Knife Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Vel. Nå vet jeg at Martin har mye mer kunskaper om meg på dette emmnet, men ikke overskudd på hvile dager? Hvis du trener tungt og virkelig river opp musklene, så er jo ikke musklene reparere etter trening, det vil ta tid og det er jo derfor man tar en hviledag etter trening, for å hvile nervesystemet og reparere musklene. Men uten overskudd av kalorier vil det aldri gå, eller er jeg på villspor? Men ser vel ut som tidene har endret seg, vet godt at man kan bygge muskler og forbrenne fett samtidig, men ikke på denne måten. Da tenkte jeg mer som manipulere de anabole horomonene (Anabolic Diet) og spise bare litt over overskuddet og ikke mer. Men har Martin rett, så klart jeg hiver meg på bølgen. Problemet blir jo bare å stappe inn 3500-4000kcal inn på 8 timer, men med noen par liter med melk, ti talls egg og noen par kilo med kylling skal det nok gå veldig bra. Endret 29. mai 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Drømte i natt at jeg hadde gått ned 7kg :!: jaja... gir meg ikke med dette helt enda da. Lenke til kommentar
different Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Vel. Nå vet jeg at Martin har mye mer kunskaper om meg på dette emmnet, men ikke overskudd på hvile dager? Hvis du trener tungt og virkelig river opp musklene, så er jo ikke musklene reparere etter trening, det vil ta tid og det er jo derfor man tar en hviledag etter trening, for å hvile nervesystemet og reparere musklene. Men uten overskudd av kalorier vil det aldri gå, eller er jeg på villspor? Joda, musklene trenger protein til å bygge seg opp igjen. Når du trener bruker du energi. Når du ikke trener, vel da bruker du tilsvarende mindre. På en hviledag trener du ikke, og trenger dermed ikke den ekstra energien. Men du må selvsagt ha et skikkelig kosthold så kroppen får det den trenger til å bygge (les: protein). Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Ahh.. Sweeet dream... Tror jeg har drømt noen lignede drømmer, men da må det ha vært at jeg har gått opp x kilo i muskler Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Da tenker jeg viorkelig jeg skal gi dette et seriøst forsøk, for detta hørtes bra ut! Er akkurat noe slik jeg har vært på jakt etter, for jeg har vært ganske i tvil om jeg skulle bruke tiden frem til sommern på å bygge, eller prøve å deffe litt. Har nok godt av større muskler samtidig som det hadde vært godt å gå ned litt i fettprosent Endret 29. mai 2010 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Tenkte bare å oppdatere å si at ja, nå HAR jeg gått ned 1kg Fornøyd med det. Syns også fettet virker litt "løsere" eller hvordan jeg skal beskrive det. Ikke så hardt/klumpete (haha, det hørtes fælt ut!) som jentefett gjerne er. Har kjørt på med litt ekstra kardio også da. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Gratulerer Snakket med en på proteinfabrikken om dette, og han hadde hørt om det før, og han var positiv til konseptet. MEN, han sa også at selv om ideen er god, så er det viktig å få i seg proteiner jevnt fordelt utover dagen, da kroppen ikke kan lagre dette. Dvs at det er lurt å få i seg proteiner uavhengig om man ikke skal spise. Feks starte dagen med en shake. Hva tenker dere om dette? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Da bryter du fasten. Det eneste unntaket er pulsing av BCAA i følge Børge.. Lenke til kommentar
different Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Gratulerer Snakket med en på proteinfabrikken om dette, og han hadde hørt om det før, og han var positiv til konseptet. MEN, han sa også at selv om ideen er god, så er det viktig å få i seg proteiner jevnt fordelt utover dagen, da kroppen ikke kan lagre dette. Dvs at det er lurt å få i seg proteiner uavhengig om man ikke skal spise. Feks starte dagen med en shake. Hva tenker dere om dette? Selvsagt sier han at du trenger en gjevn strøm av proteiner iløpet av dagen, det er jo proteiner han selger. Fra Martin: Digestion of a regular meal takes about 6-7 hours and during this time amino acids are being released into the bloodstream. 30 g’s of casein takes about 7 hours to get fully assimilated. Double that amount and you will have amino acids in the bloodstream most of your waking hours. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Dere som spiser etter PF-prinsippet (og har hatt gode resultater), hvordan ser maten på en typisk trenings- og hviledag ut? Leser litt rundt på bloggene til folk som driver med dette, og det er ofte bare ett måltid som blir postet (eller en kakeoppskrift). 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Lurte på om jeg skulle begynne med PF igjen, og tenkte å høre om noen av dere driver med dette for tiden og hvordan det går? Regner ikke med at dere har holdt på med PF helt siden sist vi pratet om det. Lenge siden sist forresten Endret 26. januar 2014 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hola Driver ikke med det for tiden, nei. Begynte på skole i høst og siden vi har aktivitet som regel på morgenen/forelesning fra 8:15 så kjenner jeg at jeg må ha litt mat gjerne i første pause. Kunne sikkert blitt vant til PF igjen, men det fungerer sånn som jeg har det nå . Tror nok at PF fungerer best for meg når jeg har en hverdag hvor jeg står opp litt senere og bestemmer mer over aktivitetene mine frem til sånn 12:00. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Jeg har lagt fra meg PF, og begynt å spise akkurat når jeg føler for det isteden. Veldig greit å slippe å vente frem til kl to med å spise om jeg er drittsulten. Og tilsvarende greit å slippe å legge fra seg skjeen (jepp, skje er det man bør spise med) kl åtte, ti eller w/e man har bestemt seg for bare fordi man må. Det som likevel henger igjen er ideen om at jeg ikke er nødt å fore kroppen nøyaktig hver tredje time for at den ikke skal dø av sult og de sårt oppsparte musklene spiser seg selv. Jeg passer på proteininntaket, spiser minst fem grønne om dagen og tar tran. Også spiser jeg akkurat når jeg vil og så mye jeg vil, og bruker andelen grønt (lite kcal, metter mye) i det jeg spiser for å justere til ønsket kcalinntak. Jeg lytter til kroppen og gjør som den ber om. Det er mye mer komfortabelt enn å følge en plan på hva jeg skal spise når. Endret 30. januar 2014 av Bjarnemann 1 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Lurte på om jeg skulle begynne med PF igjen, og tenkte å høre om noen av dere driver med dette for tiden og hvordan det går? Regner ikke med at dere har holdt på med PF helt siden sist vi pratet om det. Lenge siden sist forresten Det var lenge siden ja! Har hatt en periode med frokost i mellomtiden, men er ikke noe frokostmenneske, så nå har jeg droppa det. Kjører litt PF-ish. Dvs gir litt faen i retningslinjene. Spiser når jeg vil, men dropper frokost. Spiser i lunsjen på lange skoledager, eller før/etter forelesninger på korte skoledager. Prøver å holde det litt i nærheten av retningslinjene så lenge det ikke skaper noe ekstra pes da, men er ikke så nøye lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå