Gå til innhold

Bærbar 13" som takler BFBC2

Anbefalte innlegg

Er i første omgang ute etter en jobb PC som da bør være så bærbar som mulig.

Men jeg kommer jo også til å bruke jobb PCn til andre ting. Synes 13" er greie i størrelse men er det noen av dem som man kan spille BFBC2 på?

Har ikke planer om å spille BFBC2 på den bærbares 13" skjerm men på en 24" ekstern skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips.

Aceren er aktuell, Alienware har for slapp CPU synes jeg.

Fant denne: http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfoVnet.aspx%3fplid%3d146180&plid=146180

Men den er både dyrere og har dårligere spec enn den Aceren.

15" eller større hadde nok vært bedre til spill ja men primær funskjonen til denne PCn blir jobb.

Og jeg er lei av store bærbare PCr.

13" er derfor ideelt til det jeg primært skal bruke PCn til, det hadde bare vært fint om den også kunne ha dratt rundt BFBC2 når jeg kjeder meg.

Lenke til kommentar

He he.

Det ble faktisk denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=592929

Så får vi se om den duger til BFBC2. Hvis ikke blir det freecell.

Jeg har selvfølgelig tenkt å få inn 8GB RAM i den og å bytte ut hardisken med en SSD disk.

Grafikk-kontroller Intel HD Graphics Dynamic Video Memory Technology 5.0

http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-HD.23065.0.html

16fps i BFBC2 på laveste settings.... vil i praksis si nesten ikke spillbart da 16fps er gjennomsnittet.

Lykke til med ny PC uansett!

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

He he.

Det ble faktisk denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=592929

Jeg har selvfølgelig tenkt å få inn 8GB RAM i den og å bytte ut harddisken med en SSD disk.

Med Acer Aspire TimelineX 3820TG som Whitespace foreslo ville du klart å kjøre BF:BC2 greit med tanke på skjermkort. Bare se her

Heftig bærbar du har valgt deg ut da :thumbup: , finner bare ikke noe referanser på grafikkontrolleren. Her mistanke om at den passer bedre til freecell enn BC2 da.. :roll:

Q

Edit: ups, kom jo over her. 16 fps blir jo så og si ikke spillbart..

Endret av Qman321
Lenke til kommentar

KONTRA MELDING!

Jeg kansellerte bestillingen av Lenovo'n. Er liksom litt for ille å bruke så mye på en PC og ikke kunne bruke den til spill også.

Så da er ballen tilbake hos dere..... :D

Er den Acer maskina fortsatt det beste valget?

Lenke til kommentar

Er den Acer maskina fortsatt det beste valget?

Om den er det BESTE valget vet jeg ikke, men den virker som et godt alternativ.

Nå ser jeg at du er villig til å legge ut 17 500,- for en netbook. Har du vurdert å bruke litt mindre på mini-PCen og heller kjøpe/oppgradere en større bærbar/stasjonær PC?

En Dell Inspiron M301z med dedikert grafikkort og 13" skjerm koster 5-6000,-.

Da sitter du igjen rundt 11 000,- som kan brukes på en ganske kraftig "reserve/spill-PC". :D

Lenke til kommentar

Har to stk stasjonære spill maskiner (den ene har et 2 CPU socket hovedkort) så jeg er godt dekket på stasjonære spill maskiner.

Det jeg trenger er en PC jeg kan ha når jeg ikke er i nærheten av en av mine stasjonære.

Det er kanskje litt sært men jeg ønsker meg altså en ultrabærbar, (IKKE en netbook, de kan man jo ikke gjøre annet enn å surfe så vidt litt på), jobb PC med mulighet til å spille litt på.

Jeg skal bytte ut min gamle lenovo T61p, som det ikke går an å spille på, med en noe mindre og lettere bærbar jeg forhåpentligvis kan spille på.

Prisen er ikke så viktig, men den bør liksom ikke koste særlig mer enn den lenovo'en jeg hadde bestilt.

Så jeg er fortsatt interessert i tips på valg av PC.

Lenke til kommentar

Prisen er ikke så viktig, men den bør liksom ikke koste særlig mer enn den lenovo'en jeg hadde bestilt.

Javel, ikke viktig med pris...

Av de mest spennende modellene finner vi blant annet Vaio Z. Dette er en liten 13,1 tommer med mulighet for hele 1920x1080, Nvidia Geforce GT 330M og en vekt på under 1,45 kg. Den leveres kun med SSD, og av prosessorer finner vi Intel Core i7, opp mot 620M.

Fra hardware sin artikkel 11. mai; http://www.hardware.no/artikler/vaio_til_norge/76339

Finner ikke norsk pris i farten, men den svenske starter på SEK 27 000,-

Den står på ønskelista mi, men må desverre vente til lottoen går inn! :dribble:

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hvordan vaioen er konfigurert (men det blir kanskje ikke så mye valg i norge). Men i USA starter de på 1900USD som blir under 16000,- inkl mva og frakt. Sony tar seg godt betalt for mer SSD-plass, RAM og blueray.. Se priser på http://www.sonystyle.com. SSD-diskene er spesielle og ikke utbyttbare(i hvertfall ikke før noen har funnet ut av hvilke kontakter som er hvilke på den spesielle pluggen). Men optisk drev kan byttes ut med SSD/HDD(om man ikke er redd for å skru PCen, eller har noe i mot at det blir en "åpning" da det ikke finnes noen original "bay". Noen markederer leveres den med HDD (uten optisk drev?) som da kan byttes ut til SSD. Men vær obs på begrenset oppløsning på skjermutgangen om du har 24" (Jeg kjører 1920x1200 via DVI på docking men tror ikke det går så mye mer).

EDIT: Om du bestiller fra USA med 2 ekstrautatyr og forsikring og sikkerhetspakke så kan du få inntil 15% rabatt og express shipping(i USA). Jeg betalte ca 25k NOK inkl mva/frakt (se spec i signatur), men med veske, docking, 2 års forsikring og sikkerhetspakke(egentlig bortkasta). Brukte jetcarrier.

Endret av Zamot
Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hvordan vaioen er konfigurert (men det blir kanskje ikke så mye valg i norge). Men i USA starter de på 1900USD som blir under 16000,- inkl mva og frakt. Sony tar seg godt betalt for mer SSD-plass, RAM og blueray.. Se priser på http://www.sonystyle.com. SSD-diskene er spesielle og ikke utbyttbare(i hvertfall ikke før noen har funnet ut av hvilke kontakter som er hvilke på den spesielle pluggen). Men optisk drev kan byttes ut med SSD/HDD(om man ikke er redd for å skru PCen, eller har noe i mot at det blir en "åpning" da det ikke finnes noen original "bay". Noen markederer leveres den med HDD (uten optisk drev?) som da kan byttes ut til SSD. Men vær obs på begrenset oppløsning på skjermutgangen om du har 24" (Jeg kjører 1920x1200 via DVI på docking men tror ikke det går så mye mer).

EDIT: Om du bestiller fra USA med 2 ekstrautatyr og forsikring og sikkerhetspakke så kan du få inntil 15% rabatt og express shipping(i USA). Jeg betalte ca 25k NOK inkl mva/frakt (se spec i signatur), men med veske, docking, 2 års forsikring og sikkerhetspakke(egentlig bortkasta). Brukte jetcarrier.

Fås vaio med ATI HD5650 eller kraftigere skjermkort?

Hvis nei.... så vil den aldri kunne nå samme ytelse som Acer 3820TG spillmessig.

Ellers ser vaio bra ut, bare synd de tar over 5 tusen ekstra for merke/design slik apple også gjør på sine laptopper. ;) Klart noen syns det er verdt det, men jeg er dessverre ikke en av dem.

Lenke til kommentar

He he.

Det ble faktisk denne: http://www.komplett....aspx?sku=592929

Jeg har selvfølgelig tenkt å få inn 8GB RAM i den og å bytte ut hardisken med en SSD disk.

Grafikk-kontroller      Intel HD Graphics Dynamic Video Memory Technology 5.0

http://www.notebookc...HD.23065.0.html

16fps i BFBC2 på laveste settings.... vil i praksis si nesten ikke spillbart da 16fps er gjennomsnittet.

Lykke til med ny PC uansett!

Intel grafikkkort er epic fail til BC2 ja. Synn å kjøpe en så dyr maskin som man ikkje kan spille noe særlig med da  :tease:

Lenke til kommentar

Et lite tips. vent til juli til og kjøpe for da finner du kansje sony i butikk til en del billigere penge en det der :thumbup:

Til jul tror jeg også endel av de andre PC-merkene har oppdatert toppmodellene sine og kan tilby tilsvarende ytelser til enda rimeligere penge (men trolig klarer de ikke matche 1,4kg). Tror ikke Sony blir spesielt billig i Norge. Men kanskje de har noen andre enn Z-modellen som også kan være aktuell (litt større tyngre).

Har trådstarter sett på Lenovo T410s? Den er også kraftig og lett (men mangler kanskje skjermkort?).

Lenke til kommentar

HP kommer også med en ny envy 14" modell i slutten av juni om du øsnker å gå opp et lite hakk i størrelse.

Specs (ikke 100% offisielt bekrefta):

Core i3 til i7 prosessorer.

ATI HD5650

Slot-load DVDRW

1600 x 900 skjerm!!

8 cell batteri med mulighet for bruk av ekstrabatteri i stedet for DVDRW'en.

Pent design osv.

I USA er den forventet å koste bare litt mer enn Acer maskinene, men i god gammel HP (og asus) trend priser de maskinene svært aggressivt i USA i forhold til europa.

Tipper ca pris her til lands vil bli 15000+/-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...