Gå til innhold

Sony Alpha-850 - erfaringstråd

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+149837134

50/1,4 er meget bra, men 50/1,7 er også et knallobjektiv - og billig! Har brukt den en del på A850, og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+149837134

Driver å ser etter optikk. Minolta-optikken holder seg godt i pris. 28-75mm holder, men jeg har løst på en 50mm. Skal se om jeg klarer å få tak i en rimelig Minolta 50/1,7 til normal uker etc.

Jeg tenker jeg kommer til å kjøpe inn disse når jeg vinner i lotto rolleyes.gif

Sigma 50/1,4

Sigma 85/1,4 (hvis den er like god som 50/1,4 og at prisen går ned.

Kunne tenkt meg noe lengre, 70-200/2,8 eller 135/1,8

Trur faktisk 28-75mm@28 holder som vidvinkel. Har Pentax-M 28/2,8 og den brukes minst. Det er 50/1,7 og 100/2,8 som blir brukt.

Valg av brennvidde er selvsagt avhengig av hva slags bilder du tar. For mitt vedkommende har jeg til nå hatt stor glede av KM 17-35/2,8-4, spesielt til landskapsbilder som jeg tar en del av. Har tatt noen OK bilder av blomster (tett på) der bakgrunnen kommer fint inn.

Lenke til kommentar

Valg av brennvidde er selvsagt avhengig av hva slags bilder du tar. For mitt vedkommende har jeg til nå hatt stor glede av KM 17-35/2,8-4, spesielt til landskapsbilder som jeg tar en del av.

Landskapsbilder med 17-35mm er ikke noe for meg. 17-35mm kunne vært bra til fotografering av store bygninger og i trange bygater. Til landskap synes jeg noe lengre er best. 35-100/135mm.

Var ute å testet kameraet idag. Dette er det beste kamerakjøpet jeg har gjort hittil og blir kanskje å beholde det lengre enn ett år new_yes.gif

Med 24,6mp er det fullt mulig å beskjære bildet. Dette bildet er beskjært helt ned til 2,3mp.

ISO 200 75mm f/5,6 1/250sek.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Takker. Det er faktisk herlig med så mange pixler tilgjengelig. Liker at det er enkelt å velge fokuspunkt, noe som ikke har vært like enkelt på de andre dSLR'ene jeg har hatt.

Får kanskje Sony 50mm iløpet av uken. Det er 135/1,8 som er drømmen dribble.gif

En 100mm f/2,8 makro med IF hadde vært digg og kunne faktisk spart meg for en del kroner.

Hvor holder du til i landet?

Lenke til kommentar

Tilbudet er sikkert over. JP kjeden kunne selge inntil 40-50stk. til den prisen. Det var Sony som dekkert tapet som en del av markedsføring e.l. Det er slik jeg har skjønt det.

Det er mulig det kommer slike tilbud ved åpning av nye/renoverte og større JP butikker. Jeg tok ikke sjansen på dette og kjøpte min da det var kun 12stk. 850'er igjen i hele kjeden. Glad jeg tok sjansen, jeg er kjempe fornøyd :D

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge JP har dette tilbudet? Jeg er SÅ nær ved å kjøpe, men ser de er utsolgt. Vil anta at jeg er garantert den prisen selv om de får et parti med dårligere innkjøpspris(?).

Tilbudet er i maikatalogen og, selv om det ikke er fler i internettbutikken, så er det mulig at noen av butikkene har noen igjen, hvis du kontakter en av de fysiske butikkene, så sjekker de, og du kan få tilsendt til butikken. Så det er bare å høre med en av butikkene :)

Lenke til kommentar

Beholdningen du ser på nettet er hele JP kjeden; nettbutikken + alle butiikene.

Da jeg skulle kjøpe mitt, og kontaktet nettbutikken ( som sto i 0), så sa de at det var kameraer igjen i kjeden selv om nettbutikken sto i 0, og at de kunne hente inn fra butikkene som hadde hvis jeg ønsket det.

Jeg dro rett til en av butikkene som hadde igjen og kjøpte direkte der.

Så jeg ville ringt en av butikkene og hørt om det er noen igjen, og om de kan få det sendt til den JP-butikken du ønsker...

Lenke til kommentar

Men det spiller ingen rolle for meg som kunde hvilken innkjøpspris JP får om de må vente på en ny foresendelse. Kameraet står til 9999,- på nettet, og selv om det er 0 på lager har jeg mulighet til å betale det på nettsiden. Så lenge de har den prisen så må jeg få den - så lenge jeg gidder å vente :) Men skal ringe JP og høre hvordan lagerstatusen er. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har ikke testet Beercanen så veldig mye på A850 enda, den forskjellen jeg syns jeg merket fra bruk på A700, var den ikke virket så skarp på FF på F4. Men jeg må teste litt mer for å si noe sikkert.

Jeg kjøpte min for 1000kr brukt for 2 år siden, nå har vel prisen økt til rundt 1800, ser det er en til 1400 på foto.no ;

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=minolta&id=127970

Får du en til 1200-1400 inkl frakt så er nok det en god deal.

Sjekk hva de på dyxum som har brukt den på FF syns:

http://www.dyxum.com/reviews/lenses/Minolta-AF-70-210-F4-(beercan)_review48.html

Ser ut til at de fleste der er veldig fornøyd, men det kan være individuelle forskjeller på de enkelte beercanene.

Edit ;Til under 1500 må jeg absolutt si den er verdt pengene

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...