Pretard Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg har nå fyrt opp den gode, gamle GameCuben min, men denne viste seg å ikke være like god lenger. Nå får jeg nemlig feilmeldingen "An error has occurred. Turn the Power Off and check the Nintendo GameCube Instruction Booklet for further instructions" hver eneste gang jeg starter opp, og dette tar sjelden mer enn få sekunder. Før dette inntreffer gir maskinen også fra seg noen lyder, i form av høylydte klikk. Har fått denne feilmeldingen før, når jeg spilte FIFA 07. Da fikk jeg den noen ganger, men problemet vedvarte aldri etter at jeg skrudde av og på konsollen. Jeg har lest i bookleten som jeg har blitt bedt om, og prøvd alt som står der, men har ikke lyktes. Eller, etter jeg koblet fra alle kabler så fungerte det i over et minutt før jeg fikk feilmeldingen, noe som var sjeldent lenge. At problemet vedvarer, startet først i dag, da jeg testet et nytt spill jeg akkurat hadde bestilt. Trodde først at det var kun EA Sports-spill GCen min ikke taklet, siden dette kun til nå hadde gjeldt FIFA 07, og nå Fight Night Round 2. Testet flere spill, men nå ville heller ikke de fungere. Mitt geniale hode sier da at det mest sannsynlig er noe feil med maskinen. Kan i tillegg nevne at GameCuben hadde stått i et skap over en kortere periode før den ble tatt ut og fyrt i gang. Noen som har opplevd noe lignende, og vet hva som kan være galt? Evt. noen andre som har noen synspunkter. Alle saklige svar mottas med stor takk! Selvfølgelig bare å spørre hvis dere føler jeg burde gitt noe mer informasjon. EDIT: Kan nå legge til at jeg satt den i vinduskarmen med vinduet åpent. Der sto den i ca. en time. Når jeg skrudde på fikk jeg spilt kanskje så mye som 10 nervepirrende minutter, før det brøt sammen igjen. Dette gir ingen mening for meg. Tror feilen er at skiva av en eller annen grunn slutter å snurre. Endret 20. mai 2010 av Jonited Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 En GameCube begynner å dra å årene. Har du vært flink til å holde den ren? Om du ikke har vært det og i tillegg plasserte den i et skap kan det ha samlet seg mye støv i den. Om støvet tetter igjen luftinntak skal det fint lite til før den går varm, og da vil den ikke fungere. At den fungerte en stund etter at den stod i vinduskarmen og fikk luftet seg kan også tyde på det. Prøv å støvsuge den på mildt fart og se om det hjelper, og eventuelt rengjør rundt viften med en fuktig klut. (nb! Ikke våt klut, logisk nok. Vann og elektrisitet går dårlig sammen.) Et alternativ er å gå til innkjøp av Wii, om du ikke allerede har en. Den støtter GameCube-spill så lenge du har minnekort og kontroller fra GC. Er kontrollerne dine med ledninger er det bare å plugge dem rett i, ellers må du ha et adapter. Lenke til kommentar
Pretard Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Takk for svar. Nei, jeg har absolutt ikke vært flink til å holde den ren! Har vel egentlig ikke gjort noe forsøk på dette i det store hele tatt, bortsett fra noen forsøk på å blåse bort støvet med munnen. Det du sier virker veldig logisk, for hvis jeg kobler den fra ledningene og lar den stå litt, så funker den i noen minutter før det er stopp igjen. Skal gjøre et forsøk på å rengjøre den nå. Bør jeg skru den opp og ta litt på innsida også? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har du fortsatt garanti vil jeg ikke anbefale å åpne den, da garantien ryker. Men siden det er en gammel konsoll går jeg ut ifra at garantien er utgått, og da er jo ikke det noe problem. Men vær forsiktig og pass på hva du gjør. Du kan slite litt om du løsner en ledning og glemmer å sette den på. Lenke til kommentar
Pretard Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Ok, takker. Jeg har sterk tvil til at jeg fortsatt har en gjeldende garanti, kjøpte den for 3-4 år siden, tror jeg. Har du erfaring med å skru den opp? Jeg har prøvd med veldig mange forskjellige stjernetrekkere, men ingenting funker. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Dessverre, har bare prøvd å åpne en xbox360 en gang uten å lykkes. Fikk av dekslet, men det var alt. Men det er sikkert mulig å finne en guide på nettet om du leter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå