Gå til innhold

Min erfaring med Dustinhome.no


Hva er din erfaring?  

228 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring med Dustin?



Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt min første erfaring med dette firmaet, og det blir nok min siste og. Bestilte en 46" tv som de kjørte kampanje på, og i det jeg driver og betaler så går kampanjen ut, og tv'en "faller" bort for så å bli erstattet med en 40" til samme pris. Så, plutselig har jeg betalt for en tv jeg ikke ønsker...

Ringer så kundeservice, hvor jeg ikke møter noen forståelse, og det eneste de kan,tilby er å kansellere ordren på 40 tommeren.

 

Dette synes jeg er litt råttent service, og de kunne fint vist litt forståelse og velvilje og tilbydt meg tven jeg ønsket. I mine øyne ikke spesielt bra mtp at jeg er en ny potensiell kunde....vel, jeg finner et annet firma...

 

Byttet bestillingen TV når du tastet inn visa-nummer?

Ja, ett eller annet skjedde. Jeg hadde 46" i handlekurven, og etter at kjøpet er gjort, ser jeg at tv'en har blitt til en 40". Det som antagelig har skjedd, er at kanpanjeprisen ble avsluttet en eller annen gang midt i kjøpsprosessen, slik at 46" "forsvant" i systemet. Mulig "linken" ble erstattet av 40" eller noe annet rart. Hele poenget er at når noe sånt skjer, burde dustinhome kunne vist litt velvilje og allikevel latt meg få 46" til kampanjepris - som jeg vil tro hvilken som helst annen bedrift ville gjort :nei:

 

Vet dette er en veldig gammel post, men jeg vil bare si det til deg og alle de som i fremtiden kommer til å se denne posten. Når slike ting skjer er det som oftest at de har kampanje og har den kampanjen helt til lageret er tomt. Er sikkert det som skjedde med deg, og derfor kan de ikke vise hensyn når de ikke har flere TV'er pga de er alle reservert. :)

 

Virker som "Bruker" her både har innsikt i funksjoner samt er bekymret for webshoppens resyme :hmm:

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Retur-ordningen hos Dustin er helt suveren!

 

Jeg ville bruke angreretten min på en vare, og de sendte meg da bare ett lite skjema i posten som jeg skulle skrive dato og navn på, sammen med en post-lapp som man klistrer på pakken. Da er det bare å legge pakken på disken hos posthuset og reise hjem igjen.

Pga noen dager ventetid for å få skjema i posten, får man jo også beholde varen noen ekstra dager :wee:

 

Har nå tatt ca 2 uker etter jeg har sendt tilbake varen, og har ennå ikke fått pengene tilbake.

Men fikk SMS og mail for 4 dager siden, om at varen var mottat og saken var ferdig behandlet.

Pengene skulle komme iløpet av 3 - 6 virkedager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva betalte du i frakt for datautstyret?

Om du mener hva jeg betalte i frakt på min retur, så var dette kostnadsfritt.

Ellers er vanlig pris på frakt fra dustinhome 99kr så lenge varene ikke er så tunge at de på leveres på pall.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må si jeg ble mektig imponert over Dustin Home i dag. Jeg meldte meg inn hos dustin home og handlet en del helt i startfasen da de hadde gratis frakt for studenter og veldig gode priser. Disse tilbudene forsvant jo og det har gått 2 år siden jeg handla der sist.

 

Her om dagen røk imidlertid den ene harddisken jeg kjøpe hos dem og Produsenten har 3 års garanti. Jeg regna med jeg måtte gjennom den vanlige mølla med å sende inn disken osv og vente på svar om det eventuelt gikk på garantien. Men neida... I steden stille dustin opp og tilbyr seg å sende meg en helt ny disk. Fikk valget mellom 2 disker, og begge var uansett bedre enn det jeg hadde.

 

Så må bare takke Dustin for super service.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Treng litt hjelp her!

 

Får ikkje bestilt nokon varer med faktura så eg prøvde med kort og det funka! Men då eg såg igjennom varene såg eg at eg hadde bestil feil, og no kan eg ikkje slette ordren! Ka skal eg gjera ??

 

Eg har ikkje skrivd ned noko info om kredittkort eller visa vist det har noko og seie.

Endret av andeass
Lenke til kommentar

Er enig dustinhome ikke er den raskeste å sende en vare, gikk 2-3 dager før varen ble sendt selv om varen var på lager, men nå var det for noen dager siden så det kan være sommeren som er grunnen. Bestilte noen nettverkskabel og SD minnekort med vifter.

 

Jeg syns det er irriterende å ofte måtte velge privatperson eller bedrift selv om man haker ved: Husk mitt valg, og ikke spør igjen.

 

Så neste gang blir det nok komplett/netshop om ikke dustinhome er billigst.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har aldri hatt noe problemer med at de ikke sender varer fort nok. Mine varer har alltid blitt sendt dagen etter bestilling, eller samme dag om jeg bestiller før kl. 15:00.

 

Om varen ikke er sendt etter 1 dag, så ville jeg ringt å spurt om det var noe galt :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann alle sammen :) Jeg har ikke ført inn noe kort nummer eller noe

 

Men jeg har ikke bestilt noe som jeg vett.. har også fått email av dustin at jeg har fullført bestiling? trodde du måtte slå in kortnummeret mitt får at jeg skulle få kjøpt det..

 

Har jeg bestilit noe?

eller er det sånn Dustin.no virker?

 

Svar raskt!

 

MvH Vespillo

Endret av Vespillo
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei, i romjulen bestemte jeg meg for å kjøpe en gaming pc, fant ut at Dustin hadde mange av delene jeg trengte pluss lavere pris. Jeg sørget for at det skulle gjøres skikkelig så jeg fikk 2 datakyndige til å hjelpe meg å sette den sammen. Da jeg fikk varene og skulle sette den sammen så oppdaget vi et problem, hovedkortet funket ikke (boot device lyste rødt).

 

Jeg ringte til service og fikk sendt avgårde hovedkortet til servicen. da det hadde gått over 2 uker uten lyd fra dem ringte jeg og hørte hvordan det lå an. De sa på servicen at de "Nesten" rotet den bort, men skulle få ordnet det hele. litt over 20 dager senere fikk jeg hovedkortet tilbake. Med store forventninger gledet jeg meg til å Endelig kunne bruke pcen!

 

Lykken snudde fort da jeg oppdaget at hovedkortet var i dårligere tilstand enn det den var da jeg sendte den til service og CPU-pinnene var bøyde! (sjekket blant annet at CPU-pinnene var fine da jeg sendte dem av gårde) Jeg kontaktet Dustin så fort jeg kunne, men der var det lite hjelp og få og skylden ble fort lagt på meg.

 

Pga de bøyde cpu-pinnene ønsket ikke Dustin å reparere hovedkortet, så isteden for å kontakte meg og høre om jeg ville fikse det mot penger så sendte de det avgårde tilbake til meg.

 

Kan ikke si at det er særlig morsomt å vente i over 20 dager på at et defekt produkt skal bli fikset og så oppdage at det er i verre tilstand da jeg fikk det tilbake.

 

Jeg takker for meg som kunde hos Dustin. Brukte store summer hos dem, ventet forgjeves og sitter igjen med et hovedkort som jeg selv må fikse pga feil ikke begått av meg.

 

Håper ikke flere havner i samme fella som meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, i romjulen bestemte jeg meg for å kjøpe en gaming pc, fant ut at Dustin hadde mange av delene jeg trengte pluss lavere pris. Jeg sørget for at det skulle gjøres skikkelig så jeg fikk 2 datakyndige til å hjelpe meg å sette den sammen. Da jeg fikk varene og skulle sette den sammen så oppdaget vi et problem, hovedkortet funket ikke (boot device lyste rødt).

 

Jeg ringte til service og fikk sendt avgårde hovedkortet til servicen. da det hadde gått over 2 uker uten lyd fra dem ringte jeg og hørte hvordan det lå an. De sa på servicen at de "Nesten" rotet den bort, men skulle få ordnet det hele. litt over 20 dager senere fikk jeg hovedkortet tilbake. Med store forventninger gledet jeg meg til å Endelig kunne bruke pcen!

 

Lykken snudde fort da jeg oppdaget at hovedkortet var i dårligere tilstand enn det den var da jeg sendte den til service og CPU-pinnene var bøyde! (sjekket blant annet at CPU-pinnene var fine da jeg sendte dem av gårde) Jeg kontaktet Dustin så fort jeg kunne, men der var det lite hjelp og få og skylden ble fort lagt på meg.

 

Pga de bøyde cpu-pinnene ønsket ikke Dustin å reparere hovedkortet, så isteden for å kontakte meg og høre om jeg ville fikse det mot penger så sendte de det avgårde tilbake til meg.

 

Kan ikke si at det er særlig morsomt å vente i over 20 dager på at et defekt produkt skal bli fikset og så oppdage at det er i verre tilstand da jeg fikk det tilbake.

 

Jeg takker for meg som kunde hos Dustin. Brukte store summer hos dem, ventet forgjeves og sitter igjen med et hovedkort som jeg selv må fikse pga feil ikke begått av meg.

 

Håper ikke flere havner i samme fella som meg.

Jeg sendt inn et hovedkort med et dekft lydkort (ALC898) og jeg fikk samme beskjed - "Bøyde CPU pinner"

 

Det var riktignok en pin av de 1155 pinner som var litt ut av plass ifølge deres bilder, men det var ingen bøyde pinner da jeg fikk kortet tilbake fra Dustinhome. kanskje de satt pinnen på plass igjen? Hvem hvet, uansett 1 pin ut av 1155 burde ikke ha vært noe grunn til å nekte retur på et produkt som har andre komponenter som er defekt.

 

Jeg har ellers hatt gode opplevelser med Dustinhome, men de har en virkelig streng syn på bøyde CPU pinner og de har for dårlig oppfølging i slike saker.

 

Hadde de gitt meg mer informasjon i starten, det vil si mer enn "Årsak: Bøyde CPU Pinner, hovedkortet er blitt sendt tilbake i dag" og kanskje tilbudt meg et nytt kort med en liten rabatt hadde jeg kanskje ikke vært så irritert på Dustinhome. Men sånn var det ikke, jeg fikk bare beskjed at det var ingenting de kunne gjøre.

 

Jeg tok saken videre til deres ombudsman som så ingen grunn til å gjøre noe med saken på grunnlag av at de hadde fulgte sine prosedyrer osv....

 

Jeg har egentlig hatt gode erfaringen med Dustinhome, så det er synd at jeg måtte gå gjennom en slik opplevelse, men som forbruker velger jeg å ikke handle flere produkter hos dem og i hvert fall ikke hovedkort.

 

Heldigvis fungerer hovedkortet bortsett fra lydkortet så det er ingen stor sak, men alikevel vil jeg helst få det jeg har betalt for.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvordan stiller de seg til returvarer egentlig? altså såkalte "demo varer" Håper de gjør slik komplett gjør og opplyser om det.

Jeg fikk hovedkort i posten i dag. Og åpnet det.. Det virket åpnet fra føret av. Ingen forseglingsteip på pappen, heller ikke på

den antistatiske posen var det å finne teipbit for å lukke den. Er det slik det skal se ut? ingen av satakablene var revet opp.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Det var et "ASUS P8Z77-V LX2 Z77 S-1155" hovedkort :)

 

Kan jo hende det bare er meg, og min paranoia for å få noe som er brukt før, uten å bli opplyst om det. Er alt for mange som returnerer på angrefrist når det er feil, istedet for garanti xP De finner som regel ut av det da :)

 

Sist jeg kjøpte pc var 10 år siden, kanskje slik "rar" teip på antistatisk posen er sluttet med?

 

Men jeg tenkte jo, hvem ville kjøpt hovedkort og brukt det uten at sata kablene er åpnet, hvis ikke de hadde fra føret av da. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...