vEbz Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hallo! Som det står i tittelen så fryser bildet når jeg gamer, dette skjer i alle spill, men spesielt ofte når jeg gamer bc2. Og må restarte pcen når dette skjer. Har bytta skjermkort, men bildet fryser fortsatt. så tror ikke det er skjermkortet. Specs: - i5 750 (ikke oc) - XFX 5850 (bruker nvidia 9600 nå) - MSI p55 gd-65 - corsair tx 650w - OCZ DDR3 ram - Win7 Ultimate 64-bits Takk for svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har du sjekktet temp? OCCT eller 3dmark el. Sjekk temp mens du har full belasting. Med for eks Rivatuner el. Du kan også sette Fan til 100% selv og se om det hjelper. Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Ja, jeg har skjekket temp. Når jeg har kjørt 3dmark osv. har ikke temp. blitt høyere enn 60 grader! Cpu ligger på ca. 45-50 på 100% load. Og siden jeg har prøvd med to forskjellige skjermkort en med stock og en uten stock så tror jeg ikke varme er problemet Andre ideer til hva som er galt? Endret 20. mai 2010 av vEbz Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Ingen som har noen forslag til hva som er feil? Dette har jeg prøvd - Bytta skjermkort - Kjørt minnetest - Deaktivert lydkortet - Klokke ned skjermkortet Alle forslag tas imot Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Psu ser jo ok ut men gå over kabling kanskje eller ta en memtest. Oppdater drivere evnt formater. Hadde samme problem jeg også men det var mitt 5870 kort i en eldre pc jeg hadde. Ca 3 år gammel. Fikk grå å svarte striper å måtte reboote. Bygde ny pc nå å har ikke noe problemer med samme kort i ny pc. Kan evnt sjekke etter bios oppdatering også. Hjalp meg litt fra frys med gray and black stripes så jeg gikk rett til bluescreen istede å da slapp jeg å trykke på reset knappen mauelt xD Men prøv litt div greier-. Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Heisann takk for svar Memtest har jeg allerede kjørt ;p Hadde black screen og grey screen før, men lasta ned en hotfix som fiksa det Bios har jeg oppdatert. Kan evnt. reinnstallere win7. Bare kom med flere forslag hvis dere har Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hvordan er tempen på resten av systemet? Jeg går ut i fra at det du oppga var skjermkortet.. Har du kjørt stresstest? 3Dmark, Pcwizard, superPI osv..? Formatering burde nok prøves for å forsikre seg om at det ikke er noe SW problemer. Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Tempen på systemet er bra! Ja, jeg har kjørt stresstest. Da tar jeg å formaterer senere idag Takk for svar ! Lenke til kommentar
RockstaR- Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Har akkurat samme problemet selv. Helt nytt skjermkort og nye ram brikker, og akkurat formatert å installert Win7 64bit. Alt av drivere er 100% også. Noen lure forslag der ute? Kan windows version ha noe å si? Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Nå har jeg installert win7 på nytt, men bildet fryser fortsatt når jeg gamer. Så regner med at det er noe feil med hw(?) Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Fryser den i 3dmark vantage eller OCCT PSU test? Hvordan er psu kobblet på gpu? egen linje eller overgangstyr? Kan du ta et bilde inne kabinettet? Endret 22. mai 2010 av War Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Nei den fryser ikke i 3dmark eller occt psu test. gpu er koblet direkte fra psu'en ikke noe overgangsutstyr. Edit: http://bildr.no/view/653163 Endret 24. mai 2010 av vEbz Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Før du gjør noe mer, så sett ram i de rette slotene. Du skal bruke de svarte ram slotene, ved bruk av 2 brikker! Det er også kommet mange bios fix til hk, spesielt ram, og en skjermkort fix. Så det er jo verdt et forsøk, å oppdatere til bios versjon 1.8. Edit: Du har noen veldig bra kjøleribber(heatpipes) på hk, men dem blir normalt kjølt ned av cpu vifte. Så hvordan kjøler du dem ned? Endret 24. mai 2010 av ask99 Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg er klar over at rammen står i feil slot, men jeg må ha dem der ellers vil ikke pcen starte eller så står det bare at jeg har 2gb ram.. Skal oppdatere bios nå med engang Nei, jeg har ikke noe som kjøler ned kjøleribbene(burde jeg ha det?). Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 eller så står det bare at jeg har 2gb ram.. Da har du sikkert bøyd en pin i LGA-1156 socket på hk, når du monterte cpu. Hvis du skal sjekke dette, så lys fra siden med et kraftig lys, og se etter feil i skygge mønsteret på pinnene. Nei, jeg har ikke noe som kjøler ned kjøleribbene(burde jeg ha det?). Ja, i hverfall en vifte i kabinettet som blåser mot kjøleribbene. Jeg har ikke helt tru på at dette har noe med ditt problem å gjøre, men det kan lønne seg i lengden. Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Da har jeg oppdatert bios, men bildet fryser med engang fortsatt. I tillegg så skjer dette når jeg ser på film eller surfer på nettet, det gjorde den ikke før jeg oppdaterte bios. Skal ta og sjekke om det er en bøyd pin i socket'en, når jeg får tak i kraftig lys Har du/dere flere forslag til hva som er feil? Takk for hjelpen sålangt Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Har du vært i inne i bios, og sett at det er bios versjon 1.8 du har nu. Var BIOS Flash Protection satt til Disabled, før du flashet? Har du valgt "Load Optimized Defaults", etter bios oppdatering. Kanskje den er i Fail-Safe Defaults. Er det noe forskjell om du bare har en ram brikke i dimm1 sloten? Det holder med en skrivbords lampe, til å sjekke pin i socket. Gjør det, før du feilsøker noe videre, så du kanskje får ram i de rette slotene. Det som er merkelig, er at du ikke fikk frys, error eller for varm hardware under Power supply testen. Det er en tøff test, og stresser hw mer enn under spilling. Kjørte du 1 times test? Edit: Hvilken hdd har, håper det ikke er en Green hdd! Endret 25. mai 2010 av ask99 Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Bestemte meg for å sjekke om rammen funka hvis jeg bytta begge ram brikkene i de svarte slottene, og tro det eller ei pcen startet og dem viste at jeg hadde 4gb ram Skal prøve å game litt mer nå, men har spilt en halvtime og bildet har ikke fryst. så kanskje alt funker som det skal nå Nei, har ikke en wd green hdd ettersom jeg har lest at dem ikke er no tess til OS. Ja, jeg kjørte en times psu test. Edit: Bildet fryser fortsatt Endret 25. mai 2010 av vEbz Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Håper det varer, har sett at det kan variere etter hver oppstart av pc'en. Hvis du opplever frys, selv om du ser 4GB, så kan du prøve å skru av strøm spare tullet i bios, og hvis ikke det hjelper, så prøv å disabled Turbo Boost. Green Power: -CPU Phase Control "Disabled" Cell Menu: -CPU Feature -Intel EIST "Disabled" -Intel C-STATE "Disabled" -Intel EIST "Disabled" -C1E Support "Disabled" -Intel Turbo Boost "du kan prøve å disabled denne, så den ikke klokker cpu opp til 2.80 GHz" Lenke til kommentar
vEbz Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Nå virker det som rammen funker som den skal Har gjort de innstillingene i bios som du skrev i din forrige post, men bildet fryser fortsatt. Men jeg kom til å tenke på at dette skjer bare når jeg spiller online.. I går spilte jeg 2 timer singelplayer cod uten at bildet frøys. Kan det være noen nettverksinnstilliger ellrns som er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå