trotjo Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg er på leting etter ny pc, men er ingen ekspert når det kommer til komponenter. Jeg skal bruke PC`n til bilderedigering og surfing hovedsaklig, men vil gjerne ha muligheten til å spille litt mer krevende spill også. På multicom.no finner jeg en med disse spesifikasjonene. Vil den kunne fungere til mitt bruk? - GeForce GT240 - AMD Athlon II X4 630, 2.8Ghz, 4 kjerner, 95 Watt, 45nm, AM3 - 4GB DDR3 1333MHz (2x2GB) - 1TB (1000GB) 7200RPM SATA harddisk - Trådløst nettverk, 300Mbps 802.11n, PCI kort (internt kort i PC) - Standard DVD-brenner - Standard multimediatastatur - DVI-D > DVI-D kabel 2m (dual link) - MS Windows 7 Home Premium Edit: Følger forresten også med en 21,5" LED Full-hd skjerm. Finnes det bedre alternativer til under 7500,-? Jeg vil helst unngå å bygge selv. Endret 19. mai 2010 av trotjo Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Du kan få et mye bedre oppsett til den prisen visst du bygger selv. Men Netshop bygger selvvalgte komponenter til 370kr. Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Du vil ikke kunne spille "mer krevende spill" med denne. Ellers går jeg utifra at den vil fungere greit, selvom CPU'en er litt gammel. Lenke til kommentar
trotjo Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Hvilke komponenter bør jeg bytte ut, og til hva? Bare spør, sånn at jeg kan sjekke pris på netshop Edit: Har en bekjent som kan ta seg av byggingen. Er det noen som er så fantastisk rause at de kan sette opp en liste over det jeg måtte trenge for å dekke mitt bruk? 7,500 inkl skjerm. Trenger ikke mus, tastatur eller høytalere. Kan forsåvidt droppe trådløst nettverk hvis det er det som må til for å bikke prisen under grensen. På forhånd takk Endret 19. mai 2010 av trotjo Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Her er et ganske bra oppsett kan kanskje kutte litt ned. mn ellers bra. Blei litt over budsjett, de andre geeksa her på forumet får fikse på det, da blir det fint Endret 19. mai 2010 av Matseng Lenke til kommentar
trotjo Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Lov til å bumpe denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå