abene Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Parallels Desktop Upgrade to Windows 7 skal gjøre det enklere å oppgradere til Windows 7. Les mer Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg annser dette som en ikke-nyhet. Bare min mening og feedback. Jeg ser heller ikke hvordan dette har noe med oppgradering til W7 å gjøre, det er vell heller et "program for økt bakoverkompabilitet med Windows 7" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Microsoft har foreløpig ikke kommet med noen bemerkninger angående tredjepartsløsninger som dette. Hvorfor skulle de det? Virtualisering har jo tradisjonelt vært dominert av andre enn Microsoft. Microsofts VirtualPC er jo bare en av mange i dette markedet. "Nyheten" skjedde egentlig i fjor sommer når Windows 7 ble lansert. Da ble programmet VirtualPC inkludert i den medfølgende programpakken til enkelte Windows-utgaver (sammen med en tilpasset versjon av OSet Windows XP). Konkurrerende virtualiseringsprogrammer er som regel mye mer fleksible når det kommer til hvilke OS som støttes som både vert og gjest. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Microsoft har foreløpig ikke kommet med noen bemerkninger angående tredjepartsløsninger som dette. Hvorfor skulle de det? Ettersom HW.no's artikkel stort sett er et raskt avkok av (i dette tilfellet) CNet's artikkel, så kommer dette mye klarere fram i originalartikkelen. (Bemerkningen som MS ikke har kommet med skulle i så fall ha gått på legaliteten i å fortsette å bruke det gamle OS'et - kjørende i en VM - samtidig som man har installert en upgrade-versjon av Win7.) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er også feil at XP Mode kun kan kjøres på Windows 7 Pro og Ultimate. Det er Windows Virtual PC som ikke kan kjøres på annet enn de to pcene. Man kan bytte ut Virtual PC med VMLite, og da kunne kjøre XP Mode på alle versjoner av Windows 7: http://samfunn.myhken.com/?p=974 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå