Puke Nukem Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Hei. Jeg skal begynne å forklare saken fra begynnelse og frem til nå. I januar begynte bilen å stoppe helt uten vidre. Dette kunne skje når som helst uten noen mål eller mening. Når den stoppet, så kunne den starte med en gang igjen noen ganger, men som oftest måtte man vente 10-30 minutter før den startet igjen. Nå fredag som var, så skulle vi kjøre bilen på verksted for å finne ut av dette, og på turen stoppet bilen igjen. Denne gangen startet den ikke i det hele tatt. Bilen blir kjørt til verkstedet på bilbergingsbil. Verkstedet feilsøker og konstaterer feil i motorstyringen. Dette har vi fått skriftlig på regning/kvitering. Pris på feilsøkin, 1600. Vi skaffer tak i en ny, bruk motorstyring til kr 1200. Når vi monterer denne viser det seg at det ikke er denne likevel. Det fører til at verkstedet må feilsøke mere på bilen og de finner ut av at det er et rele som fusker og en regning på ytterlige 2200 kroner. Mitt spørsmål er da, burde ikke dette verkstedet ta på sin kappe at de har gjort feil i denne saken? Deler er kjøpt etter feilsøking de har gjort. Deler som vi ikek har bruk for fordi den dele de påviste feil på var i orden. Hva mener dere? Endret 20. mai 2010 av 900i Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg ville ALDRI ha betalt dem. det er jo ikke din feil at de har mangel paa generell melanikk kunnskap!!!! Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Ingen som har et noe mer saklig svar på dette? Kan jeg kreve at han legger ut for utgiftene vi har hatt på grunn av feilen som ble gjort på verkstedet? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg ville nok klaget ja, men hvordan du står i forhold til loven er jeg usikker på. Hadde verkstedet gjort arbeidet, hadde du hatt garanti og en enkel sak. I og med at dem kun har gitt en feilsøking (trolig med forbehold), så er det ikke like lett. Hvorfor de skal ha mer denne gang enn sist forstår jeg ikke, men synes de burde ta denne feilsøkingen på egen kappe da sist diagnose var feil. Jeg hadde uansett vært skeptisk til å bruke dette verkstedet i fremtiden.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Det jeg reagerer på er at du skaffet denne delen til veie. Hadde du ikke gjort det så ville du antagelig sluppet å betale. Hadde verkstedet brukt egne deler kunne de byttet tilbake til den gamle delen slik at du hadde unngått denne utgiften. Det du burde be om er at regningen på den første diagnosen bortfaller siden den var feil. Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Ingen som har et noe mer saklig svar på dette? Kan jeg kreve at han legger ut for utgiftene vi har hatt på grunn av feilen som ble gjort på verkstedet? - Skal du ha ett mer saklig svar saa burde du kanskje ikke avslutte setningen paa innlegget med "hva mener dere?" - Du kan kreve pengene tilbake når du får noe annet enn det du ber om. <dette står i innkjøpsloven paragraf 3, 4 ledd.> dette kan du bruke mot dem. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Ingen som har et noe mer saklig svar på dette? Kan jeg kreve at han legger ut for utgiftene vi har hatt på grunn av feilen som ble gjort på verkstedet? - Skal du ha ett mer saklig svar saa burde du kanskje ikke avslutte setningen paa innlegget med "hva mener dere?" - Du kan kreve pengene tilbake når du får noe annet enn det du ber om. <dette står i innkjøpsloven paragraf 3, 4 ledd.> dette kan du bruke mot dem. Hvor finner jeg innkjøpsloven hen da? Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 jeg har innkjøpsloven på bok. men det går sikkert ann å google det Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Avslutter diskusjonen her, eier av bil gidder ikke gjøre noe med det. EDIT: for å finne denne loven, så kan du se på lovdata.no Endret 22. mai 2010 av 900i Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Avslutter diskusjonen her, eier av bil gidder ikke gjøre noe med det. EDIT: for å finne denne loven, så kan du se på lovdata.no Poenget var vel vitterlig at det ikke er noe som heter innkjøpsloven - om du googler det er det referert til som begrep rundt lov om offentlig anskaffelser. Du har kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven - men det er håndverksloven som regulerer dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå