hallvardr Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg har en midt på treet pc og trenger 2 stk 12cm vifter. Jeg er ute etter den stilleste viften på markedet som flytter nok luft til at det er noe poeng i å ha den. Har kikka litt på mist og adda. Noen som har tips? Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg bruker Papst vifter og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg har selv brukt vifter fra SilenX, er vendur.no som fører disse. Fornøyd med disse, og syntes de er stilige Om de er verdt prise er opp til deg å vurdere. Link Lenke til kommentar
magb Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Må nok anbefale Noctua. Sitter selv her med litt forskjellige 12cm vifter fra blandt annet Noctua, Mist, Fractal design og Scythe. På lave hastigheter rundt 400-600rpm hører du nesten ikke forskjell på de forskjellige merkene. Ved 1000+ rpm derimot skiller Noctua og Scythe seg litt fra de andre. Mist støyer litt mer synes jeg og Fractal design viftene får en tikkelyd. Skal også sies at Scythe er muligens den med minst støy, men det føles ut som at Noctua flytter mer luft. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Til mitt bruk så har Fractal Design's 120mm vifter fungert utmerket til å flytte luft rundt min i7-950 prosessor. Finnes hos DustinHome: http://www.dustinhome.no/pd_5010140960.aspx Lenke til kommentar
hallvardr Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 SilenX på 11db hørtes jo fristende ut da. Men kan jo kjøpe vifter som ligger på 15db til 1/3 av prisen... Vil en høre vifter på 15db? og er de 11dbene som SilenX oppgir reelle? Lenke til kommentar
magb Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Oppgitt Db fra vifteprodusent stemmer nok lite med opplevd støy. Her kan man oppleve store feilmarginer begge veier. Har vel noe å si på hvordan de måler osv tenker jeg. Selv synes jeg Fractal design viftene er relativt gode, men på 12v hastighet så lager de en tikkelyd. på 5-7v hører du den ikke fra 30cm+. På silentpcreview.com så er det vel Scythe slipstream og Nexus real silent som får mest skryt. Selv liker jeg Noctua best, da jeg føler de flytter mer luft på samme hastighet. Endret 24. mai 2010 av magb Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Nexus-vifter er også fine. Stille og effektive. Lenke til kommentar
hallvardr Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg endte faktisk opp med Nexus vifter, så får vi se. Under halv pris av Noctua, enda litt stillere og flytta nesten like mye luft. Hadde Noctua kosta det samme hadde jeg nok godt for de, men tror disse kan være bra. Kan bli bra dette med AcoustiCase kabinett, ssd harddisc og skjermkort uten vifte:) Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hvis du ikke har noe i mot å bestille fra USA har Sidewinder PC/ Petra's Tech Shop 4 stk Yate Loon 120mm vifter til 20 dollar pakken. De er gode vifter, på linje med Scythe Slipstream når det gjelder ytelse og støy http://www.sidewindercomputers.com/yateloonfans.html Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Har 2 120 mm vifter og en 140 mm vifte fra Fractal, og jeg kan si meg kjempefornøyd med kjøpet. De er så godt som lydløse fra her jeg sitter (40 cm cirka). De anbefales Lenke til kommentar
magb Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hadde det ikke vært for "tikkingen" til Fractal viftene så hadde de vært bedre enn blandt annet Noctua. Lager dine også en tikkelyd Kiriev? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hvis du ikke har noe i mot å bestille fra USA har Sidewinder PC/ Petra's Tech Shop 4 stk Yate Loon 120mm vifter til 20 dollar pakken. De er gode vifter, på linje med Scythe Slipstream når det gjelder ytelse og støy http://www.sidewindercomputers.com/yateloonfans.html Det som er med billige vifter er at de lager en liten knirkelyd fra motoren. Det høres godt på rundt 1000rpm. Kvaliteten er heller ikke noe å rope hurra for. Men gode kjøp er det, da de koster en slikk og ingenting. Scythe har god kvalitet, men koster deretter. Sannheten er vel egentlig at alle vifter er tilnærmet lydløse på mellom 800 og 1000rpm. Viftekontroller er tingen. Lenke til kommentar
hallvardr Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg kjøpte et fractal kabinett der det fulgte med 2 12cm vifter, og hadde allerede bestilt 2 nexus vifter. Jeg ble litt overrasket da jeg sammenlignet de, de var 100% like på alle mulige måter bortsett fra klistermerket. Men det rare var at en kunne høre en svak tikkelyd fra fractal viftene, mens nexus var helt stille. Er så langt meget godt fornøyd med nexus viftene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå