.com og Stigma Jeg har jo Google konto så og skaffe seg gmail vil være lett. Får tenke på det. Har jo vært så mye rart med dem også. Her i huset har vi NetCom mail kontoer og det har vi hadd siden vi fikk mobiltelefoner derfra så det er NC sin webmail løsning som vil bli brukt og om NGT sin skulle bli brukt er det satt opp at kopi og svar skal sendes til NC. Jeg vil også fortsette og ta inn i OE mailer som jeg vil ta vare på. Da jeg chatta med NGT i går tenkte jeg ikke på dette med at dem kunne ha stengt for utgående mail. Men det er jo også rart all den tid det funka kl 19:48 dagen før. Vi bruker Windows sin brannmur og free Avats! antivirus på alle PCene. Jeg så at Thunderbird hadd forandra på dette med konfigurering av oppsett av konto. Det var lettere nå som man kan sjekke om man har gjort rett før man går videre. Ja vi har kryptert trådløst nettverk, men det er ikke på om natta og det er ikke PCene heller. Derfor er det så rart at det var helt OK dette med og sende mail den 19/5 om kvelden, men ikke 20/5 om morgenen. Lenke til kommentar
friheim Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 I dag funka det og deaktivere free Avast! så nå får vi endelig sende mail igjen. Etter og få lagt inn norsk språk fant jeg ut hvor jeg kunne ta vekk "Skann utgående sendinger". Har nå knota en mail via Google oversetter og sendt Avast! så får jeg se om dem skjønner problemet og kan fikse det for det hadde jo vært greit og kunne skanna utgående mail også da. Takk til alle som har svart. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 I dag funka det og deaktivere free Avast! så nå får vi endelig sende mail igjen. Etter og få lagt inn norsk språk fant jeg ut hvor jeg kunne ta vekk "Skann utgående sendinger". Har nå knota en mail via Google oversetter og sendt Avast! så får jeg se om dem skjønner problemet og kan fikse det for det hadde jo vært greit og kunne skanna utgående mail også da. Takk til alle som har svart. Flott at du fikk orden på det. Jeg hadde noegenlunde rett da med adnre ord siden jeg nevnte at det kunne være en felles firewall løsning -Stigma Lenke til kommentar
friheim Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Flott at du fikk orden på det. Jeg hadde noegenlunde rett da med adnre ord siden jeg nevnte at det kunne være en felles firewall løsning -Stigma "Firewall" er ikke det det samme som Windows brannmuren? Det var i oppsettet til Avast! antivirus jeg måtte fjerne "Skann utgående sendinger". Men det viktigste er at det igjen er mulig og sende mail. Så får jeg bare håpe at dem korrigerer for feilen for det er faktisk bare i versjon 5.x det er slik. Ei venninne har fortsatt 4.x versjonen og hun har ingen slik problemer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du behøver jo ikke bruke Avast. Microsoft sin gratis antivirus er OK og diskret. Lenke til kommentar
friheim Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Du behøver jo ikke bruke Avast. Microsoft sin gratis antivirus er OK og diskret. Dessverre er også Microsoft Security Essentials på engelsk, men den er nå installert og tillater oss og sende mail + at den tillater dem av oss som har Facebook og komme inn på den. Det siste gjorde ikke gratis versjonen av Avg. Synd dette med Avast! for dette er et program vi har brukt i mange år og så er det enkelt og forstå, men slik er det vel med alle program at dem en da må pensjoneres. Og denne gangen er det free Avast! som led den skjebnen . Lenke til kommentar
zlatan24 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg har ofte problemer med min Outlook Express-meldinger, og etter at jeg mistet noe mine viktige e-poster. Jeg visste ikke hva jeg skal gjøre videre. Men uventet min venn foreslo meg - dbx recovery, overrasket det meg mye, og løste meg problemer, kanskje verktøyet vil hjelpe på samme situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå