Gå til innhold

WDS mellom Thomson Speedtouch og Linksys WAP54G

Anbefalte innlegg

Jeg er relativt noob på wds/bridging mellom to ruter og har bare noe få spørsmål.

Jeg har tenkt å skaffe meg Linksys WAP54G fordi det er dårlig med dekning kun med Thomson Speedtouch router fra Powertech (tidligere start.no) Jeg har vært innom speedtouch innstilinger og ser at denne routern støtter wds.

Da spør jeg, hva må jeg gjøre/passe på for at Linksys WAP54G skal ta imot trådløs nettverksignaler fra speedtouch'en og sender da videre ut fra deres punkt? Har googlet litt, men de fleste sidene jeg kommer bort i ber dem om å flashe routern fra DD-WRT Wiki, noe jeg ikke vil gjøre pga garantiproblemer senere.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av garanti på et produkt som koster 2-3 timelønner og knapt er verd portoen ved reklamasjon.

Du kan jo bytte til D-link DIR-300 som koster ca det halve og kan flashes med DD-WRT. Skal du ha orginal firmware og WDS, så bør det være samme chipset i begge ender, eller samme produsent. Da bør du sjekke ut hva som garanteres av støtte i routermodemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...