Gå til innhold

Valgets kvaler! Dell Studio 17 (9500kr) vs Asus X77JA (8000)

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter kraftig etter at min dell XPS tok kvelden totalt!

Skal nå kjøpe en ny som jeg skal bruke hovedsaklig til litt spilling (strategi, BF2, etc), mye surfing, film/serie titting, og skole.

9500 var litt dyrt, og trenger ikke betale skjorta av meg, så bare kom med andre alternativer etter mine behov hvis dere har bedre alternativer. (Acer)

Har funnet fram til 3 alternativer.

Vil først bare poste spesifikasjonene og pris.

Deretter hva som gjør valget vanskelig.

Dell Studio 17

Inkl. Frakt

Enhetspris Inkl. mva 13 453,00 kr

Spar 20% på service - 380,00 kr

Få 3163 rabatt! - 3 163,00 kr

Få 5% rabatt! - 495,50 kr

TOTALT BELØP Inkl. mva: 9 414,50 kr

Base Intel® Core™ i7-720QM Mobile-prosessor (1,6 GHz, turbomodus opptil 2,8 GHz, 6 MB L3-buffer

Memory 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024]

Video Card 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v (Samme som 5650 men nyere verson)

Hard Drive 500 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

Optical Devices Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

Wireless Networking Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)

Standard Warranty 1 års dekning følger med PC-en

Service og support 4 års støtteservice hjemme, inkludert kvelder og lørdager

Primary Battery Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh)

LCD 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

Operasjonssystem Windows 7 Home premium

Asus X77JA

Pris 8000 + Frakt, ikke på lager før 26. Mai

Prosessor Intel Core i5 430M ( Dual-Core )

RAM 4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz ( 2 x 2 GB )

Harddisk 500 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Skjerm 17.3" TFT 1600 x 900

Grafikk-kontroller ATI Mobility Radeon HD 5730

Videominne 1 GB

Operasjonssystem Windows 7 Home premium

Garanti 2 Års produsent service

Dell studio 15

Inkl. Frakt

Enhetspris Inkl. mva 13 010,00 kr

Spar 20% på service - 380,00 kr

Få 3720 rabatt! - 3 720,00 kr

Få 5% rabatt! - 445,50 kr

TOTALT BELØP Inkl. mva: 8 464,50 kr

Base Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)

Operativsystem Ekte Windows® 7 Home Premium, 64bit, Norwegian

Minne 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024]

Grafikkort 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 -grafikkort

Harddisk 500 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

Optisk stasjon DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

Trådløs tilkobling Dell Wireless 1397 minikort (802.11 b/g)

Standard Warranty 1 års dekning følger med PC-en

Service og support 4 års støtteservice hjemme, inkludert kvelder og lørdager

LCD 15,6-TOMMERS WLED-SKJERM MED HD (1366 x 768)

Primærbatteri Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 Wh)

Jeg trenger ikke 17" skjerm, siden jeg har lcd monitor hjemme, men på skolen er det letter å drege med seg 15".

Men saken er:

Studio 17 har bedre skjermkort enn studio 15, direct x11? muligens dårligere/like bra som Asus, bedre prosessor, og bedre service og garanti som jeg tror det skal dekke alt av reperasjoner etc i 4 år. Men man betaler ca 13-1500 ekstra. (lurer på om de fikser alt i 4 år og man slipper å betale for reperasjoner etc?)

Dyrt, burde jeg gå ned i pris og velge noe dårligere til mine behov?

Asusen er ikke inne for tiden, men kommer inn snart og vi har også Datakjeden butikk her i Tromsø, så blir greit med service/garanti i 2 år, selv om Dells garanti er på døren neste dag og varer i 4 år. Vet ikke helt om pcene er helt på samme nivå ellers.

Spm er om det er verdt 1500 for 2 år ekstra garanti/service, bedre skjermkort?, bedre prosessor. Finere design?

Mulig å kjøpe ekstra garanti som kan leve opp til Dells?

Studio 15 er mindre, koster 3-500 mere enn Asusen, har litt bedre prosessor, men dårligere skjermkort. Bedre bateritid (tror jeg). Samme service/garanti som Studio 17.

Spm er om det er verdt å betale 1000 kr, ekstra for større skjerm pluss bedre skjermkort? Stor forskjell.

Vil gjerne bestemme meg idag, så hadde vært fint med raske svar =)

Tusen takk!

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er FEIL!!!!

HD560v er et renama HD 4650. Dvs kun DX 10.1, kun 55nm produksjon vs 40nm på HD5650 (mer varme/strømforbruk) og ytelse på linje med et HD4650. Dvs 10-15% svakere enn HD5650.

I norge er vi dekket av 5 års reklamasjonsrett på produksjonsfeil, så det eneste jeg kan se at dell ekstragarantien gir er at du får med "på døra dagen etter" ellers dekker den kun produksjonsfeil - slik som reklamasjonsretten. Så vidt jeg kan se dekker den ikke slitasje eller feil på grunn av "uhell".

Hvilken som er best og hva som passer deg får du nesten selv avgjøre. Jeg har brukt asus X77JA i 3mnd nå og er storfornøyd, selv om jeg nå skal selge den fordi jeg vil ha mer batteritid og har bestilt en acer timelinex 5820TG.

Lenke til kommentar

Dermed er det et bedre valg prismessig for hva jeg betaler å velge Asusen?

Eller er Acern et bedre alternativ? Gjør ikke noe om det er 15".

Hadde vært fint med en link til den du skulle bytte til, så det var flere alternativer på Komplett, er det en billigere plass du har bestilt?

Siden jeg har Datakjeden i byen så er det jo egentlig like greit å ha den reklamasjonsretten, selv om det tar litt lenger tid å få fikset feil etc?

Dell selger som sa det skulle være like bra som 5650 =(

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Har bestilt den med 9 cellers batteri:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596233

Datakjeden har den også i sitt sortiment:

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:3182677;c:36159

Er kun pga størrelse og batteritid jeg bytter, asusen er bedre på alle andre områder.

Hva vil du anbefale da? Med tanke på det jeg lurte på i posten over?

Jeg hadde gått for Asus X77JA - som forøvrig er kommet inn på lager igjen hos komplett i dag.

Lenke til kommentar

I7 720QM er en bedre prosessor enn I5 430M, men om du ikke skal bruke laptopen til mye rendering av filmer og spille veldig CPU-krevende spill, vil en 430M være nok. Da vil Asusen være et bedre valg siden den har bedre skjermkort.

At selgere lyver og lurer godtroende kunder er ikke noe nytt :)

Lenke til kommentar

Tror jeg går for X77JA, og velger å kjøpe den fra Datakjeden, 500 billigere og lettere hvis feil oppstår og jeg må levere inn pcen, iom at Datakjeden har butikk i Tromsø.

Hvis ikke noen har noe negativt å si om det =)

Tusen takk for hjelpen alle sammen=)

Lenke til kommentar

Hvor får du 560V ifra? Studio 17 leveres med 5650 når jeg sjekker Dell sin side..

Var inne på Jubileumstilbudene =)

Men en ting til dere som ser ut til å ha peiling på Reklamasjon og slikt, leste litt om det og hva som ligger under 5 års reklamasjon.

Men da vil jeg høre hva dere tror om den gamle XPSen min.

Har aldri mistet den eller noe slikt, reformatert den når jeg kjøpte den.

Det som er er at Høytalerene ikke funket, men hvis man satt i Jack fungerte det.

Det store problemet er at for 2 uker siden når jeg brukte pcen klikka skjermen, både ekstern og laptopp skjermen, bildet forsvant i et virrvarr av farger, og ble svart, like etter låste pcen seg. Jeg rensa for støv og trudde d var det, men det var d ikke, feilen kom hyppigere for hver gang jeg restarta. D er 2 uker siden, kom tilbake fra ferie for et par dager siden, og når jeg skulle slå på pcen starta pcen opp, men uten bilde i det hele tatt, ingen oppstartskjerm, ingenting, helt svar! Pcen går et par minutter før den også låser seg.

Kjøpte pcen i August 2007 og garantien er utgått, tenkte da dere nevnte reklamasjon at jeg skulle høre med de om det, fikk ikke gjort d før helgen, så jeg lurer på om dere har noen erfaring med lignende tilfeller, hvor det er nettbutikker som er involvert, og det er reklamasjonssak, for det er det tydeligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...