abene Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Verbatim har bestemt seg for å fortsette å selge disketter. Les mer Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Bra, så kan helsedirektoratet gjøre ingenting for å erstatte en foreldet løsning i noen år til. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jøss, her kommer Verbatim og berger den Norske stat.Hvor mange år kommer vi til å fortsette med tullet vårt mon tro? Lenke til kommentar
moft Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Norge .. en IT-nasjon.. NOT det er bare å selge disketter til 100kr/stk, og tjene seg rik på statlig inkompetanse ! Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Haha. Tenkte akkurat det samme som samtlige i denne tråden hittil. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det er ikke alltid så lett å ta i bruk et helt annet system. Det er ganske mange legekontorer rundt omkring i landet og det krever en god del innsats for å rulle ut et sånt system. Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jaja, men da er jo helse norge reddet en stund til ja. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jaja, men da er jo helse norge reddet en stund til ja. Det er vel en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) In Soviet Russia and Norwegian Helsedirektoratet floppy disks stores YOU! Synes det er ugreit at statlige organer og private aktører her går sammen om å tviholde på det gode, gamle. Til og med NAV har jo meg bekjent nå tatt til vett! Endret 20. mai 2010 av srbz Lenke til kommentar
abrj Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Er faktisk mange flyselskaper som bruker Floppydisketter (blant annet SAS) til å oppgradere enkelte systemer på alle flyene sine også. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Ahh yes, da er helsedirektoratet og jeg reddet. <3 Floppy disks. In Soviet Russia and Norwegian Helsedirektoratet floppy disks stores YOU! Hahahaaha xD Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Kanskje det er på tide at dere retter opp missinformasjonen i den forrige artikkelen da ? Andre produsenter har for lengst sluttet å selge disketter, men Sony, som introduserte diskettene, er det siste selskapet til å stoppe salget. Det internasjonale salget av disketter ble stoppet for en stund siden, men i mars neste år skal altså salget til det japanske markedet også termineres. Jeg tolket dette hen til at Sony var den eneste gjenværende produsent, som nå også stoppet produksjonen. Overskriften lyder jo også "Definitivt slutt på disketter" Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Kjekt med floppydisk-salg for oss som liker litt Amiga-nostalgi. Blir ikke helt det samme med minimig og SD-kort. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Kjekt med floppydisk-salg for oss som liker litt Amiga-nostalgi. Blir ikke helt det samme med minimig og SD-kort. Floppy er digg! Lenke til kommentar
Revox Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Kanskje det er på tide at dere retter opp missinformasjonen i den forrige artikkelen da ? Andre produsenter har for lengst sluttet å selge disketter, men Sony, som introduserte diskettene, er det siste selskapet til å stoppe salget. Det internasjonale salget av disketter ble stoppet for en stund siden, men i mars neste år skal altså salget til det japanske markedet også termineres. Jeg tolket dette hen til at Sony var den eneste gjenværende produsent, som nå også stoppet produksjonen. Overskriften lyder jo også "Definitivt slutt på disketter" Reagerte på det der jeg også. Verbatim er tydeligvis ikke en produsent i HW.no sine øyer. De bare leverer disketter som er hentet ut av en svart flosshatt. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Er faktisk mange flyselskaper som bruker Floppydisketter (blant annet SAS) til å oppgradere enkelte systemer på alle flyene sine også. Jup, i industielle systemer er det mye rart ute å går. Ofte ting som er beregnet på å virke i 25 år og mer. Husker et elektro mikroskop på NTH som brukte 8" disketter. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Er faktisk mange flyselskaper som bruker Floppydisketter (blant annet SAS) til å oppgradere enkelte systemer på alle flyene sine også. Jup, i industielle systemer er det mye rart ute å går. Ofte ting som er beregnet på å virke i 25 år og mer. Husker et elektro mikroskop på NTH som brukte 8" disketter. Uuuurk... jeg stoler knappt nok på floppyer for å oppgradere BIOS på hovedkortet mitt. Jeg hadde ihvertfall aldri stolt på det til å oppgradere noe på et fly :/ -Stigma Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Uuuurk... jeg stoler knappt nok på floppyer for å oppgradere BIOS på hovedkortet mitt. Jeg hadde ihvertfall aldri stolt på det til å oppgradere noe på et fly :/ -Stigma hahahaha. kan du si Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Uuuurk... jeg stoler knappt nok på floppyer for å oppgradere BIOS på hovedkortet mitt. Jeg hadde ihvertfall aldri stolt på det til å oppgradere noe på et fly :/ -Stigma Huff nei det å bruke det på fly er å drøye den ut litt ja haha. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 hvordan ellers skulle ting fungere når man fortsatt er avhengig av gammel utstyr ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå