Gå til innhold

tips til tænning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-161766

Enkelt og greit. Vokne en morgen du VET det skal bli nydelig vær. De fleste barnefamilier kommer som regel i 12-1 tiden på dagen, og da er solen alt for "extreme". Vil si det at å komme i 7-8 tiden på morgenen er det beste alternativet, da det er her solen ikke er for sterk, og da samtidig utrolig behagelig. Min far har gjort dette i alle sine år omtrent, og nå har han en såpass brunfarge, at han lurer selv på om det skal være lurt eller ei å søke oppholdstillatelse. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Greit nok at folk har sterke meninger om "tænning", men nå er jo faktisk hele denne tråden med 95% av dens innlegg Off Topic, det eneste som holder seg på tema er fyren som anbefaler sololje. Om man mener "tænning" er "gay" eller at det ikke er noe "ekte menn" gjør, så er det greit, men hold det for deg selv eller opprett en egen tråd hvor du oppfordrer til diskusjon rundt emnet, ikke hi-jack en tråd til en fyr som ønsker å få/dele tips med andre folk som liker "tænning". Makan.

 

Jeg skal ikke komme med min personlige mening om soling, jeg liker å være ute om sommeren og gjerne ligge noen timer i solen med en god bok og en drink, har aldri i mitt liv tatt solarium. Jeg har ingen tips overhode til soling, men det kan virke som vann (både fersk- og saltvann) på kroppen kan gi en viss effekt. Samt det å ligge på eller rett ved vannet skal visstnok hjelpe, ettersom solstrålene reflekteres i vannet så man får en høyere dose stråling på seg.

 

Ellers, soling er nok ikke helt sunt i store mengder (noe omtrent ingenting er), men det har mange goder, f.eks. hjelper det huden å produsere d-vitamin. Utdrag fra en tråd på forumet til www.myrevolution.no.

 

Hva gjør D-vitaminet?

Forlenger livet!

Øker prestasjonsevnen

Øker antall og størrelsen på type II muskelfibre

Gunstig ved slanking

Kan beskytte mot sykdommer som diabetes type I og II, høyt blodtrykk, fedme og hjertesykdommer

Økt proteinsyntese, muskelmasse og nevromuskulær funksjon har blitt observert ved høye nivåer av D-vitamin

 

Kilder til D-vitamin:

Fettbaserte kapsler med høykonsentrert vitamin D3

Sol (Obs! UV-stråling), ta små "doser" her.

De beste naturlige kildene er kveitelever, deretter torskelever, villaks, tunfisk og makrell

Det er 4 ganger mer D-vitamin i villaks enn oppdrettslaks

 

Tråden..

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...