Etyz Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg skal ta teoriprøven snart, men jeg har fått beskjed på jobb at jeg enten må trekke lønn eller flexitid hvis jeg skal ta prøven i arbeidstiden. Jeg trodde jeg hadde rett på fri for og ta teoriprøven? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor skulle du ha rett på fri for å gjøre det egentlig? Når du tar fra fra jobb må du regne med å ikke få lønn for den tiden. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Er heilt avhengig av kva slags avtale du har med sjefen din, men normalt sett så er dette noke du må ta i din fritid. Unntaket er om du tar førerprøven fordi sjefen din har pålagt deg å ta førerkortet slik at du kan bruke bil i arbeidet ditt. Jobber du på eit bilverksted f.eks og berre har klasse B førerkort så hender det at sjefen sender deg avgårde for å også ta klasse C førerkort slik at du kan kjøyre/flytte lastebilar og liknande under arbeidet ditt. Jobber du i kassa på Rema er du ikkje meir nyttig for arbeidsgiver med førerkort en utan, sidan du då er den einaste som tjener på å ha førerkort så må du betale dette sjølv og ta opplæringa etter arbeidstid eller i ferien/flexsitid. 2 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Eneste grunnen til at jeg klikket meg inn på denne tråden var pga emne tittelen. Selvfølgelig har du ikke rett på fri for å ta teoriprøven (med untak til de punktene The Avatar nevnte). Det du heller kan prøve på er å bytte vakt med noen på jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå