# offline Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Billig Sony 50/1,4 Jeg har allerede kjøpt og betalt for min Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Jeg fikk lagt inn bestillingen min på A850 i går, men ser at i dag står kameraet til "utgået", som JP kaller det. Håper jeg var ute i tide for å få et kamera. Dette betyr vel egentlig at vi kan forvente en erstatningsmodell snart(?) Selv om A700 enda ikke har fått oppfølgeren sin enda. Endret 26. mai 2010 av HFPzN Lenke til kommentar
# offline Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 De har fjernet tilbudet nå. Pakken jeg kjøpte har de fortsatt: http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/sony/sony-alpha-a850-med-28-75-2-8-sam/ btw; har nettopp kjøpt meg en Minolta 70-210 f/4 "beercan" til 1300kr. inkl. frakt Lenke til kommentar
okio Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Dette betyr vel egentlig at vi kan forvente en erstatningsmodell snart(?) Selv om A700 enda ikke har fått oppfølgeren sin enda. Det er nok mye som kan tyde på at det kommer noe større, bedre, penere, søtere og fristende i nær fremtid. ********** Okio Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 De snasne Sony-konseptbildene via Photorumors var heller fete - link direkte til oversettelse fra spansk her. Bare noen konseptbilder - men så fete linjer! Lenke til kommentar
Allart Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 De snasne Sony-konseptbildene via Photorumors var heller fete - link direkte til oversettelse fra spansk her. Bare noen konseptbilder - men så fete linjer! Designmessig mener jeg Sony med den modellen du viser her tar innersvingen på det meste. Vel å merke har jeg fra første stund ment og mener A900 er vakkert, rått vakkert. Men, linken du legger ut her, som viser videreutvikling i design er etter min mening signal på at Sony har nytenkning på mer enn ett område som et avgjørende fundament.Det kan se ut for at de også beholder eller utvikler videre sitt svært enkle og lettfattelige "direkteknappesystem". Virkelig oppløftende! Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Liker veldig godt de konseptbildene der. Hvis Sony skal ta noen hint fra de bildene når etterfølgeren til A900/850 skal designes, så håper jeg de tar den skjermløsningen. En vridbar skjerm som kan lukke inn mot kamerahuset hadde vært genialt, Live View eller ikke. Grepet ser også ganske interesant ut. Hvor ergonomisk det er med tanke på å nå knappene og hjulene blir et annet spørsmål. Jeg har ingen bråhast med å bytte min A850, men gleder meg likevel til å se hva Sony foretar seg i denne delen av markedet i årene som kommer. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det blir spennende å se hva Sony kommer med. Personlig synes jeg de har litt for mange modeller ute på markedet. Fikk 50mm levert på døra nå nettopp. Første gang jeg ser vignettering bak på skjermen etter jeg har tatt bilde. Merkes fra f/2,2 og nedover. Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Må bare dele en flott nyhet. Jeg snakket med JP i dag og jeg fikk det absolutt siste A850 de hadde igjen. Jeg bestilte dagen før de fjernet tilbudet så hadde egentlig ikke så høye forhåpninger, men JP leverer varene (bokstavlig talt). Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Var innom JP igår. Glemte å skrive i tråden, sorry. De hadde en del inne(mer enn 5), men han trudde de var holdt av. Hvis det er noen som fortsatt vil ha så er det sikkert mulig å få tak hvis de som holder av ikke kommer å henter den. Edit: Flott at du får du også Hva slags optikk skal du kjøpe? Har du noe fra før? Endret 27. mai 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Jeg har siklet på CZ 24-70 eller 17-35, men fant ut at jeg ikke kan ta meg råd til det akkurat nå. Har en Tamron 28-75/2,8 og en Sony 50/2,8 macro. Har også en del glass til crop-kameraet mitt som jeg skal prøve å kvitte meg med. Endret 27. mai 2010 av HFPzN Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Tamron 28-75/2,8 er jo en grei hverdags-zoom. Grei sak å starte med. Det er en link til en billig Sony 50/1,4 lenger opp. Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Ja, den har i hvertfall imponert meg for de 3500,- jeg betalte Ja, angående det så har jeg et spørsmål. Hva vil jeg egentlig tjene/tape på å bruke 50/1.4 kontra 50/2.8 macro til f.eks portrett-bilder? Er det vits å legge penger i en 50/1.4 når jeg allerede har en 50mm? Endret 27. mai 2010 av HFPzN Lenke til kommentar
# offline Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Fungerer RMT-DSLR1 IR-fjernkontrollen på Bulb? Har nettopp bestilt den og lurer på om jeg trenger noe med ledning hvis jeg skal ha eksponeringer på flere minutter. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Fungerer RMT-DSLR1 IR-fjernkontrollen på Bulb? Har nettopp bestilt den og lurer på om jeg trenger noe med ledning hvis jeg skal ha eksponeringer på flere minutter. Det gjør den This remote control does let you work with Bulb speed, the only thing you got to do is set the camera to Bulb, then focus using the shutter button and once youre ready, fire with the shutter button in the wireless remote. To end the exposure, press Shutter again in the remote and that should end the exposure. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Takker Betalte 252kr. inkl. frakt for den, original Sony sak. Sendes rekommandert fra Hong Kong. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Var der ikke noen i tråden som var på jakt etter en 135? Er en til salgs på Finn nå, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22608084 Lenke til kommentar
Allart Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Var der ikke noen i tråden som var på jakt etter en 135? Er en til salgs på Finn nå, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22608084 Skal man på noen måte ha det objektivet så slå til med en gang! Jeg kjøpte mitt brukt en tusing mer, men absolutt verdt pengene. Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hentet mitt A850 i dag. Når jeg kikket på pakken la jeg merke til at det var kitet med 28-75/f2 som var sendt, og fikk opp forhåpningene om at objektivet også lå ned i. JP hadde dog plukket ut objektivet (noe jeg kan forstå) Det første som slår meg er søkeren på kameraet. Den er rett og slett fantastisk! Har eksprimentert litt med ISO, og jeg vil si at selv om kameraet sliter litt er det fult akseptabelt på 800, men 1600 er noe jeg kommer til å bruke til nøds. Byggekvaliteten virker veldig god, og jeg er meget fornøyd med bildekvaliteten. Fast-optikk + RAW = helt sykt! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Grattis Jeg bruker Auto ISO 200-800. 1600 er bedre enn jeg er vant til og bruker det inne hvis det er lite lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå