Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er god kundeservice og god kommunikasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jag skulle vilja säga att god kundeservice, är när man sträcker sig längre en det man behöver göra.

 

exempelvis du ringer din internetleverantör för du inte kommer ut på internet,

og de kommer fram till att feilet ligger i routern og de egentligen ikke har med det att göra, på vanlig kundeservice så slutar supporten där, men är det god kundeservice så tar det hela det till ett nivå vidare exempelvis hjälper dig att feilsöka routern fixa drivrutiner kanske firmware osv, då skulle jag vilja påstå att de yter god kundeservice då de faktiskt gör mer en vad man förväntar.

så kort sagt är god kundservice när helpdesken sträcker sig längre en man förväntar og längre en vad de egentligen har behov för.

 

God kommunikation inom helpdesk är att finna den heliga nivån i samtalet.

att kunna lägga sig på kundens kunskapsnivå, og att kunna läsa av kundens behov og vilken typ av person kunden är, så man kan föra samtalet på en nivå de förstår,

är juh inte bra om du exempelvis är väldigt hichtech snakking med en som aldrig varit borta i en pc förr,

og det är lika dåligt att mata en person med silversked när han faktiskt har god kunnskap,

dette är något man lär sig med tiden på helpdesk att direkt kunna avgöra vilken nivå kunden ligger på rent tekniskt,

men minst lika viktigt att veta vilka kunder du kan "skämta" med og vilka kunder du måste vara väldigt korrekt med.

 

 

hoppas att dette svarar på din fråga =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...