Gå til innhold

Drupal: installasjon med norsk standardspråk og engelsk som valg

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Jeg holder på med min første multispråklige drupalinstallasjon. Her skal sidene være på norsk, hvor brukerne skal kunne velge engelsk som annet språk.

Jeg har lagt opp drupal som standard, altså med engelsk uten språkpakker for norsk. Deretter har jeg installert norske oversettelser, satt opp i18n, locale og alt av moduler som behøves, så å skifte mellom språkene fungerer utmerket, gitt at engelsk er hovedspråk.

Utfordringen: Når jeg åpner www.domene.com åpnes sidene på engelsk. Klikker jeg i språkvelgeren på norsk, får jeg www.domene.com/?q=nb, som gir meg norske sider. Flott. MEN - når jeg setter Norsk som hovedspråk, åpnes sidene på norsk når jeg åpner www.domene.com. Når jeg klikker på engelsk i språkvelgeren, går sidene fortsatt til www.domene.com, ikke til www.domene.com/?q=en eller noe annet som ville tilsi språkskifte, ergo er sidene på norsk uansett hva man klikker på.

Jeg har prøvd å installere drupal på norsk, for så å også benytte engelsk, men samme feilen oppstår. Å lage noen redirect er vel vanskelig, siden man fint kan redirecte www.domene.com til www.domene.com/?q=nb, men dette vil jo også gjøre at man aldri får valgt engelsk, siden dette bestemmes av www.domene.com (som da vil sendes til ?q=nb).

Noen som kjenner til dette problemet? Finnes det noen løsning på dette?

All hjelp mottas med stor takk!

Beste hilsner, Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket å angi path prefix (sti-prefiks) for engelsk? Hvis ikke så kan du gjøre det under admin/settings/language/edit/en

Legg til en valgfri prefiks, f.eks. en for enkelhetens skyld, lagre og se om du nå får skiftet til engelsk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...