jabbadabb Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Laptop: Acer Aspire 5930G Dette har skjedd: Da jeg er midt i eksamenstiden synes jeg at aa teste ut linux gjennom wubi var en glimrende ide. Det funket fint og jeg lekte litt rundt. Saa gikk jeg lei etter en liten stund og bestemte meg for aa boote opp i windows igjen. Da skar det seg. Problemet: Naar jeg booter opp skjer foelgende: Foerst er det helt svart skjerm (altsaa ingen stroem til skjermen) i 2-3 sekunder etter at jeg trykker boot knappen - noe som ikke er vanlig. Den vanlige boot screenen kommer opp med Acer logo og en graa linje nederst med en blaa statuslinje midt paa (som stopper ca. i midten), og det staar at jeg kan trykke F2 for aa komme inn i BIOS. Denne skjermen vedvarer i maks ett sekund til vanlig. Naa holder den seg der i kanskje 6-7 sekunder foer laptopen plutselig rebooter igjen. Samme skjerm kommer opp og varer like lenge foer laptopen skrur seg helt av. Jeg har proevd aa trykke F2 for aa komme i BIOS, men ingenting skjer. Jeg har ogsaa proevd aa putte inn en W7 disc i haap om at denne skal bootes, noe som ikke skjer. Etter hva jeg husker kan man trykke Alt+F10 under oppstart for aa starte opp backup som kommer med maskinen, men dette fungerer heller ikke. Jeg er helt blank paa hvordan jeg skal faa loest dette og jeg haaper instendig at noen av dere kan vaere behjelpelige. Alle tips tas i mot med takk. Spesielt dersom ett tips viser seg aa fungere. edit: Kan foroevrig si at den ble kjoept i januar 2009, vil dette da kunne gaa inn under reklamasjonsrett? Endret 19. mai 2010 av jabbadabb Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 prøv å trykk F12 Hjelper dessverre ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå