Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp. Toyota Camry går ikke jevnt.

Anbefalte innlegg

Hei. Sliter med en toyota camry 2.2L 1993 mod. Den fusker litt innemellom. Dvs noen ganger så kveles den på tomgang og den er vanskelig å starte igjen etter dette. Når den først starter da, så kommer det en liten røykdott og det lukter litt bensin?

Kan dette være dysene? hvordan får jeg evt sjekket dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Sliter med en toyota camry 2.2L 1993 mod. Den fusker litt innemellom. Dvs noen ganger så kveles den på tomgang og den er vanskelig å starte igjen etter dette. Når den først starter da, så kommer det en liten røykdott og det lukter litt bensin?

Kan dette være dysene? hvordan får jeg evt sjekket dette?

Har du prøvd å bytte tennplugger evt stille tenninga?

Lenke til kommentar

Høres ut som han drukner i bensin. Typiske ting som gjør det kan være temp.følere, lambda sonde. Den der har vel ikke massemåler.

Kan hjelpe og bytte plugger det er jo en toyota.

Har bytta dyse på toyota 3 ganger, men det oppleves som tenningsfusk/går på 3 sylindre periodisk.

Jeg tror ikke det er dysene.

Lenke til kommentar

Høres ut som han drukner i bensin. Typiske ting som gjør det kan være temp.følere, lambda sonde. Den der har vel ikke massemåler.

Har bytta dyse på toyota 3 ganger, men det oppleves som tenningsfusk/går på 3 sylindre periodisk.

Akkurat ja. Da skal jeg sjekke det. Litt billigere alternativer enn å bytte dyser :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Akkurat ja. Da skal jeg sjekke det. Litt billigere alternativer enn å bytte dyser :)

Ja da går bilen som en klokke igjen. Det var feil plugger på den, pluss at fordelerlokket var defekt. Heldigvis en billig løsning denne gangen :) Byttet også tempføler for sikkerhetsskyld.

Takk for tips dere:)

Endret av liferider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...