janingar Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Hei! PC'en min bestemte seg tydligvis for å ryke et eller annet sted Helt ut av det blå begynte skjermen å få masse fine striper og prikker rundt omkring forskjellige steder. Like etter på krasjet hele PC'en med en feilmelding. Ved neste oppstart krasjet den og mente at det kunne være feil med skjermdriver eller skjermkort. Også da hadde den mange fine striper rundt omkring. I det hele tatt så kommer de stripene så fort BIOS'en laster, og det er jo før noen av driverne lastes inn. Har lagt ved et par bilder: Antar at det er rimelig at det er skjermkortet som er gåent? Mulig det kan fikses. PC'en har eget skjermkort. Spørsmålet er om det er mulig å få tak et nytt å bytte ut, eller om hele stasen er loddet fast. Endret 2. juli 2010 av janingar Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Maskinen er såpass gammel at det kunne kanskje vært en ide å kjøpe en ny en. Vil nok være billigere enn å finne et nytt skjermkort, om du ikke finner en billig donor-maskin eller noen som selger et skjermkort spesifikt til maskinen. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Har tenkt på det er en mulighet. PC'en er litt over 3 år gammel. Den hadde 3 års garanti vet jeg, men tenkte jeg skulle kontakte Dell å høre om jeg kan reklamere på det. Er verdt et forsøk. Er det noen sjanse for å kunne krangle igjennom en reklamasjon av skjerm-kortet? Endret 19. mai 2010 av janingar Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har tenkt på det er en mulighet. PC'en er litt over 3 år gammel. Den hadde 3 års garanti vet jeg, men tenkte jeg skulle kontakte Dell å høre om jeg kan reklamere på det. Er verdt et forsøk. Er det noen sjanse for å kunne krangle igjennom en reklamasjon av skjerm-kortet? Hvis den er under 5 år gammel så har man i teorien rett på reklamasjon av en bærbar. Om du klarer å få det til i praksis blir noe annet. F.eks om skaden er grunnet overoppheting på grunn av støv som har samlet seg opp som du ikke har fjernet, så er det ikke så lett vil jeg tro. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Det var det da. Jeg skrudde opp og rengjorde den en gang for evigheter siden. Den ble mye mer stabil da. Bør nok gjøre det igjen, men er en fillejobb som fy. Hele PC'en må demonteres for å komme til vifta, men er nok smart før en evt. reklamasjon. Sist jeg skrudde den opp så brøt jeg ikke noe garanti-segl som jeg kunne se, forhåpentligvis er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Skrudde opp PC'en nå. Fant at skjermkortet likevel er integrert på hovedkortet med andre ord har PC'en virkelig avgått med døden Får bare se meg om etter en ny da, litt surt, siden den kostet 14000 da den var ny. Takk for alle svar Lenke til kommentar
EccoMacG Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hei For over et 1 år siden sluttet også skjermkortet på min HP dv9000 å virke. Da var den bare litt over året gammelt, og ingen garanti pga "Hjemme Pc" ordning gjennom jobben. Uansett, så gikk jeg å irreterte meg over dette i over et år, siden vi fortsatt betalte for den hve mnd. Nytt hk kostet rundt 3000 kr, men fant vel billigere på ebay, hvis jeg ikke husker helt feil. Men jeg tok saken i egene hender, da jeg for ca en mnd siden fant en video: Utrolig nok så fungerte dette! Sitter på maskinen nå, og den er i daglig bruk. Overvåker seff tempraturen, og sørger for å holde god ventilasjon. Uansett, så tenkte jeg at dette også kunne hjelpe deg. Kanskje finnes det no løsning/fix for din laptop også? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Fikk nylig PC'en tilbake etter at Dell brukte en mnd. på å finne ut at de ikke ville gjøre noe. De sa videre at det ville koste meg rundt 5000 kr. for å bytte hovedkortet. Da du nevnte ebay EccoMacG så tenkte jeg kanskje at jeg kunne finne noe rimeligere der. Har nå funnet dette: http://viewitem.eim.ebay.no/Dell_Latitude_D820_M65_Motherboard_256Mb_nVidia_FF093/380240439557/item Er dette noe å satse på? Noen som vet hva ca. pris blir med toll og frakt til Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå