tha_lode Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 1 spm: Hvis jeg konfigurerer maskinen (W7 pro) til å logge rett inn i brukeren uten at jeg trenger å skrive inn passord, hva slags sikkerhetsrisiko snakker vi om da? Dette er en maskin som ingen kommer til å kunne klå på lokalt. Det er kun innbrudd over Lan jeg er bekymret for. Maskinen skal stå på 24/7. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er liten risk. Om den står i ditt hus så er det vel ingen problemer. Og trenger du passord til LAN så tar det under 5 min å sette opp PW. Og blir det/er redd for innbrudd så burde du uansett ikke ha noe du er redd for å miste på maskina. Hadde du hatt PW, kan man jo bare legge inn Windows på nytt. Skurkene sitter uansett på en maskin. Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Sorry om jeg trenger dette med teskje... Det er bare lokalt (fysisk ved tastaturet og musa) at sikkerheten blir senket? Fra utsiden (over lan) er det like "strengt" med passord og greier? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Med brannmur og passordbeskyttet deling burde det holde en god del. Sett nettverk til public så fikser det seg. Også husk å deaktivere deling av felles filer. Alt stilles i avansert delingsinnstillinger i Nettverk- og -delingssenteret. 1 Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Ok. Takker for råd, og håper på det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå