Gå til innhold

Beste proteinpulver?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wheytech og proteinfabrikken generelt anbefales vel neppe ettersom det inneholder så mye syntetisk sukker (aspartam), det blir nesten som å drikke brus og jeg sluttet med det når jeg kjente jeg holdt på å bli sukkeravhengig.

okei.. så da er det bedre med 100% whey daeller? me har også lest at det ikke er så bra det heller... er det riktig?

Lenke til kommentar

Wheytech og proteinfabrikken generelt anbefales vel neppe ettersom det inneholder så mye syntetisk sukker (aspartam), det blir nesten som å drikke brus og jeg sluttet med det når jeg kjente jeg holdt på å bli sukkeravhengig.

Whey Tech søtes med sukralose, som er noe annet enn aspartam. Sukralose virker i alle fall trygt å bruke, ifølge Wikipedia. Om det har stor innvirkning på søtsug og indirekte vektøkning har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar

Tror egentlig du er helt på bærtur når det gjelder trening. I noen tråder ønsker du å gå ned i vekt, mens i denne tråden ønsker du store armer og bryst. For at musklene skal øke i volum må du spise mer enn du forbrenner, samtidig som du trener styrke. Du kan ikke både øke i volum og gå ned i vekt samtidig. Dersom du vil at musklene skal utvide seg i volum må du spise mye og trene styrke, og da vil kroppen også legge på seg en god del fett, enten om du vil det eller ikke. Nybegynnere bør trene minste ett år før de begynner med kardiotrening for å fjerne fettet.

Med andre ord, dersom du ønsker store armer og bryst kommer du til å bli feitere enn du er nå. Etter man har trent over en lang periode endrer man kostholdet til at man går i kaloriunderskudd, for så å holde et høy proteininntak for å bevare musklaturen, men kvitte seg med fettet. Styrketrening må selvfølgelig opprettholdes under denne perioden.

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...