Gå til innhold

Picasa Web og Gmail/Gdrive

Anbefalte innlegg

Er det ikke noen samkjøring mellom Gmail og Picasa Web? Tenkte at det hadde vært sabla greit å ha backup av bildene mine på f.eks. Google Dokumenter eller noe sånt og behandle de med Picasa Web, men ifølge wikipedia så kan jeg bare lagre/dele 1GB med bilder der.

Og av en eller annen grunn så kommer jeg ikke inn på picasaweb.google.com her på jobb...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste opp bilder til picasaweb, og ha de passordbeskyttet. I innstillingene i Picasa kan du velge å laste opp i full størrelse. Tar tid, men jobber i bakgrunn :)

I tillegg kan du velge at alt som lastes opp, må man ha passord for å se, slik at du ikke trenger være redd for at alt du laster opp ligger ute for alle å se :)

Selv har jeg oppgradert til 80GB lagring, koster latterlige 120 kroner i året!!

Sjekk prisene her:

http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=39567

Lenke til kommentar

Åj se der ja, $5 pr år for 20 GB er jo ingenting, tror det skal holde en stund for meg :) Men er dette godt integrert med Google sine andre tjenester, og bruker man Picasa sin software til å behandle dette?

Jada, integrert :) Du laster opp rett fra Picasa. De 20 gb (i dette tilfellet) er forresten på alle google produkter. Så om du bruker Google Documents, så teller de her også. Genialt når du nå også kan laste opp hva som helst til Documents :) En slags ekstern harddisk :)

Endret av vlesknet
Lenke til kommentar

Ok, trenger litt hjelp her nå. Først opprettet jeg en hel haug med personer, så senere synket jeg mot Google contacts. Da ble det dobbelt opp av, ja alle kontaktene samt en del kontakter som ikke er relevante i bildesamlingen min. Jeg slettet et par kontaker og vips, så var de borte fra Google contacts også. Har backup av kontaktene på telefonen (HTC Desire), så lurer da på om jeg på en finurlig måte kan synke telefonen opp, og ikke motta så jeg får orden på dette.

Og en ting til, kan jeg flytte taggene av en person over til duplikatet som kommer fra Google contacts? Eller kan jeg flytte over e-post adressen til den "nye" kontakten og slette den gamle, eller vil det kødde til Google kontaktene mine det også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...