Gå til innhold

Er blitt feit i russetia..

Anbefalte innlegg

Alt for mye alkohol, alt for mye drittmat, og ingen trening har gjort sitt. Før russetia hadde jeg en småsynlig sixpack, nå har jeg dissemage og pupper, og ser ut som en pære der jeg vagger rundt.

Det er en drøy måned til sommern slår inn for fult, og jeg ønsker å være i beste mulige form når det skjer. Trener normalt boksing 2 ganger i uka, og styrke 3, og jogging et parr dager. Har mao nok av tid til trening, så nå trenger jeg bare noen gode tips på trening og kosthold?

Har tidligere hatt gode erfaringer med PSMF, er styrketrening og PSMF veien å gå mon tro? :hmm:

Er forøvrig 18 år, ca 1.82 og veier rundt 72 kg. Matchvekten før var på ~69 kg. 3 kilo opp er kanskje ikke så ille i grunn, men føler jeg har mista mye muskler også..

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel begrenset hvor mye muskler du rekker å miste på noen få uker? Selv om styrke har du kanskje mistet litt av :)

Hvis du skal rekke å skrelle av noe før du legger i vei til stranda neste mnd, så bør du nok sette deg noen mål og jobbe hardt for å nå dem. Har selv begynt med periodisk faste for et par dager siden, og er spent på å se hvordan det virker :)

Lenke til kommentar

1,82 høy og 72 kg tung høres for meg veldig tynn ut, da. Selv veier jeg 73-74 kg og er 1,78, og er ok tynn.

Ærlig talt minner det meg litt om panikk og glede over vektoppgang eller nedgang over natta. I hvert fall mener jeg at du har et feil syn på deg selv når du veier såpass lite, og føler at du vagger rundt som en pære!

Men skal du bli tynnere er det så "lett" som å spise mindre enn du forbrenner. Det ser ut til at du allerede trener nok, så da er det isåfall matinntaket som må ned.

PSMF kan du jo prøve igjen, om du har hatt gode erfaringer med det før.

Lenke til kommentar

Du har en BMI på 22, noe som er helt normalt og ikke på grensen til overvekt en gang. Selv veier jeg 82kg og er på samme høyde og på samme alder som deg, jeg har en BMI på 25 og øker jeg mer i vekt nå blir jeg å regne som overvektig.

Jeg er IKKE overvektig i det hele tatt, og ikke i nærheten en gang. Jeg er som slank å regne, og INGEN ville sett på meg som feit. Jeg har littegrann mage som er helt normalt, og jeg nekter å tro at overflødig fett er et problem for deg. Jeg tror kanskje du har et noe dårlig selvbilde, og dette er det viktig at du jobber med. Det kan vi på forumet hjelpe deg med :)

Jeg tror ikke veien å gå er å slanke seg for deg, så dette håper jeg du vil revurdere kraftig. Om du har gått opp i vekt skyldes dette et kcal-overskudd og muskeltapet ditt på et par uker er minimalt. Kroppen har fått mer energi enn det har hatt behov for, og lagret dette som fett istedenfor muskler (stort sett). Den har ikke hatt noe behov for å ta av musklene dine.

Jeg går ofte 2-3kg opp og ned, det er ikke noe å bekymre seg over. Tenk mindre, tren mer, spis mer. Du har godt av det, tro meg. Ellers, lykke til :)

Lenke til kommentar

Hehe skjønner det kanskje ble fremlagt litt feil dette her :) Altså, jeg kunne godt (gjerne) veid 85 kg jeg, om bare mesteparten hadde vært muskler. Men nå er det sånn at jeg har gått opp 3 kg med shit, uten å trene. Ikke at jeg er feit, men kanskje blitt litt kvapsete.

Dere kjenner vel alle typen som veier 50 kg, men likevel har pupper?

Anyways har det ingenting med dårlig selvbilde (men takk som byr :)) å gjøre, bare det at jeg har lyst på sixpack. Akkurat som jeg har lyst på en barre med gull på rommet mitt. Bare for å ha det :D

Har fundert en stund på om jeg skulle bruke tia frem til sommern på å legge på meg muskler, eller om jeg skulle gå ned. Landa på å gå ned, siden jeg har lyst på sixpack (eller være så deffa som mulig ihvertfall), og det tydeligvis ikke går ann å få både muskler, og deffe samtidig.

:)

Lenke til kommentar

Dere kan kalle meg hva dere vil, men jeg VET jeg har forandra kroppsfasong veldig under russetia! Vi snakker 3 uker her med tett drikking, sigging, og dobbel bigmac annenhver dag. Og null trening og masse godis..

Men har ikke gitt opp håpet om sixpack ennå! :evil: Skal løpe og trene styrke annenhver dag nå, få i meg minst 180g proteiner hver dag, og ihvertfall første uka legge meg i underskudd. Etter det vet jeg ikke, klarer ikke bestemme meg for om jeg skal bygge muskler eller gå for sixpack..

Snakka med en del veninner i dag, og de var klare i sin sak, jeg burde gå opp.. Men jeg vil fortsatt ha sixpack :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk en del muskler! :p Har boksa i 8 år, og trent styrke seriøst siden Desember.

Men nå har jeg hatt meg en del turer på styrkerommet og en del joggeturer, og det var ikke mange treningsøktene som skulle til før jeg var tilbake til der jeg var :) Scvhopp sa det, så var magen borte og musklene tilbake.

Så nå skal det bygges! (i den grad det går frem til sommern)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...