Attityd Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Hei, jeg har da en slik,som jeg gjerne ønsker å oppgradere. Grunnen er at jeg flytter utenlands til sommeren, og må ha en pc, så jeg tenkte å bruke denne halvgamle bærbare. Den er blant annet formatert, og skal bare brukes til Football Manager og sosiale medier, Spotify etc. Minnet er ikke noe å skryte av, tror det er 512 MB, og jeg tenker å oppgradere (tror maks er 2GB). Vil det være hensiktsmessig å oppgradere når den ikke brukes til spill annet enn Football Manager? Det krever ikke så mye annet. Hvordan øker jeg RAM minnet, og er det dyrt? Er amatør, så har ikke tenkt å gjøre noe vanskelig selv. Håper på svar. Endret 20. mai 2010 av Attityd Lenke til kommentar
xaco Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Akkurat å bytte RAM på en laptop er ikke vanskelig, det er bare å skru opp panelet under å bytte brikker. Skal forsåvidt stå i manualen du fikk med pcen. Enste du må huske på er å kjøpe riktig type RAM. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Hva ligger i forskjellige typer RAM? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Skriv laptopens modell i google + "ram type" eller noe lignende passende ord så finner du ut hvilken type ram laptopen bruker. Du kan også skrive hele laptopens modell her, så kan vi hjelpe deg, men du lærer bedre av å finne det ut selv Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Heter den noe mer enn Dell Inspiron 6400? Den har noe mediastyr. Men vil jeg merke generell forskjell på ytelsen? Og hvor mye koster slike RAM brikker? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 rundt 500 lappen for 2GB, eller der omkring. http://www.dell.com/us/en/dfb/notebooks/inspn_6400/pd.aspx?refid=inspn_6400&cs=28&s=dfb sjekk Memory. DDR2 Sodimm. Og ja, du vil merke at du har mer RAM. selv på en så gammel maskin. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Konge, takk skal dere ha for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå