Gunn@r Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Si at jeg har en mappe med 10 bilder, der bildene heter Bilde1, Bilde2, Bilde3 osv. De er sortert etter navn, men (av en eller annen grunn) får jeg ikke flyttet (for eksempel) fila Bilde4 foran Bilde2. Jeg vil flytte rundt på filene som jeg selv ønsker, uavhengig hvordan de er sortert i utgangspunktet. Hvorfor får jeg ikke lov til dette? PS. Ja, jeg vet de er "Sortert etter navn". Spørsmålet mitt er vel helst hvordan man finner funksjonen "Sortert manuelt" (eller noe sånt). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Noen slik funksjon finnes vel ikke. Sortering flytter ikke filene på disken. Og utforsker viser ikke filene etter rekkefølge på disken. Utforsker har bare generelle regler for hvordan filene skal vises, og det vanlige er å sortere alfabetisk på et gitt felt. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Noen slik funksjon finnes vel ikke. Sortering flytter ikke filene på disken. Og utforsker viser ikke filene etter rekkefølge på disken. Utforsker har bare generelle regler for hvordan filene skal vises, og det vanlige er å sortere alfabetisk på et gitt felt. Funker i XP...hvorfor ikke i Win7?? Ut i fra svaret ditt, så er det mulig du misforstod forstod spm mitt. Dette handler kun om å organisere filer som du selv vil i akkurat den mappa. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg skjønner hva du mener, og har heller ikke klart å finne ut av det. I XP var det mulig å fjerne haken på "Ordne automatisk" for å flytte rundt på ikoner, men jeg finner kun denne muligheten på skrivebordet i Win7, hvor det forøvrig fungerer likt som det gjorde i alle mapper i XP med manuell organisering av ikoner. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg skjønner hva du mener, og har heller ikke klart å finne ut av det. I XP var det mulig å fjerne haken på "Ordne automatisk" for å flytte rundt på ikoner, men jeg finner kun denne muligheten på skrivebordet i Win7, hvor det forøvrig fungerer likt som det gjorde i alle mapper i XP med manuell organisering av ikoner. viste ikke at det gikk an på skrivebordet. men da funker det der iallefall. Men irriterende (og veeeldig upraktisk) at det ikke funker i vanlig utforsker takk for svar uansett Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Skjønner nå at det er grafisk visning du snakker om. Selv bruker jeg kun 'Details' visning, har aldri sett nytten i noe annet. Sjekk Classic Shell, mulig du finner en løsning der. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Skjønner nå at det er grafisk visning du snakker om. Selv bruker jeg kun 'Details' visning, har aldri sett nytten i noe annet. Sjekk Classic Shell, mulig du finner en løsning der. Ja er grafisk design. Hva trodde du?? Men ska sjekke ut linken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå