Halvliter Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Eg skulle flytte på min bærbare maskin, og merka ikkje at harddisken var kobla i, den løsna frå kabelen og datt i golvet. Ingen ulyder frå harddisken, og lyser fortsatt, så straum får den, men ingen kontakt med Windows, og finner den ikkje i BIOS. Er det nokon som kan komme med tips til korleis eg kan finne ut om disken er dau? LaCie 500 GB, svart liten sak, fekk den brukt, så ukjent alder, men mest sannsynlig ikkje så gammel. Windows 7. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Meget stor sansynlighet for at disken er defekt. Du kan jo alltids forsøke å demontere den eksterne disken og montere den internt i maskinen. Finner ikke i bois? Er det usb-disk så finner vanligvis ikke bios disken om da ikke hovedkortet har nativ støtte for dette da. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Du kan være så heldig at det bare er kabler som har løsnet (inne i boksen). Du må åpne boksen å se om det er løse kabler so m kan være årsak. Men det er stor fare for at harddisken er skadet i fallet slik at den ikke virker lengre. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Den er nok død. Selv om dne lyser kan den godt være skadet. Har selv hatt hardisker som bare har fått seg et lite kakk og så var de ødelagt. Det vanligste er vel at maskinen henger seg vært 3 sek eller at maskinen ikke starter i det hele tatt. Lager den tikkelyder eller noen lyder som ikke var der før? Forresten skal jeg skyte 3 av de hardiskene jeg nevnte over i morgen. Siden det er det eneste de duger til. Endret 21. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 harde støt er hardiskers værste fiende. Sansynligheten for at disken er død er nok høy desverre. -Stigma Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Også er de delene i en pc som tåler minst. Og må derfor behandles med forsiktihet. Endret 21. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå