Kikkin Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Da er Aceren bestilt. Håper bare jeg får den før jeg stikker på ferie. SSD disk er også besilt. Den blir vel oppgradert til 8Gig RAM også så fort som mulig. Takkfor hjelpen! Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Siden jeg ikke får Acer før ferien måtte jeg ha meg en liten vente PC. Det viktigste kriteriet for valget av den PCn var at butikken hadde den inne. Så gleden var stor da Elkjøp Ski hadde en HP mini 210-1023 inne på lager. http://www.elkjop.no/product/data/mini-pc/HP2101023EO/hp-210-1023eo?Selected=Specifications#tProductTabcontent Da har jeg i hvert fall noe å fikle med i ferien.... Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Da er Aceren bestilt. Håper bare jeg får den før jeg stikker på ferie. SSD disk er også besilt. Den blir vel oppgradert til 8Gig RAM også så fort som mulig. Takkfor hjelpen! Vær oppmerksom på at 3820TG har ganske dårlig skjerm. Hvis dette ikke er noe som plager deg, så er det en glimrende maskin. Ev. burde du ta en titt på HP Envy 14. Skrev nettopp et innlegg om den her. Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Vær oppmerksom på at 3820TG har ganske dårlig skjerm. Hvis dette ikke er noe som plager deg, så er det en glimrende maskin. Ev. burde du ta en titt på HP Envy 14. Skrev nettopp et innlegg om den her. Hva er dårlig med skjermen til ? Ser da ikke så ille ut I grunn får man vel en maskin med et godt grafikk-kort, prosessor, HD, VEKT 1.8 til 2.4 kg, BATTERITID 8 timer, slim. Og til en pris som er svært spiselig tatt disse forholdene i betraktning? Dessuten har den støtte for SPDIF (hvor man gjerne må bevege seg mot 10k rundt andre merker) slik at du får 5:1 lyd til surround anlegget og ikke bare stereo via kobling rett inn i tv fra HDMI. For meg fremstår TimelineX totalt sett som et meget godt kjøp. Endret 8. juni 2010 av Aliventerio Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Vær oppmerksom på at 3820TG har ganske dårlig skjerm. Hvis dette ikke er noe som plager deg, så er det en glimrende maskin. Ev. burde du ta en titt på HP Envy 14. Skrev nettopp et innlegg om den her. Hva er dårlig med skjermen til ? Ser da ikke så ille ut I grunn får man vel en maskin med et godt grafikk-kort, prosessor, HD, VEKT 1.8 til 2.4 kg, BATTERITID 8 timer, slim. Og til en pris som er svært spiselig tatt disse forholdene i betraktning? Dessuten har den støtte for SPDIF (hvor man gjerne må bevege seg mot 10k rundt andre merker) slik at du får 5:1 lyd til surround anlegget og ikke bare stereo via kobling rett inn i tv fra HDMI. For meg fremstår TimelineX totalt sett som et meget godt kjøp. Ja. Jeg sa også at det er en glimrende maskin, hvis du ikke er veldig kresen på bildekvaliteten, som meg. Skjermen kan ikke beskrives som god, etter min mening. Brukbar til alt, men langt fra god. Jeg ser mye film på laptopen, og da synes jeg en god skjerm er svært viktig. Det er først og fremst lav kontrast (gråaktig svart) og dårlig innsynsvinkel (spesielt vertikal) som er problemet. Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Har da endelig fått Acer 3820TGn og fått testet den litt. Oppgraderte den med en 120GB SSD disk med en gang så jeg vet ikke hvordan den fungerer med original disk. Jeg er veldig fornøyd med den! Skjermen kunne nok vært litt bedre men jeg la ikke merke til dens svakheter før jeg ble gjort oppmerksom på det. Spilling og film foregår uansett på en 24" ekstern skjerm. Den klarer imidlertid fint å kjøre BFBC2 på medium med 1280x768 i oppløsning. (Men jeg skulle gjerne ha fått målt fps.) Fremtidige oppgraderinger blir 8GB RAM og et større batteri. (Jeg bestilte modellen med liten HD og lite batteri.) Det er lenge siden jeg har vært så fornøyd med en bærbar PC som jeg er med denne Aceren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå