indecencia Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Vurderer å anskaffe meg en FreeLander, men har hørt veldig mye forskjellig om disse bilene. Noen sier at de er kjempegode, med få problemer osv. Andre passer på å fortelle hvor mye problemer det er med dem, at bruktbilforhandlere er motvillig til å ta dem inn fordi de ikke blir kvitt dem igjen, osv. Har også hørt at IF ikke forsikrer de eldre modellene? Noen ærlige sjeler her som kan kaste litt lys på bilen? Trenger en 4x4 (pga mye henger-kjøring i ukurrante terreng), men har ikke allverdens av penger å hive i dette og er heller ikke helt lysten på en eldre, si Land Cruiser eller Patrol, som har gått oppi 280 000km alt.. Så Freelanderen passer egentlig veldig fint, både pris og størrelsesmessig, men vil jo nødig kjøpe katta i sekken heller. Help, anyone? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 jeg ville vært veldig forsiktig. har hørt at 1.8 bensin motorene ikke er spekket av kvalitet. fatters hadde en slik en for 4-5 år siden. en 2000 og et eller annet modell. den var en ordentlig dritt som det var problemer med hele tiden. så den ble byttet fort. Lenke til kommentar
indecencia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Tenker på en 2004 eller 2005 model. Er de like uforutsigebare og kvalitetsmessig ustabile som de tidligere modellene? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Ta en liten titt på Google, finner mye dritt om Land Rover fra den perioden. Her er f.eks. en del fra 2003-modellene: http://www.edmunds.com/landrover/freelander/2003/consumerreview.html Og 2004: http://www.edmunds.com/landrover/freelander/2004/consumerreview.html 2005: http://www.edmunds.com/landrover/freelander/2005/consumerreview.html Har også hørt veldig mye dårlig om de, jeg ville nok sett på Nissan X-Trail. Land Cruiser regnes jo for å gå og gå, så hvis du finner den til riktig pris kan det jo være greit. Største problemet med disse er vel at folk nesten alltid kjøper som varebil, og hvis du trenger mer enn 2 seter må du lete litt. Endret 20. mai 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
indecencia Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Varebil er helt greit, men de eneste Land Cruiserne jeg har funnet til sånn ca fornuftig pris (for meg) har gått rundt 280 000km. Virker litt langt? Lenke til kommentar
Brv Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Varebil er helt greit, men de eneste Land Cruiserne jeg har funnet til sånn ca fornuftig pris (for meg) har gått rundt 280 000km. Virker litt langt? Hei, viss jeg var deg ville jeg holdt meg langt unna Freelander, er virkelig noe dritt har jeg hørt. Hadde en kollega som hadde en 06 modell, nå er den ute og han kjøpte heller en XC 90. Han sa at det er den verste bilen han hadde hatt, med tanken på kvalitet. Design osv.. var helt greit, men bilen stod på verksted gjenvlig, og måtte betale masse i verkstedsregninger med denne bilen ( nesten like gale som min Touran).. Gå heller for en Land Cruiser, hvilken modell er dette? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 En velholdt Land Cruiser med nesten 300.000 på telleren er et langt tryggere kjøp enn hvilken som helst Freelander av første generasjon. Jeg har faktisk aldri hørt noen nevne Freelander i bare positiv sammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå