Gå til innhold

[Løst] hvordan bli kvitt måker uten å bryte loven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føle at det e høy skrytefaktor over poster som nevner våpen. Det er viktig å tenke på at flesteparten knapt har rørt et våpen, og at enda mindre faktisk klarer å treffe objekter på avstant pluss at måker har lett for å røre på seg og da er det enda vanskeligere å treffe de.

Støtter heller slangetrikset som nevnt over, dette er en human og lett metode å bli kvitt måkene på.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar meg selv:

Det er IKKE tillatt å:

-bruke gift (alkohol er gift) for å drepe måser.

-bruke andre våpen enn hagle eller rifle for å drepe måser.

-skyte måser utenfor jaktsesongen (med mindre man har spesiell tillatelse)

Poster som inneholder slike forslag vil bli slettet, og videre brudd på regelen vil føre til at tråden stenges.

Mvh. r2d290

-Forumveileder

Lenke til kommentar

Måker er en truet dyreart. Grunnen er overfiske.

Fiskemåken (den vanligste sorten)er ikke en truet dyreart. Det er i tillegg fastsatt jaktsesong.

http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Gull - Se "Conservation status". Der er måken satt opp som "Least Concern" - Ergo, måker er ikke utrydningstruet.

Jakt på fiskemåke er tillatt i hele landet fra 21. august til siste dag i februar. For den frie jakten på hav og fjord på strekningen svenskegrensen til og med Vest-Agder fylke, er jaktstart 10. september.

http://www.snl.no/fiskem%C3%A5ke

Fiskemåker er ikke avhengige av fisk for å overleve. De spiser både avfall, meitemark, insekter og smågnagere.

Så svaret på hvordan en kan bli kvitt måker uten å bryte loven er vel enkelt og greit skaffe seg jegerprøva - og skyte dei. Eventuelt kan du ta eggene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uff, vi har fått en skjæreunge i treet rett utenfor soveromsvinduet. Hver dag, 05:10 er vi igang. Hadde egentlig passet meg litt bedre om han kunne ventet halvannen time og gjerne tatt fri i helgene. I dag måtte vi opp å kaste vann på tippen før han tok hintet om at nok er nok. Hvis noen har en stum skjæreunge kan vi godt bytte!

Lenke til kommentar

Uff, vi har fått en skjæreunge i treet rett utenfor soveromsvinduet. Hver dag, 05:10 er vi igang. Hadde egentlig passet meg litt bedre om han kunne ventet halvannen time og gjerne tatt fri i helgene. I dag måtte vi opp å kaste vann på tippen før han tok hintet om at nok er nok. Hvis noen har en stum skjæreunge kan vi godt bytte!

Haha. 10. august starter skjærejakta! ;)

Lenke til kommentar

Utaktisk å skrive det her kanskje, da det er ganske så ulovlig. Men skjønner godt du vil bli kvitt måkene. Hagle og brødskalker er tingen ;)

Ja nå kommer sikkert kripos på døren, med en vannfast bevis fra min uttalelse på diskusjon.no

:):):)

våpen hadde funka og, men der jeg er er det upopulært og skyte pga tett bebyggelse.

Lenke til kommentar

Ta livet av dem, enkelt og greit ved å knuse eggene. Dette høres sikkert kjempe trist ut, men det er bra. Skjæren spiser alle andre fugleegg og er kjip sånn sett. Så hvis du tar livet av en skjære så får kanskje en gjøk og en sissi og en trost og en stær leve, men det vet vi ikke.

En annen ting når vi først snakker om å ta livet av ting. Så skyt seler, de spiser opp all laksen. Jeg syns det er litt ironisk at vegetarianere er i mot det å drepe sel, samtidig som de sitter å gomler i seg laks. For mye sel = Ingen laks som igjen erlik ingen fisk til vegetarianere.

Nå har jeg snakket mye om å ta livet av ting, vil bare understreke at jeg ikke liker det på noen måte. Hvis jeg går på veien og ser en mark så pleier jeg å legge den i veikanten, det er et liv det og! Og en gang fant jeg en fylikk i veien, jeg la ikke han i veikanten men jeg dro han hjem. Da ble han glad og denne historien har forøvrig ingen ting med alt det andre her, men jaja.

Lenke til kommentar

Minner om denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1227023

Innholdsansvarlig her på diskusjon.no gjør det klart at han har ingen motforestillinger mot å gi ut ip-adresser til politiet.

IP adressen kan ikke politiet gjøre stort ved. Sier jo bare plassering.

Tviler på at den interne adressen blir lagret. Den kan jo skifte mellom hver gang du logges på også.

I allefall ville det vært svært vanskelig å bevise hvem som skrev, og om det faktisk er sant.

Rettsværnet vill blitt litt svakt hvis det var nok å bevise at det var din IP-adresse som ble brukt for å straffe deg.

Men må si meg enig i at bruk av gift på annet en rotter er uforsvarlig.

Rotter gjemmer seg når de blir syke og blir sjeldent spist opp av andre ådselsetere etterpå.

Et par dusin døde måker i området der du bor er ikke en hyggelig tanke.

Katter og andre dyr blir syke av slikt.

Hvorfor er et så mange måker der du bor? Hadde det vært mulig å fjærne årsaken

Du kunne også ha satt opp en Hubroimitasjon i plast. Det får du i Jakt og fiskebutikker.

Måkene holder seg stort sett unna da, men du kan få en gjeng sinte kråker på besøk istedet.

Har man et slikt "problem" så er det viltnemda som tar seg av dette i tettbebygde strøk.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...