AndyPanda Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Sir-Andy: Men MÅ man gjøre det så avansert, da? Jeg spiser ca det samme jeg ville spist om jeg ikke gjorde dette, og det ser da ut til å fungere. Det veit jeg ikke. Regner jo med at man burde følge disse retningslinjene om det skal fungere optimalt. Men hvor stort avvik man kan ha uten at det gjør noe utslag i negativ retning er jeg ikke sikker på. Har ikke satt meg så mye inn i dette enda, bare lest litt overfladisk om hvordan dette fungerer og hvilke fordeler det har. Endret 25. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Har litt lyst å begynne med dette, men jeg føler meg enormt dårlig på skolen dersom jeg ikke får i meg frokost. Noen tips? Ikke gjør det. Er individuelt hva som passer for hvem, om du fungerer optimalt med frokost i magen synes jeg du skal fortsette med frokost. Det du eventuelt kan gjøre er å kutte ut kveldsmåltidet. Prøv, og se hva som skjer. Sir-Andy: Men MÅ man gjøre det så avansert, da? Jeg spiser ca det samme jeg ville spist om jeg ikke gjorde dette, og det ser da ut til å fungere. Samme her, egentlig det eneste jeg har gjort er å kutte ut frokosten slik at jeg faster 12-16 timer hvert døgn. Spiser som før, bare at jeg prøver å spise enda større måltider og få mer fett inn i kosten for å dekke eventuelt kcal-tap. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Dette er noe jeg må prøve! Dropper frokosten og øker på med mer melk, nøtter og kjøtt! Da blir det spisevindu mellom 11 til 19, men det er slik at jeg kommer til å spise et par måtlider mellom den tidsperioden, fordi det er slik hverdagen min er. Annet problem er at jeg føler også at frokosten er viktig for energinivået, men håper det ordner seg så snart jeg får begynt med opplegget. Endret 26. mai 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Da har jeg gjort dette ca en uke, og morgenvekten har de to siste dagene vært en kg lavere enn før jeg startet. Blir spennende å se om den holder seg Er vanvittig fornøyd med hvordan magen ser ut om dagen hvertfall!! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Høres bra ut Julie Kan vel egentlig si det samme om min, har jo litt fett der, men det er ikke så mye mer enn det har vært før tror jeg. Hadde vært gøy å slanke seg bare for å se six-packen bli født Litt mage har nok de fleste, synes ikke det er så ille. Jeg er veldig fornøyd med periodisk faste, har ikke merket så veldig mye til det, men ikke noe negativt i alle fall. I helgene har jeg egentlig alltid drevet med dette, sitter foran skjermen i flere timer før jeg spiser frokost (etter å ha sovet ekstra lenge). Så egentlig det eneste jeg har gjort er å kutte ut frokosten. Funker knall, den var aldri særlig stor uansett og den stjal bare tiden min. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Nå spiste jeg nettopp en kraftig, tung middag, spørs nok om den rekker å passere gjennom systemet før jeg veier meg i morra tidlig Men men. Noen dager blir bare sånn, når man jobber seint. Ellers må jeg si at jeg har gjort meg samme erfaring som deg. Var ikke noe frokostmenneske før, så det er IKKE noe problem å hoppe over første måltidet, eller spise litt tidligere på kvelden. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Okeeei, slang meg på bølgen selv! Må prøves ut. Siste måltid spiste jeg i går kl 22, og første måltid i dag var kl 13. Ganske kraftig "frokost" Endret 27. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ermm for å si det sånn, den middagen lå godt og tungt i magen til morran idag :!: Selv om jeg SER jo bedre ut. Jaja, vi får se om to dager igjen! Nå skal jeg til Hamar og leve på thaimat i helgen Hadde første måltid idag sånn rundt kvart over ett, og skal spise en slags liten middag nå. Campe på toget i tre timer etterpå, sukk. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hadde matteeksamen i dag, så lurte litt på om jeg skulle ta meg frokost for good luck, men neida, første måltid ble kyllingsalat rundt 12-tiden Ikke noe problem i det hele tatt det. Etter eksamen satt jeg i noen timer i solfylte byn og leste i Harry Potter mens jeg småspiste på hasselnøttkjerner og litt sjokolade.. Måtte jo feire at eksamen var ferdig Er sulten nå, så tenker jeg tar meg et måltid snart. Endret 28. mai 2010 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Er på warrior diet, og har vært i litt over 3 uker. Et problem er at jeg ikke veide eller sjekket kroppsfett før jeg begynte, fordi jeg skulle bare sjekke hvordan det fungerte. Og jeg teller ikke kalorier, spiser bare ca. like mye som før. Men til tider er det vanskelig å spise 2500+ på 4-6 timer. En grunn til at jeg begynte med det var fordi jeg ikke løfter vekter like ofte som før (ca. 1 gang i uken) og noen foreslo å prøve en faste-diett. Har ikke hatt noen problemer med å følge og selv om jeg har trent lite har ikke lifts gått ned (men de har heller ikke gått opp D: ). Ingenting spesielt å rapportere egentlig, ser ikke ut til at jeg har mistet noe særlig kroppsfett men har ikke målt meg heller. Og magen ser flatere ut oftere, kan det virke som. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Dag två nå. Har ikke spist siden kl 19-20 i går kveld. Har laga meg en kembo-lunsj med 2 speilegg, 150-200 gram kyllingfillet, 60 gram (ukokt) ris, brokkoli, spinat, paprika og tomater. Tenkte å fyre løs med litt proteinpulver og en banan før trening ca halv 12, og tar den lunsjen etter treninga. Endret 28. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
different Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Jeg er på dag èn million av PF nå (ok, kanskje ikke så mye) og er aldri trøtt/sliten før frokost. Men jeg hadde riktignok en litt ubehagelig opplevelse på onsdag. På tirsdag spiste jeg en meget stor og god middag i 6 tiden og var ikke sulten før evigheter etterpå. På grunn av jobben min blir det minmalt med tid til spising før jeg er ferdig i 4 tiden. Altså, 22t uten mat. I 2 tiden samme dag begynte jeg å få tåkete syn, og det føltes som jeg ikke var i min egen kropp. Jeg fikk i meg litt eplejus og synsproblemet mitt ble erstattet med en mild hodepine (som minnet meg på hvor mye jeg HATER parfyme). Etter at jeg fikk i meg skikkelig mat forsvant problemet. Jeg sier ikke at perodisk faste er dårlig, tvert i mot. Men ikke glem å spis og, hvis du vet du ikke får mulighet til å spise innenfor vinduet ditt, bryt fasten. Det skader ikke. Når jeg spiste konvensjonellt ble jeg ofte lei av mat. Nå lager jeg mer spennende mat fordi jeg tar meg tid når jeg først skal spise, og jeg nyter hvert eneste tygg. Det som fungerte for meg var å kjøpe meg noen gode kniver med skarpheten til et samuraisverd. Nå gleder jeg meg faktisk til å kutte ting. Nei, ikke meg selv din tullebukk, mat. Det ligger forøvrig ny info (studie) til fordel for PF på leangains.com Edit: Angående sammensetning av måltidene. Med mindre man er meget avansert er det ingen grunn til å følge retningslinjene som ble postet tidligere slavisk. Hvis det du spiste før fungerte vil det også fungere med PF. Det viktigste er at du spiser skikkelig mat og ikke får mentalt sammenbrudd fordi du glemte å ta med 2g karbohydrater til et måltid. Lager du deg et biffmåltid trenger du ikke svette før å finne den "riktige" sammensetnigen. Spis biffen, og slapp av. Det er fullt mulig å kompensere senere. Det er kontinutet som teller. Endret 28. mai 2010 av different 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det er vel ikke anbefalt å faste mer enn 14-16 timer maks per dag uansett? Selv om jeg forstod det som at du ikke har for vane å faste 22 timer hvert døgn Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Har sett litt bort i fra den avanserte sammensetninga. Prøver bare på å få i meg mesteparten av karbohydratene og en del proteiner i første måltid etter trening. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Har sett litt på pf, og det ser veldig interessant ut. Eneste problemet er at jeg har en travel hverdag, og neppe vil klare å følge det avanserte kostholdet som kreves. Så mye prosent av ditt og så mye prosent av fått blir rett og slett for mye å holde styr på. Jeg har uansett et veldig sunt kosthold, der jeg får i meg rundt 180g proteiner om dagen, masse frukt og grønt, og aldri godis. Vil det funke å bare stjele noen av prinsippene bak pf, og spise veldig lite når jeg ikke trener, og litt før og mye etter trening? Eller må jeg spise akkurat da og da, og spise akkurat det og det for qt det skal funke? Edit: Lagde oprinnelig en egen tråd, da jeg ikke viste denne eksisterte, men jeg ble visst sakset inn her. Ser jeg får svar på det jeg lurer på i denne tråden Endret 28. mai 2010 av Bjarnemann Lenke til kommentar
different Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det er vel ikke anbefalt å faste mer enn 14-16 timer maks per dag uansett? Selv om jeg forstod det som at du ikke har for vane å faste 22 timer hvert døgn Optimalt sett skal man ikke gå over 16t, så det er riktig det. Dette var et engangstilfelle for meg. Har sett litt på pf, og det ser veldig interessant ut. Eneste problemet er at jeg har en travel hverdag, og neppe vil klare å følge det avanserte kostholdet som kreves. Så mye prosent av ditt og så mye prosent av fått blir rett og slett for mye å holde styr på. Jeg har uansett et veldig sunt kosthold, der jeg får i meg rundt 180g proteiner om dagen, masse frukt og grønt, og aldri godis. Vil det funke å bare stjele noen av prinsippene bak pf, og spise veldig lite når jeg ikke trener, og litt før og mye etter trening? Eller må jeg spise akkurat da og da, og spise akkurat det og det for qt det skal funke? Quoter meg selv her: Angående sammensetning av måltidene. Med mindre man er meget avansert er det ingen grunn til å følge retningslinjene som ble postet tidligere slavisk. Hvis det du spiste før fungerte vil det også fungere med PF. Det viktigste er at du spiser skikkelig mat og ikke får mentalt sammenbrudd fordi du glemte å ta med 2g karbohydrater til et måltid. Lager du deg et biffmåltid trenger du ikke svette før å finne den "riktige" sammensetnigen. Spis biffen, og slapp av. Det er fullt mulig å kompensere senere. Det er kontinutet som teller. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg har aldri, selv ikke da jeg prøvde å følge Health & Fitness concept, fulgt retningslinjene for anbefalt inntak av næring til gitte måltider, f.eks. 20g fett osv. Prøver bare å få med alle typene næring. Hva PF angår prøver jeg kun å faste i 12-16 timer hvert døgn, og få i meg mye karbohydrater etter trening og deretter mindre utover dagen, samt lite karbohydrater i måltidene før trening. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Er det rimelig og kanskje anta at man kan både bygge og deffe på PF? Du spiser lite utenom trening, og kroppen brenner fettet ditt. Du gafler i deg i forbindelse med trening, og kroppen danner muskler. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Men så igjen, det strider mot kaloriloven (fancy ord eller hva?) Kroppen trenger overskudd for å bygge og underskudd for å brenne av, det er desverre ikke slik at du kan ha 2/3 av dagen din underskudd og 1/3 av dagen din overskudd. Men det er flere folk som har sagt at man har stått på samme vekten mens man har gått ned i fettprosent, noe som har ført til at den vekten man kvitter seg med, legger man på igjen i en annen form enn fett. Hvordan det har gått, vet jeg ikke. Men det er vel mange faktorer som spiller inn der. Lenke til kommentar
different Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Er det rimelig og kanskje anta at man kan både bygge og deffe på PF? Du spiser lite utenom trening, og kroppen brenner fettet ditt. Du gafler i deg i forbindelse med trening, og kroppen danner muskler. I følge Martin Berkhan (mannen bak leangains.com) er dette helt korrekt (og veldig bra tenkt fra din side!). Han har selv sagt at han har et lite underskudd på hviledager og overskudd på treningsdager. Kroppen din trenger dessuten ikke overskudd på en hviledag, men det sier seg selv. Du kan jo prøve selv og se om det funker for deg. Her er det han skriver om saken: Surplus calories should not be consumed each and every day, but in conjunction with training - when they are likely to be used for repair of damaged muscle tissues and recovery of glycogen stores. Conversely, slight underfeeding on rest days may have benefits mediated via mechanisms that kick in during calorie restriction (on top of the independent and positive effects of intermittent fasting), such as improvement in blood lipids and other health markers. So, cycling between overfeeding (training days) and slight underfeeding (rest days) is another excellent strategy to remain lean regardless of your goal. The benefits are not only physiological, but also behavioral. http://leangains.blogspot.com/2010/03/maintaining-low-body-fat.html Endret 29. mai 2010 av different Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå