Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tenkt å gå på media og kommunikasjon [Når jeg blir større.)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 13 går i 8.klasse, jeg har lyst til å lære meg HTML og CSS.. :roll: (om 1 måned), Men er det vannskelig å komme seg inn på media og kommunikasjon? Er ikke så god i matte, norsk.

Får man kjedelig pensum der? :ohmy:

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er 13 går i 8.klasse, jeg har lyst til å lære meg HTML og CSS.. :roll: (om 1 måned), Men er det vannskelig å komme seg inn på media og kommunikasjon? Er ikke så god i matte, norsk.

Får man kjedelig pensum der? :ohmy:

Takk.

media er ikke veldig vanskelig å komme inn på. Matte og Norks blir noe helt annet når du blir litt eldre så det skal gå bra. Hvis du begynner med HTML og CSS nå kan du bli veldig god før den tid du begynner på VGS.

Lenke til kommentar

media er ikke veldig vanskelig å komme inn på. Matte og Norks blir noe helt annet når du blir litt eldre så det skal gå bra. Hvis du begynner med HTML og CSS nå kan du bli veldig god før den tid du begynner på VGS.

Ah, så om jeg er god i HTML og CSS, gjør det bra der, vil jeg få en jobb som jeg tjener mye på?

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

HTML og CSS lærer du i Studiespes i faget Informasjonsteknologi 1

Kan og lære det på IKT, men siden han sier at han vil gå media så. Media er vel den studieretningen med best web design dekning vil jeg tro. IT1 er veldig shallow har jeg førselen av.

Ah, så om jeg er god i HTML og CSS, gjør det bra der, vil jeg få en jobb som jeg tjener mye på?

Alt er relativt. Vil du gå lite på skole og tjene mye penger så sier jeg mekken og få seg lærling i nordsjøen

Lenke til kommentar

Kan og lære det på IKT, men siden han sier at han vil gå media så. Media er vel den studieretningen med best web design dekning vil jeg tro. IT1 er veldig shallow har jeg førselen av.

Alt er relativt. Vil du gå lite på skole og tjene mye penger så sier jeg mekken og få seg lærling i nordsjøen

nEI, JEG VIL IKKE GÅ LITE PÅ SKOLEWN BARE FÅ HØYERE GRAD DER, BETYR VEL AT JEG FÅR BEDRE JBB?

Lenke til kommentar

IT1 er veldig shallow har jeg førselen av.

Nja, er hva man gjør det til. Når jeg hadde det faget ifjor lærte vi ikke SÅ mye om html og css, men nok til å lage helt greie websider. Noen i klassen lagde kjempestilige websider, de la mer arbeid i det. Jeg for min del hadde 2-3 linjer i CSS-fila og fikk sekser pga innholdet i websiden :dontgetit:

Når sant skal sies aner jeg ikke hvordan dekningen av dette stoffer er på MK-linja.

Lenke til kommentar

IT1 er veldig shallow har jeg førselen av.

Nja, er hva man gjør det til. Når jeg hadde det faget ifjor lærte vi ikke SÅ mye om html og css, men nok til å lage helt greie websider. Noen i klassen lagde kjempestilige websider, de la mer arbeid i det. Jeg for min del hadde 2-3 linjer i CSS-fila og fikk sekser pga innholdet i websiden :dontgetit:

Når sant skal sies aner jeg ikke hvordan dekningen av dette stoffer er på MK-linja.

Men kan man tjene mye på dette?

Lenke til kommentar

Altså alt er relativt når det kommer til å tjene penger. Klart du kan tjene mye hvis du er god i det du driver med, men tenk deg godt om før du velger det er enda noen år før du skal velge hva du vil begynne på VGS ikke sett griller i hodet på deg selv enda om hva du vil begynne med.

Lenke til kommentar

Altså alt er relativt når det kommer til å tjene penger. Klart du kan tjene mye hvis du er god i det du driver med, men tenk deg godt om før du velger det er enda noen år før du skal velge hva du vil begynne på VGS ikke sett griller i hodet på deg selv enda om hva du vil begynne med.

Ah, ok. Men er det stor sjangse for å tjene mye på det?

Lenke til kommentar

Det er langt i fra den letteste jobben å tjene penger på.

Driver man for seg selv (som man må om man skal "tjene mye på det") er det svært vanskelig å finne kunder, og man kommer ikke så langt med kun HTML og CSS. PHP, ASP, Javascript og slikt ligger det mer penger i.

Lenke til kommentar

Lønn vil variere veldig etter arbeidsmenge, ansvarsnivå og hvorvidt vi snakker privat eller offentlig sektor.

Begynnerlønn vil jeg tippe ligger rundt 300k - 340k med en 3-årig bachlor. Rundtom 400k etter en 2 år i arbeid vil jeg tro.

Har ikke annet enn freelance-erfaring selv, så kan ikke si det helt sikkert.

Lenke til kommentar

Vil egentlig anbefale deg engelsk, da det er det språket kodene er på, og det vil gi mer forståelse all over.

Det kan bli litt vannskelig å forstå, det er vel sikkert vannskelige ord på engelsk :dontgetit: Ønsker meg en oversettelse av HTMLDOG(har ikke boka) jeg har hørt at den er anbefalt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...