DanieI Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hei Nå er jeg helt desperat jeg har prøvd alt mulig som skal hjelpe for og fikse NAT slik at den blir OPEN men den er ennå på strict... Jeg har åpnet portene TCP/UDP 88,TCP/UDP 3074,TCP/UDP 53 og TCP/UDP 80. Jeg har også prøvd å enable UPnP på både routern og modemet. Jeg har også sjekket DMZ men routern vår støtter ikke DMZ. Så er det noe mer å prøve? Eller er det mulig at jeg har gjort noe feil? Jeg har åpnet porter og sånt mange ganger før og det har funket sånn btw. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) DMZ er noe helt annet. For å NAT'e en port må du ofte først åpne porten i brannmuren på routeren, så sette opp en NAT regel (port forwarding) på den porten, til en port på en spesifisert IP adresse på intern nettet. For meg virker det som du kun har åpnet porten i brannmuren. Her er ett eksempel på en NAT regel, de fleste routere kaller det port forwarding: Endret 20. mai 2010 av SweetMaryJane Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 hvilket modem/ruter.?? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 hvilket modem/ruter.?? Ruter=Netgear WGR614 v6 Modem=Thompson ST546 Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) DMZ er noe helt annet. For å NAT'e en port må du ofte først åpne porten i brannmuren på routeren, så sette opp en NAT regel (port forwarding) på den porten, til en port på en spesifisert IP adresse på intern nettet. For meg virker det som du kun har åpnet porten i brannmuren. Her er ett eksempel på en NAT regel, de fleste routere kaller det port forwarding: Det står da port forwarding her: Alle portene er både UDP og TCP Endret 20. mai 2010 av turbolax Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) vel, modemet er helt genialt, der slipper du faktisk å gjøre noen ting. (har hatt det selv, før jeg byttet til satans Zyxel modem) så problemet ditt må ligge i ruter. Du har koblet deg til modemet direkte for å sjekke at det virker der, det er jo alltid en mikroskopisk sjanse for at det er feil der også. du har selvfølgelig ingen mulighet til å koble deg permanent utenom ruteren? koble deg til en pc f.eks? (som da også er koblet direkte til modem.) Firewall er satt til off default i modem, hva med ruter? du kan vel bare slå av brannveggen der. Endret 20. mai 2010 av 530XD Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Firewall er satt til off default i modem, hva med ruter? du kan vel bare slå av brannveggen der. Såvidt jeg vet er det ikke noen firewall i rutern? Slenger med et bilde av menyen på rutern: Edit: og sånn anyways, er det så lurt å slå av firewall sånn uannsett? Endret 21. mai 2010 av turbolax Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Som regel er det ikke noe problem å slå av brannmur, så lenge du har en router i mellom PC og internett. Det meste av "angrep" vil treffe routeren istedetfor maskinen din uansett om brannmur er av eller på. Det sagt, så er det sårbarheter i routere også, men ikke på langt nær like mange som utnytter disse som sårbarheter du finner på en PC. Det kan også hende du har en brannmur på maskinen din du må slå av/konfe riktig. Nyere Windows versioner kommer med Microsoft brannmur. Hvis modemet ditt ikke er satt i bridge, må du NAT'e portene i modemet i tillegg til i routeren. Dvs. NAT porten fra modem til router, og fra router til PC. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Hvis modemet ditt ikke er satt i bridge, må du NAT'e portene i modemet i tillegg til i routeren. Dvs. NAT porten fra modem til router, og fra router til PC. Vet ikke helt hva du mente her, men jeg har åpnet porter i rutern(Port forwarding) også åpnet jeg samme porter i modemet. Som regel er det ikke noe problem å slå av brannmur, så lenge du har en router i mellom PC og internett. Det meste av "angrep" vil treffe routeren istedetfor maskinen din uansett om brannmur er av eller på. Det sagt, så er det sårbarheter i routere også, men ikke på langt nær like mange som utnytter disse som sårbarheter du finner på en PC. Det kan også hende du har en brannmur på maskinen din du må slå av/konfe riktig. Nyere Windows versioner kommer med Microsoft brannmur. Prøver du og si at det ikk har noe å si om jeg slår av brannmuren på rutern? Btw så vet jeg ikke engang om det er brannmur på den ^^ noen som vet hvor jeg kan finne brannmuren via menyen jeg postet i min forrige post? Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jo det har selvfølgelig noe å si. Hvis brannmuren er på, og du ikke har åpnet noen porter, slipper ingenting inn. Hvis brannmuren er på, og du har åpnet noen porter, slipper all trafikk på disse portene inn. Hvis brannmuren er av, slipper all trafikk inn. Når brannmuren i router er slått av, vil den slippe inn all trafikk. Den vil dog ikke automatisk sende trafikk videre til PC'n din. Dvs at hvis noen sitter å prøver seg på noe lureri, vil alt de prøver på stoppe opp i routeren. For at trafikk i det hele tatt skal treffe maskinen din, må den NAT'es. Dette gjelder også uønsket trafikk. Å sette modemet i bridge betyr rett og slett at den sender all trafikk videre til routeren din (som er koblet til modemet). Hvis modemet ikke er satt i bridge, fungerer det i praksis som en router. Dvs. at du må sette opp NAT regler i modemet, som sender trafikk på en port videre til routeren. Routeren må da ha NAT regler som sender trafikk på denne porten videre til PC'n din. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Hva mer kan jeg gjøre da? Jeg er ganske sikker på at rutern og modemet er bridget Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Du kan portscanne deg selv fra utsiden (fra en annen internettfordindelse), og fra innsiden (portscan maskinen din og routeren fra lokalnettet). Routeren din er ikke i bridge, hvis du fremdeles har NAT oppsettet du pastet tidligere. Og det trenger den sånn sett ikke å være heller. Modemet kan godt være bridget, men har du sjekket at den er det? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 jeg sjekket nettopp alle portene med "PFPort Checker" som er Portforward.com sitt program for og sjekke om porter er åpen, og da sto det at alle portene var åpene men da skjønner jeg ikke hvorfor det står på xboxen at de ikke er det og alle problemene mine ennå er der :/ Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du kan evt. prøve å laste ned NMAP å scanne nettet ditt fra innsiden, kan gi en ide om hvor problemet ligger. Jeg føler meg dog rimelig sikker på at prolemet ligger i NAT oppsettet mellom modem/router. Virker ikke helt som du er villig til å sjekke ting jeg ber deg om å sjekke. Du svarte jo ikke på spm mitt om du faktisk hadde sjekket at modemet var i bridge. Jeg har testet lignende oppsett med NAT regler ganske så mange ganger tidligere, med både modem og router satt før maskinen. Det skal egentlig ikke være noe problem å få riktig, du må bare være villig til å gå igjennom oppsettet ditt flere ganger, og dobbel, trippel, osv. sjekke at det er satt riktig. 1 Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Du kan evt. prøve å laste ned NMAP å scanne nettet ditt fra innsiden, kan gi en ide om hvor problemet ligger. prøvde å finne NMAP uten noe positivt resultat så har du den download link hadde det vært bra Jeg føler meg dog rimelig sikker på at prolemet ligger i NAT oppsettet mellom modem/router. Virker ikke helt som du er villig til å sjekke ting jeg ber deg om å sjekke. Du svarte jo ikke på spm mitt om du faktisk hadde sjekket at modemet var i bridge. Jeg vet ikke helt hvordan man sjekker om det satt i bridge så vis du kan forklare det litt nermere hadde det vært flott. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) http://www.telenor.no/bedrift/hjelp-og-veiledning/veiledninger/routeroppsett/veiledninger-thomson-bridge.jsp bortimot det modemet du har. ip adressen er 10.0.0.138 istedenfor det som står der. Endret 22. mai 2010 av 530XD Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 prøvde å finne NMAP uten noe positivt resultat så har du den download link hadde det vært bra Jeg vet ikke helt hvordan man sjekker om det satt i bridge så vis du kan forklare det litt nermere hadde det vært flott. Nmap nedlasting Det var forøvrig andre treff på Google ved å søke på "nmap", første treff var Nmap hovedside. Vet ikke helt hvordan du prøvde å søke, men du er tilgitt Aner ikke hvordan modemet ditt fungerer, men prøv linken 530XD kom med. Noen modemer sier klart fra at de er satt i bridge, mens på andre er det bare en samling spesifike regler i NAT oppsettet. Kan være en virkelig smertefull opplevelse å få modemet sitt i bridge er ihvertfall min erfaring. Like greit å bare prøve å NAT'e portene vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå