Gå til innhold

Redigere Hi8 på PC?

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på hvordan jeg skal få redigert hi8 opptak på pc. Hvordan og hvilke programmer trenger jeg. Som dere skjønner bør ikke dette være en dyr affære, da hadde en jo bare kjøpt et DV kamera. Men for diskusjonens skyld. Hva kan en DV opptaker koste, med analog inngang of course. :)

Ser det er mange her med mye mer peiling enn meg og håper dere kan hjelpe meg, hvis dere skjønner hva jeg mener da.

Trond Egil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En veldig grei løsning er å kjøpe et TV-kort med composite/s-video inn. Da er det bare å spille alt inn på PC via medfølgende programvare.

Har et TerraTec Cinergy 600 selv, og det fungerer ypperlig til dette formålet, men vær klar over at raske harddisker er et must.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Har en bærbar så det blir litt vanskelig med nye kort. Har sett litt på Pinnacle sine løsninger, både moviebox og linx usb kabel. Skla ikkebrukedet mye så det blir nok USB kabelen. Men da har jeg ett nytt spm.

Har noen prøvd denne, har lest at overføringshastigheten er så lav at det kan forringe kvaliteten en del. Hvor ille kan det evt. være?

Trond Egil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...