gwh Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 En av gutta mine rundet akkurat Ratchet og Clank, TOD. Der var alt på norsk. Nå kom grandma med en gave, Ratchet og Clank, Crack in Time. Nå var det over på engelsk med alt Ingen innstillinger endret, eneste er at dette spillet er kjøpt i England. Er det noe jeg kan gjøre slik at 6-åringen skjønner litt mer? Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) En av gutta mine rundet akkurat Ratchet og Clank, TOD. Der var alt på norsk. Nå kom grandma med en gave, Ratchet og Clank, Crack in Time. Nå var det over på engelsk med alt Ingen innstillinger endret, eneste er at dette spillet er kjøpt i England. Er det noe jeg kan gjøre slik at 6-åringen skjønner litt mer? Spill som selges i England leveres sjeldent med norsk språk som et valg. Hvilken spillkonsoll er det på? Om det er på en nyere type konsoll(PS3,xbox360), er det kanskje mulig å laste ned tillegspakker med andre språk, uten at jeg skal sie noe sikkert,, Endret 19. mai 2010 av TraktorBolla Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er en ps3. Da er det kanskje mulig å laste ned språkpakker. Jeg er ingen ekspert på PS3, så jeg kan ikke si noe sikkert. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Nå snakker du bare tull TraktorBolla. Man kan ikke laste ned noe språkpakke til spillet eller til spill generelt. Kjøper man spill fra England kommer det veldig skjelden (muligens aldri) med norsk (skandinavisk for den slags skyld) tekst og/eller tale. Endret 19. mai 2010 av Ky_kun Lenke til kommentar
gwh Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg mente at språket ble bestemt av noen innstillinger på kontoen, så lenge språket var tilgjengelig, og ikke hvor det var kjøpt. Tar jeg helt feil her? Lenke til kommentar
steen_jadd Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg mente at språket ble bestemt av noen innstillinger på kontoen, så lenge språket var tilgjengelig, og ikke hvor det var kjøpt. Tar jeg helt feil her? Språket blir bestemt av systemspråket du bruker på din PS3. Men du vil mest sannsynlig ikke få norsk tale i et spill hvis det er kjøpt fra England, til tross for at du bruker norsk systemspråk. Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Nå snakker du bare tull TraktorBolla. Man kan ikke laste ned noe språkpakke til spillet eller til spill generelt. Kjøper man spill fra England kommer det veldig skjelden (muligens aldri) med norsk (skandinavisk for den slags skyld) tekst og/eller tale. Derfor jeg sa at jeg ikke var sikker. Har aldri spilt PS3, så aner ikke hvordan det funker. Men tenkte at det kanskje var mulig. Ren gjetning Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Som Ky_Kun sier. alternative du kan gjøre er f.eks å bytte det med nordisk utgave eller gi ungene dine en crash course i engelsk. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Mener å tro at dersom du har stillt inn PS3'en din på Norsk, så skal alle PS3-Ratchet & Clank-spill være på Norsk. Kan være at det engelske spillet er en amerikansk import-versjon, isåfall kan det være at norsk språk mangler, men trodde egentlig at alle Ratchet-spillene hadde alle språkene uansett hvor det er kjøpt. Og ihvertfall når det er kjøpt i Europa, men kanskje england er spesiell.. Uansett, hvis PS3'en din er stillt inn på Engelsk-språk, så kan du forandre det på XMB-menyen. Du trykker på Hus-knappen på kontrolleren for å komme inn på hoved-menyen (XMB), velger derretter andre valg fra venstre [settings], deretter gårt du inn på 'System Settings' og deretter 'System Language', og skifter du til Norsk, så skal alle spill som har Norsk på snakke Norsk. Noen spill kan skifte språk på spillets Options-meny i tillegg til å bare sjekke system-språket, men de som lager Ratchet & Clank-spillene (Insomniac) pleier som oftest å bruke språket i system-menyen. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Nå vet ikke hvordan det er med Crack in Time, men jeg har også Tools of Destruction, og det er en kanadisk versjon. På coveret er språket både engelsk og fransk. Allikevel kan jeg få norsk tekst og tale på det, det kommer ann på hva jeg har valgt som systemspråk på PS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå